Kotimaista kauneutta jo 25 vuotta – Sokos Emotionin kauneuden huippuammattilaiset tuntevat suomalaiskuluttajien tarpeet

Jaa

25 vuotta täyttävä Sokos Emotion-ketju on vakiinnuttanut paikkansa suomalaisten kauneuden ja hyvinvoinnin ykkösostopaikkana. Kattava myymäläverkosto ja huippuunsa viilattu tuotevalikoima ovat viime aikoina houkutelleet ostoksille erityisesti alle 25-vuotiaita nuoria. Kotimainen vahva brändi pärjää myös verkon globaalissa kilpailussa.

Sokos Emotion täyttää 25 vuotta
Sokos Emotion täyttää 25 vuotta Nico Bäckström

1990-luvun loppupuolella Sokos-ketjussa havaittiin, että aika saattaisi olla otollinen uudelle palvelevalle kauneuden erikoisliikkeelle. Vuonna 2000 avattiin Haminassa ihka ensimmäinen Sokos Emotion, jonka myymälätilaan oli haettu esikuvia Keski- ja Etelä-Euroopasta. Elämyksellinen myymälä osoittautuikin pian varsin toimivaksi konseptiksi, ja seuraavien vuosien aikana ketju kasvoi vauhdikkaasti. Tänä päivänä ketjun verkosto kattaa 38 myymälää, joista puolet sijaitsee kauppakeskuksissa ja puolet Prisma-keskuksissa.   

- Kivijalassa ennemmin laajennamme kuin supistamme myyymäläverkostoamme. Kokonaan uusien Emotioneiden lisäksi kehitämme jatkuvasti olemassa olevia myymälöitämme, ja olenkin hyvilläni voidessani kertoa, että viime aikoina myymälämme ovat houkutelleet uusia asiakkaita erityisesti alle 25-vuotiaista. Nuoret tulevat Emotioneihin tutustumaan ihonhoidon tuotteisiin ja luonnonkosmetiikkaan sekä tietysti tuoksuttelemaan – hajuvesibuumi ei näytä laantumisen merkkejä, kertoo Sokos Emotionin ketjupäällikkö Tuija Salmi.   

Sokos Emotionin asiakastyytyväisyys on ollut viime vuodet erinomaisella tasolla. Iso osa ketjun myymälöiden henkilökunnasta on suorittanut Myyn mielihyvää -koulutusohjelman, jonka yksi olennainen osa on asiakkaiden kuunteleminen. Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että myyjä esittelee tarpeen mukaan vaihtoehtoja eri hintakategorioiden tuotteista. 

- Emotionin erottuvuustekijä ja kaiken tekemisen sydän ovat superammattitaitoiset myyjämme, jotka tuntevat läpikotaisin sekä monipuolisen tuotevalikoimamme että suomalaisen asiakkaan tarpeet. Merkkikosmetiikka ja tuoksut ovat valikoimamme selkäranka, joita vaalimme. Harva kuitenkaan haluaa meikkipussiinsa vain hintavimpia merkkituotteita, ja meillä onkin valikoimassa kattavasti eri hintaluokkia, Salmi sanoo.  

Sokos Emotioneiden palveluihin kuuluvat esimerkiksi kauneusneuvonta, pikameikkaus ja monessa paikassa parturi-kampaamo. Myymälöiden asiakkaita palvelevat asiantuntijat kuuluvat ketjun omaan henkilökuntaan, jonka osaamista työnantaja tukee jatkuvalla kouluttamisella. 

- Asiakas voi luottaa, että henkilökuntamme ei vain myy meikkejä, vaan löytää juuri sopivat tuotteet ja opastaa käyttämää niitä kotona oikein, Salmi kertoo.   

Vahvan kivijalan ja kasvavan verkkokaupan rakkausliitto   

Kauneuden tuotealueilla verkkokaupan osuus myynnistä kasvaa jatkuvasti. Sokos Emotioneissa uskotaankin, että tulevaisuuden voittava konsepti muodostuu kattavan verkkokaupan ja palvelevan myymäläverkoston yhdistelmästä. Usein myymälässä asiointia myös edeltää valikoiman tutkiskelu verkkokaupan puolella.  

- Avainasemassa on monikanavainen ostokokemus. Tällä hetkellä näyttää, että kotimaiset vahvat brändimme Sokos ja Emotion pärjäävät verkon globaalissa kilpailussa. Suomalaiset selkeästi haluavat asioida kotimaisessa luotettavassa verkkokaupassa, Salmi sanoo.   

Sokos Emotion -ketju 25 vuotta   

  • Suomen johtava kauneuden ja hyvän olon erikoisliike  

  • Ensimmäinen Sokos Emotion avattiin 13.4.2000 Haminassa ja se palvelee yhä   

  • Emotionin ja Sokoksen yhteinen verkkokauppa sokos.fi avattiin 24.10.2010  

  • Myymälöitä nyt 38: kivijalassa, kauppakeskuksissa ja Prismojen yhteydessä – Helsingistä Rovaniemelle  

  • Ketjun verkosto kasvaa syksyllä, kun Kymen Seudun Osuuskauppa avaa Sokos Emotion-myymälän Kotkan Prisma Sutelan yhteyteen.    

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Sokos Emotion

Sokos-ketjun rinnalla toimiva Sokos Emotion on kauneuden ja hyvinvoinnin johtava erikoisliikeketju, jonka verkostoon kuuluu 38 myymälää. Kotimainen asiakasomistajien kokonaan omistama Sokos Emotion on osa S-ryhmää.   

www.sokos.fi   

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Prisma selvitti: leudon talven vaikutus pyöräkaupassa näkyi selvästi – sähköpyörien myynnissä 39 % pomppu24.4.2025 08:25:00 EEST | Tiedote

Suomalaiset ovat tänä talvena aloittaneet pyöräilykauden viime vuotta aikaisemmin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Koko pyöräkauppa on kasvanut viime vuoteen verrattuna jo 10 prosenttia ja suunta on yhä nouseva. Samalla S-ryhmä selvitti asiakasomistajilleen tehdyssä kyselyssä, miten pyörät pidetään tällä hetkellä kunnossa ja kertoo mitkä asiat pyörästä pitää tarkistaa ennen ajoa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye