Fodbar Oy aloittaa 1.4. ateria-, siivous- ja laitoshuoltopalveluiden tuottajana
Palvelu yksiköissä jatkuu keskeytyksettä.

Useissa Oma Hämeen yksiköissä vaihtuu ateria-, siivous- ja laitoshuoltopalveluiden tuottaja tänä vuonna. Palveluntuottajaksi on kilpailutuksessa valittu Fodbar Oy, joka tulee tuottamaan palveluja Hämeenlinnan ja Riihimäen seuduilla. Muutos toteutetaan vaiheittain tämän vuoden aikana. Ensimmäiset vaihdokset tapahtuvat 1. huhtikuuta.
Muutos toteutetaan yhteistyössä nykyisten palveluntuottajien kanssa, joten palvelu yksiköissä jatkuu keskeytyksettä. Henkilöstö on mukana vaihdosten suunnittelussa. Asiakkaita infotaan yksiköissä vielä erikseen, kun muutos on ajankohtainen.
Aluehallitus päätti ateria- ja laitoshuoltopalveluiden hankinnasta Fodbarilta joulukuussa 2024. Hankintaan on jätetty kaksi oikaisuvaatimusta, joiden käsittely on kesken. Siksi Fodbar toimii toistaiseksi palveluntuottajana väliaikaisella sopimuksella, joka on solmittu maaliskuun alussa.
Fodbar panostaa kotimaiseen ruokaan
Ateriapalveluiden hankinta Fodbarilta sisältää palveluasumisen ja sairaaloiden ateriapalvelut, henkilöstöravintolat ja tilaustarjoilut. Hankintaan ei sisälly ikääntyneiden kotiin vietäviä aterioita. Laitoshuoltopalveluiden hankinta puolestaan sisältää muun muassa siivous-, vuodehuolto-, jätehuolto- sekä apuvälineidenhuoltotehtäviä hyvinvointialueen eri yksiköissä.
Hankinnan kautta Oma Häme saa ateria-, siivous- ja laitoshuoltopalveluihin yhtenäisen toimintamallin, tasalaatuisia palveluja sekä kustannussäästöjä. Jatkossa hyvinvointialueella toimii kolme palveluntuottajaa: Forssan seudulla toimiva Loiku, Fodbar sekä Oma Hämeen tukipalvelut Oy.
Fodbar Oy on vuonna 2020 perustettu suomalainen yritys, joka tarjoaa ruokapalveluja julkiselle ja yksityiselle sektorille. Fodbar kertoo pyrkivänsä palveluprosesseissaan kustannustehokkuuteen sekä panostavansa kotimaisiin raaka-aineisiin, monipuolisiin ruokalistoihin sekä asiakkaiden osallistamiseen ruokalistojen kehityksessä.
– Vältämme turhia tuotantovaiheita ja ruoan turhaa kuljettamista. Työ palvelukohteissa suunnitellaan huolellisesti vastaamaan tarvetta. Samaan aikaan voimme panostaa ruoan makuun, vaihtelevuuteen ja yksilöllisyyteen. Meille ääni lautasen ääreltä on kaikkein tärkein ja se ohjaa toimintaamme, kertoo yhtiön hämeenlinnalainen toimitusjohtaja Nina Rokkila.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Ville Vuorijärvitoimitusjohtaja, Oma Hämeen Tukipalvelut Oy
Puh:040 642 8980ville.vuorijarvi@omahame.fiTilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Oma Häme
Palveluverkkomuutosten toimeenpano etenee suunnitellusti Oma Hämeessä8.5.2025 16:32:25 EEST | Tiedote
Lähipalvelumallin kokeilusta Tammelassa on saatu ensimmäisiä havaintoja.
Oma Häme suunnittelee paloasemien ostoa Hämeenlinnan kaupungilta8.5.2025 11:49:54 EEST | Tiedote
Aluehallitus käsittelee asiaa maanantaina 12. toukokuuta.
Aluehallitus hyväksyi ikäihmisten hyvinvointisuunnitelman sekä järjestöyhteistyön asiakirjan5.5.2025 16:31:24 EEST | Uutinen
Kiinteistöjärjestelyt Riihimäen kaupungin kanssa palautettiin valmisteluun.
Oma Häme julkaisi ensimmäisen sosiaalihuollon digipolkunsa – tukee työnhakijoita matkalla kohti työelämää5.5.2025 13:40:11 EEST | Tiedote
Oma Häme on tänään 5. toukokuuta julkaissut uuden, työhön ja koulutukseen suuntaavan digipolun, joka tarjoaa työnhakijoille konkreettista tukea matkalla kohti työllistymistä tai opintoja. Kyseessä on Oma Hämeen ensimmäinen sosiaalihuollon digipolku, ja sen tavoitteena on vahvistaa asiakkaiden omaehtoista työllistymistä sekä lisätä heidän valmiuksiaan hyödyntää digitaalisia palveluja työnhaussa. Polku kohti aktiivista työnhakua Digipolku tukee asiakkaita löytämään omat motivaation lähteensä ja asettamaan henkilökohtaisia tavoitteita. Asiakas saa viikoittain suunniteltuja ohjeita ja neuvoja, jotka ohjaavat kohti työelämää, koulutusta tai esimerkiksi työkokeilua. Yhteistyö ammattilaisen kanssa jatkuu digipolun aikana, ja asiakas voi viestitellä ohjaajan kanssa turvallisesti palvelun kautta. Digipolun hyödyt asiakkaalle: - Aktivoi ja tukee omatoimisessa työnhaussa - Auttaa rakentamaan selkeän suunnitelman työllistymisen edistämiseksi - Rohkaisee ottamaan vastuuta omasta työllistymispolusta
Asukasvuokrien tarkistusajankohdasta on lähtenyt virheellistä tietoa asiakkaille2.5.2025 12:07:28 EEST | Uutinen
Asukkaiden ei tarvitse tehdä mitään, Oma Häme korjaa asian.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme