Suomalaiset kuluttajat kokevat LV:n kauneusalan vastuullisimmaksi brändiksi
Sustainable Brand Index 2025 -tutkimuksen mukaan suomalaiset kuluttajat kokevat LV:n kauneusalan vastuullisimmaksi brändiksi. Tunnustus on LV:lle toinen samalla toimialalla toista vuotta peräkkäin. LV jatkaa aktiivista vastuullisuuden kehitystyötä ja tavoitteena on löytää entistä vaikuttavampia ratkaisuja tulevaisuudessa.

Sustainable Brand Index™ on julkaissut uusimmat tutkimustulokset, jotka perustuvat kuluttajien arvioimiin mielikuviin brändien vastuullisuudesta. Kyseessä on Euroopan suurin riippumaton bränditutkimus, joka mittaa vuosittain kuluttajien mielikuvia brändien vastuullisuudesta eri maissa ja eri toimialoilla.
Suomalaiset arvioivat yhteensä 248 brändiä, joiden kokonaisrankingissa LV oli sijalla 23 ja kauneusalan vastuullisimmaksi koettu brändi kuluttajien keskuudessa. LV:lle tunnustus on toinen samalla toimialalla toista vuotta peräkkäin.
”Arvostamme valtavasti LV:n äänestystulosta kategorian voittajana, ja haluamme välittää mitä lämpimimmät kiitokset kuluttajille. Olemme tiimissä hyvin iloisia, että moni on omaksunut LV:n ydinajatuksen ”vähemmän on juuri sopivasti”, ja löytänyt valikoimastamme itselleen sopivia tuotteita. Tulos on osoitus meille siitä, että kuluttajat arvostavat pitkäjänteistä vastuullisuuden kehitystyötä, mikä kannustaa meitä tekemään asioita entistä paremmin tulevaisuudessa”, Sanni Väinölä, LV:tä luotsaava Senior Brand Manager kertoo.
LV:lle vastuullisuuden kehitystyö on aktiivista tutkimista ja ratkaisujen kehittämistä
LV on sitoutunut jatkuvaan ja pitkäjänteiseen vastuullisuuden kehitystyöhön, joka on ennen kaikkea tekoja ja valintoja kohti kestävämpää ja reilumpaa huomista. LV:lle on tärkeää tutkia ja etsiä aktiivisesti ratkaisuja koko tuotteiden elinkaarelta, jotta ympäristövaikutuksia voidaan entisestään vähentää ja tukea luonnon moninaisuutta.
Esimerkkinä kestävän kehityksen kekseliäisyydestä toimii LV Vahvistava -tuotesarjassa hyödynnettävä kylmäsekoitus, joka laski tuotesarjan tuotannon energian kulutusta Heinävedellä noin 80 prosenttia. Veden käyttöä tarkastellaan myös lopputuotteiden käytön osalta, ja muun muassa poispuhdistettavien tuotteiden koostumuksia on kehitetty sellaisiksi, että ne voi puhdistaa myös vedettömästi tai mahdollista niukallakin veden käytöllä.
LV:n kaikissa tuotekategorioissa vankkana pohjana toimii Bernerin vastuullisuuden kehitystyö ja olemassaolon tarkoitus toimia huomisen puolustajana. Töitä tehdään aktiivisesti niin hankintaketjun, raaka-aineiden ja pakkauksien vastuullisuuden varmistamiseksi ja kehittämiseksi.
Kotimainen tuotekehitys ”vähemmän on juuri sopivasti” -periaatetta noudattaen
LV:n koko tuoteportfoliosta yli 80 prosenttia on Avainlippu-tuotteita, jotka kehitetään Helsingin Herttoniemessä LV:n omassa T&K-laboratoriossa yhteistyössä Allergia-, iho- ja astmaliiton kanssa. Valtaosa Avainlippu-tuotteista valmistetaan Heinävedellä Bernerin omilla tehtailla 100 prosenttisesti uusiutuvalla energialla. Osa ihonhoitotuotteista valmistetaan Helsingin Herttoniemessä.
LV:n ydinajatuksen keskiössä on yksinkertaistamisen ilo ”vähemmän on juuri sopivasti” -periaatetta noudattaen. LV:n tavoitteena on pienentää entisestään INCI-listoja, ja jokaista raaka-ainetta ja niiden valmistusta arvioidaan kriittisesti. Raaka-aineilta edellytetään vastuullisuutta, ja niiden tärkeitä valintaperusteita ovat raaka-aineen oleellisuus ihon hyvinvoinnille ja korkea laatu – ilman mitään ylimääräistä.
Lisätiedot
Sanni Väinölä, Senior Brand Manager, e-mail: sanni.vainola@berner.fi, puh. +358 50 501 8744
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sanni VäinöläSenior Brand Manager
Puh:+358 50 501 8744sanni.vainola@berner.fiTilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Berner Oy
Berner Oy on ostanut Voda Nordic Oy:n ja vahvistaa tarjontaansa kuntien ja teollisuuden vedenkäsittelyssä30.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Berner Oy on ostanut vesihuollon kemikaaleihin keskittyvän Voda Nordic Oy:n. Osto vahvistaa Bernerin asemaa teollisuuden, kuntien ja cleantech-sektorin vahvana kumppanina yhtiön kasvustrategian mukaisesti.
Huikeat 60 vuotta Raili Hulkkosen kauneuden sanomaa12.6.2025 10:34:03 EEST | Tiedote
Hurmaava Raili Hulkkonen on koko kansan tuntema meikkitaitelija, jonka näyttävä ura kauneuden parissa saavuttaa jo kunnioitettavat 60 vuotta. Reippaasti yli puoli vuosisataa meikannut kauneuskonkari on nähnyt ja kokenut kauneusalalla kaiken, mitä voi.
Viljelijän Berner mukaan Reilu Teko -säkkikeräykseen5.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Reilu Teko -säkkikeräys laajenee kesäkuun alussa. Mukaan keräykseen tulee uusi kumppaniyritys Viljelijän Berner. Kesäkuun alusta alkaen keräykseen voi tuoda myös Viljelijän-lannoitesäkkejä.
Berner ja OP tuovat markkinoille uuden maksuaikarahoituksen kestävän viljelyn kannustimeksi23.4.2025 09:47:56 EEST | Tiedote
Viljelijän Berner ja OP ovat kehittäneet yhteistyössä uudenlaisen rahoitusmallin, jossa vastuullisen viljelyn tueksi tuodaan mukaan taloudellinen kannustin. Uusi malli mahdollistaa sopimusviljelijöille edullisempaa maksuaikarahoitusta, mikäli he ovat sitoutuneet Bernerin kehittämään Hyvän Maan -viljelyohjelmaan.
Berner-konsernin 2024 liikevoitto nousi 32,3 miljoonaan euroon16.4.2025 11:50:03 EEST | Tiedote
Berner-konsernin vuosi 2024 oli vahvaa kehitystä ja uudistumista, vaikka toimintaympäristö pysyi edelleen haastavana. Liikevoitto kasvoi ja strategiset panostukset kansainvälistymiseen, tekoälyyn sekä vastuullisuuteen vahvistivat kilpailukykyä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme