Kelan palvelupiste Eurassa korvataan muilla palveluilla
Kelan Euran palvelupiste korvataan muilla palveluilla huhtikuun alusta. Kela-asioita voi 1.4. alkaen hoitaa verkossa, puhelimessa ja lähialueen palvelupisteissä.
Kelan palvelupiste Eurassa on palvellut asiakkaita ajanvarauksella, ja asiakaskäyntien määrä on ollut vähäinen. Suurin osa asiakkaista on hoitanut Kela-asiansa verkossa, puhelimessa, postitse tai Kelan muissa palvelupisteissä.
Kela palvelee asiakkaita edelleen lähialueen palvelupisteissä
Euraa lähin Kelan palvelupiste sijaitsee Harjavallassa osoitteessa Myllykatu 10. Palvelupiste on avoinna tiistaisin klo 9–12. Rauman palvelupiste osoitteessa Nortamonkatu 24 palvelee maanantaisin ja torstaisin klo 12–15.30.
Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa
Kelan henkilöasiakkaille tarkoitetussa asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Tarvittaessa puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen.
Asiakas voi soittaa puhelinpalveluun myös tunnistautuneena OmaKelassa. Tunnistautuminen tapahtuu tilaamalla kertakäyttöinen koodi OmaKelassa. Puhelinpalveluun voi jatkossakin soittaa ilman tunnistautumista, mutta etukäteen tunnistautuminen nopeuttaa ja turvaa asiointia.
Asiakas voi myös jättää soittopyynnön puhelinpalveluun OmaKelassa. Soittopyynnön voi jättää kuluvalle tai seuraavalle arkipäivälle. Kelan asiantuntija soittaa puolen tunnin kuluessa valitusta ajasta.
Lue lisää
Yhteyshenkilöt
Kaisa Mäkitalokeskuksen päällikköKela
Kelan läntinen asiakaspalveluyksikkö
Kelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiKansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA
Kompletterande upphandling av produkter till moderskapsförpackningen för 2026 har inletts17.10.2025 10:55:53 EEST | Pressmeddelande
FPA har inlett en kompletterande upphandling av produkter till moderskapsförpackningen för 2026. Orsaken till upphandlingen är höjningen av värdet på moderskapsunderstödet.
Vuoden 2026 äitiyspakkauksen tuotteiden täydennyshankinnan tarjouskilpailu on alkanut17.10.2025 10:55:53 EEST | Tiedote
Läs meddelandet på svenska (fpa.fi). Pressrelease in English (kela.fi). Kela on käynnistänyt vuoden 2026 äitiyspakkauksen tuotteiden täydennyshankinnan tarjouskilpailun. Tarjouskilpailun taustalla on äitiysavustuksen arvon korotus.
Additional procurement round for the 2026 edition of the maternity package has begun17.10.2025 10:55:53 EEST | Press release
Kela has issued an invitation to tender for an additional procurement round for the products included in the 2026 maternity package. The additional procurement round is a consequence of the upcoming increase in the value of the maternity grant.
FPA kartlägger kundernas önskemål för utveckling av servicekanalerna15.10.2025 09:16:33 EEST | Pressmeddelande
FPA genomför en enkät om kundernas erfarenheter och önskemål för att utveckla servicekanalerna. Enkäten kan besvaras i FPA:s kundgemenskap till och med 26.10.2025. Alla som har uträttat ett ärende hos FPA under det senaste året kan delta.
Kela selvittää asiakkaiden toiveita palvelukanavien kehittämiseksi15.10.2025 09:16:33 EEST | Tiedote
Läs meddelandet på svenska (fpa.fi). Pressrelease in English (kela.fi). Kela kerää asiakkaiden kokemuksia ja toiveita palvelukanavien kehittämiseksi. Kysely on avoinna Kelan asiakasyhteisössä 26.10.2025 saakka, ja siihen voivat osallistua kaikki, jotka ovat asioineet Kelan kanssa viimeisen vuoden aikana.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme