Helsinki Biennaali ja S-ryhmän hotellit aloittavat yhteistyön
Yhteistyön tavoitteena on vahvistaa Helsingin houkuttelevuutta kesän kohteena niin suomalaisten kuin kansainvälisten matkailijoiden joukossa, ja helpottaa vierailijoiden löytämistä taiteen luo. Pääkaupunkiseudun Sokos Hotellit ja Radisson Hotellit toimivat Biennaalin majoitus- ja tapahtumakumppaneina keväällä ja kesällä 2025.

Kolmatta kertaa järjestettävään kuvataiteen suurtapahtumaan Helsinki Biennaaliin odotetaan tänä vuonna jopa puoli miljoonaa kävijää. Vieraista 30 % odotetaan olevan kansainvälisiä, ja Helsinki Biennaali onkin yksi kesän merkittävimmistä kulttuuritapahtumista Suomessa. Helsinki Biennaali 2025 kokoaa 37 taiteilijaa ja taiteilijaryhmää Vallisaareen, Esplanadin puistoon ja HAM Helsingin taidemuseoon.
Yhteistyö tulee näkymään monin tavoin tulevan kesän aikana Sokos Hotellien markkinointiviestinnässä, sekä myös kansainvälisesti Radisson Hotellien asiakkaille. Helsingin Sokos Hotellit ja Radisson Hotellit toimivat Biennaalin virallisina majoitus- ja tapahtumapaikkoina taiteilijoille ja kansainvälisille vieraille. Esimerkiksi Biennaalin avajaisjuhlat järjestetään uudessa puurakenteisessa Solo Sokos Hotel Pier 4:ssä Katajanokalla.
”Helsinki Biennaali on loistava syy tulla nauttimaan kulttuurista ja Helsingin upeasta kesästä. Olemme ylpeinä mukana tekemässä Helsinki Biennaalia tunnetuksi myös kansainvälisille vieraillemme”, kertoo SOK:n hotelliyhtiö Sokotelin kaupallinen johtaja Pekka Haverinen.
Osana yhteistyötä kävijät voivat ostaa lauttaliput Helsinki Biennaalin tapahtumapaikkaan Vallisaareen helposti hotellivarauksen yhteydessä Sokos Hotellien verkkosivuilta ja hotellien vastaanotosta.
”Helsinki Biennaalin teema vuonna 2025 on Suoja, ja tapahtuman teokset tulevat tutkimaan ihmisen ja luonnon suhdetta. Tähän teemaan sopii erinomaisesti suomalaisen puuarkkitehtuurin taidonnäyte Solo Sokos Hotel Pier 4, jossa meri aukeaa heti hotellin edessä ja erilaiset luontokokemukset on tuotu olennaiseksi osaksi hotellivieraan kokemusta”, kertoo Biennaalin brändi- ja kumppanuuspäällikkö Jonna Hurskainen.
Tulevana kesänä Helsinki Biennaali levittäytyy Vallisaaren ja Helsingin Taidemuseo HAM:n lisäksi myös Esplanadin puistoon.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Pekka Haverinen, kaupallinen johtaja, Sokotel Oy, 040 752 9852, pekka.haverinen@sok.fi
Jonna Hurskainen, brändi- ja kumppanuuspäällikkö, Helsinki Biennaali, 040 128 6070, jonna.hurskainen@hamhelsinki.fi
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Kuvat

Sokotel ja Helsinki Biennaali
Sokotel on suomalainen hotelli- ja ravintolayhtiö, jonka menestyksen takana on noin 1000 intohimoista ammattilaista Suomessa ja Virossa. Sokotel operoi yhteensä 23 yksilöllistä hotellia kolmella brändillä, Sokos Hotels, Radisson Blu ja Radisson RED, sekä lukuisia ravintoloita. Sokotel on Suomen Osuuskauppojen keskuskunnan (SOK) tytäryhtiö ja osa S-ryhmää.
Helsinki Biennaali on kahden vuoden välein toteutuva kansainvälinen nykytaidetapahtuma, joka järjestetään kolmatta kertaa 8.6.–21.9.2025. Biennaali on koko Helsingin kaupungin yhteinen hanke ja osa Helsingin kaupunkistrategiaa. Biennaalin kuratoinnista ja tuotannosta vastaa HAM Helsingin taidemuseo.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK:n hallintoneuvosto 2025 on valittu – puheenjohtajana jatkaa Timo Santavuo29.4.2025 14:55:04 EEST | Tiedote
SOK:n hallintoneuvosto valittiin 29.4.2025 pidetyssä osuuskunnan kokouksessa. Hallintoneuvostossa aloitti kolme uutta jäsentä.
Bonuksen kerryttäminen Applen Lompakossa olevalla S-Etukortilla laajenee S-ryhmän ravintoloihin29.4.2025 08:02:00 EEST | Tiedote
Bonuksen kerryttäminen mobiilisti onnistuu pian entistä useammassa paikassa, kun S-ryhmän kaupoissa suosioon noussut käytäntö laajenee myös ravintoloihin. Käyttöönotto tapahtuu vaiheittain tämän vuoden aikana ravintoloiden maksupäätteiden vaihtuessa uusiin.
Skumppakuulat, sima ja pingviinipallo – Näistä rakentuu suomalaisten vappu25.4.2025 08:10:00 EEST | Tiedote
Vapun kepeään juhlintaan kuuluvat vuodesta toiseen erottamattomasti niin hyvä ruoka kuin ilmapallot, serpentiini ja erilaiset asusteet. Suomalaiset valitsevat tänäkin vuonna vappupöytään perinteisiä makuja kuten munkkeja, tippaleipiä, simaa, nakkeja ja perunasalaattia. Ilmapallokaupoilla kiinnostavat puolestaan pingviini ja kuohuviinipullo.
S-ryhmä edistää kestävästi kasvatetun kalan käyttöä - omien merkkien tuore ja jalostetut lohituotteet ASC-sertifioituja24.4.2025 11:46:18 EEST | Tiedote
S-ryhmän kalahyllyllä yhä useampi tuote on nykyään vastuullisuussertifioitu. ASC-sertifikaatti kertoo, että tuotteissa käytetty kala on vastuullisesti ja ympäristön kannalta kestävästi viljeltyä.
Prisma selvitti: leudon talven vaikutus pyöräkaupassa näkyi selvästi – sähköpyörien myynnissä 39 % pomppu24.4.2025 08:25:00 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat tänä talvena aloittaneet pyöräilykauden viime vuotta aikaisemmin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Koko pyöräkauppa on kasvanut viime vuoteen verrattuna jo 10 prosenttia ja suunta on yhä nouseva. Samalla S-ryhmä selvitti asiakasomistajilleen tehdyssä kyselyssä, miten pyörät pidetään tällä hetkellä kunnossa ja kertoo mitkä asiat pyörästä pitää tarkistaa ennen ajoa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme