Kotimaista kauneutta jo 25 vuotta – Sokos Emotionin kauneuden huippuammattilaiset tuntevat suomalaiskuluttajien tarpeet
25 vuotta täyttävä Sokos Emotion-ketju on vakiinnuttanut paikkansa suomalaisten kauneuden ja hyvinvoinnin ykkösostopaikkana. Kattava myymäläverkosto ja huippuunsa viilattu tuotevalikoima ovat viime aikoina houkutelleet ostoksille erityisesti alle 25-vuotiaita nuoria. Kotimainen vahva brändi pärjää myös verkon globaalissa kilpailussa.

1990-luvun loppupuolella Sokos-ketjussa havaittiin, että aika saattaisi olla otollinen uudelle palvelevalle kauneuden erikoisliikkeelle. Vuonna 2000 avattiin Haminassa ihka ensimmäinen Sokos Emotion, jonka myymälätilaan oli haettu esikuvia Keski- ja Etelä-Euroopasta. Elämyksellinen myymälä osoittautuikin pian varsin toimivaksi konseptiksi, ja seuraavien vuosien aikana ketju kasvoi vauhdikkaasti. Tänä päivänä ketjun verkosto kattaa 38 myymälää, joista puolet sijaitsee kauppakeskuksissa ja puolet Prisma-keskuksissa.
- Kivijalassa ennemmin laajennamme kuin supistamme myyymäläverkostoamme. Kokonaan uusien Emotioneiden lisäksi kehitämme jatkuvasti olemassa olevia myymälöitämme, ja olenkin hyvilläni voidessani kertoa, että viime aikoina myymälämme ovat houkutelleet uusia asiakkaita erityisesti alle 25-vuotiaista. Nuoret tulevat Emotioneihin tutustumaan ihonhoidon tuotteisiin ja luonnonkosmetiikkaan sekä tietysti tuoksuttelemaan – hajuvesibuumi ei näytä laantumisen merkkejä, kertoo Sokos Emotionin ketjupäällikkö Tuija Salmi.
Sokos Emotionin asiakastyytyväisyys on ollut viime vuodet erinomaisella tasolla. Iso osa ketjun myymälöiden henkilökunnasta on suorittanut Myyn mielihyvää -koulutusohjelman, jonka yksi olennainen osa on asiakkaiden kuunteleminen. Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että myyjä esittelee tarpeen mukaan vaihtoehtoja eri hintakategorioiden tuotteista.
- Emotionin erottuvuustekijä ja kaiken tekemisen sydän ovat superammattitaitoiset myyjämme, jotka tuntevat läpikotaisin sekä monipuolisen tuotevalikoimamme että suomalaisen asiakkaan tarpeet. Merkkikosmetiikka ja tuoksut ovat valikoimamme selkäranka, joita vaalimme. Harva kuitenkaan haluaa meikkipussiinsa vain hintavimpia merkkituotteita, ja meillä onkin valikoimassa kattavasti eri hintaluokkia, Salmi sanoo.
Sokos Emotioneiden palveluihin kuuluvat esimerkiksi kauneusneuvonta, pikameikkaus ja monessa paikassa parturi-kampaamo. Myymälöiden asiakkaita palvelevat asiantuntijat kuuluvat ketjun omaan henkilökuntaan, jonka osaamista työnantaja tukee jatkuvalla kouluttamisella.
- Asiakas voi luottaa, että henkilökuntamme ei vain myy meikkejä, vaan löytää juuri sopivat tuotteet ja opastaa käyttämää niitä kotona oikein, Salmi kertoo.
Vahvan kivijalan ja kasvavan verkkokaupan rakkausliitto
Kauneuden tuotealueilla verkkokaupan osuus myynnistä kasvaa jatkuvasti. Sokos Emotioneissa uskotaankin, että tulevaisuuden voittava konsepti muodostuu kattavan verkkokaupan ja palvelevan myymäläverkoston yhdistelmästä. Usein myymälässä asiointia myös edeltää valikoiman tutkiskelu verkkokaupan puolella.
- Avainasemassa on monikanavainen ostokokemus. Tällä hetkellä näyttää, että kotimaiset vahvat brändimme Sokos ja Emotion pärjäävät verkon globaalissa kilpailussa. Suomalaiset selkeästi haluavat asioida kotimaisessa luotettavassa verkkokaupassa, Salmi sanoo.
Sokos Emotion -ketju 25 vuotta
-
Suomen johtava kauneuden ja hyvän olon erikoisliike
-
Ensimmäinen Sokos Emotion avattiin 13.4.2000 Haminassa ja se palvelee yhä
-
Emotionin ja Sokoksen yhteinen verkkokauppa sokos.fi avattiin 24.10.2010
-
Myymälöitä nyt 38: kivijalassa, kauppakeskuksissa ja Prismojen yhteydessä – Helsingistä Rovaniemelle
-
Ketjun verkosto kasvaa syksyllä, kun Kymen Seudun Osuuskauppa avaa Sokos Emotion-myymälän Kotkan Prisma Sutelan yhteyteen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Tuija SalmiKetjupäällikkö Sokos Emotion, SOK Erikoiskauppa
Puh:0505319515tuija.salmi@sok.fiSokos Emotion
Sokos-ketjun rinnalla toimiva Sokos Emotion on kauneuden ja hyvinvoinnin johtava erikoisliikeketju, jonka verkostoon kuuluu 38 myymälää. Kotimainen asiakasomistajien kokonaan omistama Sokos Emotion on osa S-ryhmää.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Prisman ja Sokoksen noutopiste joka kylään – S-ryhmä valjastaa suurimman valttinsa asiakasomistajien eduksi7.5.2025 15:05:37 EEST | Tiedote
Asiakkaat voivat tulevaisuudessa noutaa Prisman ja Sokoksen verkkokaupan ostoksensa S-ryhmän ruokakauppoihin tulevista ässänvihreistä noutolokerikoista ympäri Suomen. S-ryhmässä on kehitetty suosittua käyttötavarakaupan verkkokauppojen myymälänoutoa usean vuoden ajan ja tällä hetkellä myymälänouto toimii Prismoissa ja Sokoksissa. Tulevina vuosina mukaan valjastetaan S-ryhmän ainutlaatuisen laaja toimipaikkaverkosto, jotta asiakkaiden arki helpottuu entisestään. Tarkoituksena on toimittaa tuotteet asiakkaille nopeasti, edullisesti ja harppauksen ekologisemmin.
S-ryhmän ruokakaupoissa kiinnitetään huomiota muovikassien kulutukseen: kestokassin hinta alas, muovikassin hinta ylös5.5.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän ruokakaupoissa tehdään toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Tästä päivästä alkaen kaikissa marketkaupan ketjuissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) tarkistetaan eri kassivaihtoehtojen hintoja ja esillepanoja niin, että muovikassien hintaa nostetaan, kestokassin hintaa lasketaan ja paperikassi säilyy kassalta jo löytyneistä kassivaihtoehdoista edullisimpana. Kassoille sijoitetaan tarjolle myös edullisia ja muovimäärältään ohuempia jätekassirullia.
Uusi malli mullistaa työn ja vapaan yhteensovittamisen – 3500 S-ryhmän työntekijää valitsee itse omat työvuoronsa2.5.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Uusi työvuorosuunnittelun malli helpottaa työn ja vapaa-ajan yhteensovittamista ja lisää merkittävästi vaikutusmahdollisuuksia omaan työhön. Tänä keväänä noin 3500 työntekijää osallistuu itse aktiivisesti omien työvuorojensa valintaan, kun useat S-ryhmän osuuskaupat käyttävät yhteisöllisen työvuorosuunnittelun mallia.
SOK:n hallintoneuvosto 2025 on valittu – puheenjohtajana jatkaa Timo Santavuo29.4.2025 14:55:04 EEST | Tiedote
SOK:n hallintoneuvosto valittiin 29.4.2025 pidetyssä osuuskunnan kokouksessa. Hallintoneuvostossa aloitti kolme uutta jäsentä.
Bonuksen kerryttäminen Applen Lompakossa olevalla S-Etukortilla laajenee S-ryhmän ravintoloihin29.4.2025 08:02:00 EEST | Tiedote
Bonuksen kerryttäminen mobiilisti onnistuu pian entistä useammassa paikassa, kun S-ryhmän kaupoissa suosioon noussut käytäntö laajenee myös ravintoloihin. Käyttöönotto tapahtuu vaiheittain tämän vuoden aikana ravintoloiden maksupäätteiden vaihtuessa uusiin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme