Kelan Matinkylän palvelupisteen aukioloaika muuttuu
Kelan palvelupisteen aukioloajat Espoon Matinkylässä muuttuvat 31.3. alkaen. Uudet aukioloajat ovat ma–ti ja to–pe klo 12–15, ja palvelua saa myös ajanvarauksella. Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimitse.
Kelan palvelupiste Matinkylässä palvelee jatkossa ma–ti ja to–pe klo 12–15 sekä aamupäivisin ajanvarauksella. Keskiviikkoisin palvelua saa vain ajanvarauksella. Ajan palvelupisteeseen voi varata Kelan puhelinpalvelusta.
Matinkylän palvelupiste sijaitsee osoitteessa Suomenlahdentie 1.
Aikaisemmin Matinkylän palvelupiste on ollut auki ma–pe klo 12–15.
Useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa ja puhelimitse
Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa. Kelan henkilöasiakkaille tarkoitetussa asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Tarvittaessa puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen.
Lue lisää
Yhteyshenkilöt
Sanna-Kaisa KoivistoinenPalveluryhmän päällikköKela
Puh:050 342 7568s-k.koivistoinen@kela.fiKelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiKansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA
Nu är det möjligt att avstå från papperspost i e-tjänsten för hyresvärdar12.8.2025 09:00:35 EEST | Pressmeddelande
Hyresvärdar kan nu ge sitt samtycke i FPA:s e-tjänst till att inte längre få papperspost. För hyresvärdarna innebär det snabbare tillgång till information.
Vuokranantajan asiointipalvelussa mahdollisuus luopua paperipostista12.8.2025 09:00:35 EEST | Tiedote
Vuokranantajat voivat nyt antaa Kelan asiointipalvelussa suostumuksensa siihen, että heille ei enää lähetetä paperipostia. Vuokranantajalle paperittomuus merkitsee tiedon saamisen nopeutumista.
Kutsu mediatilaisuuteen 20.8.2025: 65 vuotta täyttäneiden valinnanvapauskokeilu käynnistyy syyskuussa11.8.2025 13:59:25 EEST | Kutsu
65 vuotta täyttäneiden valinnanvapauskokeilu alkaa 1.9.2025. Kokeilun aikana 65 vuotta täyttäneet voivat käydä yksityisellä yleislääkärillä julkisen perusterveydenhuollon asiakasmaksun hinnalla. Kokeilu koskee yli viidesosaa Suomen väestöstä, ja se jatkuu vuoden 2027 loppuun asti
Långa köer i FPA:s handläggning av ansökningar om studiestöd8.8.2025 10:18:40 EEST | Pressmeddelande
På grund av förändringen i stödet för boende för studerande har FPA fått in ett stort antal ansökningar om bostadstillägg. Handläggningstiderna för ansökningar om studiestöd och bostadstillägg har blivit längre och besluten kan dröja längre än vanligt.
Kela purkaa opintotukihakemusten ruuhkaa8.8.2025 10:18:40 EEST | Tiedote
Läs meddelandet på svenska (fpa.fi). Opiskelijoiden asumisen tuen muutoksen takia Kelaan on saapunut paljon asumislisähakemuksia. Opintotuen ja asumislisän hakemusten käsittelyajat ovat pidentyneet, ja päätöstä voi joutua odottamaan normaalia pidempään.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme