Helsinki Biennaali ja S-ryhmän hotellit aloittavat yhteistyön
Yhteistyön tavoitteena on vahvistaa Helsingin houkuttelevuutta kesän kohteena niin suomalaisten kuin kansainvälisten matkailijoiden joukossa, ja helpottaa vierailijoiden löytämistä taiteen luo. Pääkaupunkiseudun Sokos Hotellit ja Radisson Hotellit toimivat Biennaalin majoitus- ja tapahtumakumppaneina keväällä ja kesällä 2025.

Kolmatta kertaa järjestettävään kuvataiteen suurtapahtumaan Helsinki Biennaaliin odotetaan tänä vuonna jopa puoli miljoonaa kävijää. Vieraista 30 % odotetaan olevan kansainvälisiä, ja Helsinki Biennaali onkin yksi kesän merkittävimmistä kulttuuritapahtumista Suomessa. Helsinki Biennaali 2025 kokoaa 37 taiteilijaa ja taiteilijaryhmää Vallisaareen, Esplanadin puistoon ja HAM Helsingin taidemuseoon.
Yhteistyö tulee näkymään monin tavoin tulevan kesän aikana Sokos Hotellien markkinointiviestinnässä, sekä myös kansainvälisesti Radisson Hotellien asiakkaille. Helsingin Sokos Hotellit ja Radisson Hotellit toimivat Biennaalin virallisina majoitus- ja tapahtumapaikkoina taiteilijoille ja kansainvälisille vieraille. Esimerkiksi Biennaalin avajaisjuhlat järjestetään uudessa puurakenteisessa Solo Sokos Hotel Pier 4:ssä Katajanokalla.
”Helsinki Biennaali on loistava syy tulla nauttimaan kulttuurista ja Helsingin upeasta kesästä. Olemme ylpeinä mukana tekemässä Helsinki Biennaalia tunnetuksi myös kansainvälisille vieraillemme”, kertoo SOK:n hotelliyhtiö Sokotelin kaupallinen johtaja Pekka Haverinen.
Osana yhteistyötä kävijät voivat ostaa lauttaliput Helsinki Biennaalin tapahtumapaikkaan Vallisaareen helposti hotellivarauksen yhteydessä Sokos Hotellien verkkosivuilta ja hotellien vastaanotosta.
”Helsinki Biennaalin teema vuonna 2025 on Suoja, ja tapahtuman teokset tulevat tutkimaan ihmisen ja luonnon suhdetta. Tähän teemaan sopii erinomaisesti suomalaisen puuarkkitehtuurin taidonnäyte Solo Sokos Hotel Pier 4, jossa meri aukeaa heti hotellin edessä ja erilaiset luontokokemukset on tuotu olennaiseksi osaksi hotellivieraan kokemusta”, kertoo Biennaalin brändi- ja kumppanuuspäällikkö Jonna Hurskainen.
Tulevana kesänä Helsinki Biennaali levittäytyy Vallisaaren ja Helsingin Taidemuseo HAM:n lisäksi myös Esplanadin puistoon.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Pekka Haverinen, kaupallinen johtaja, Sokotel Oy, 040 752 9852, pekka.haverinen@sok.fi
Jonna Hurskainen, brändi- ja kumppanuuspäällikkö, Helsinki Biennaali, 040 128 6070, jonna.hurskainen@hamhelsinki.fi
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Kuvat

Sokotel ja Helsinki Biennaali
Sokotel on suomalainen hotelli- ja ravintolayhtiö, jonka menestyksen takana on noin 1000 intohimoista ammattilaista Suomessa ja Virossa. Sokotel operoi yhteensä 23 yksilöllistä hotellia kolmella brändillä, Sokos Hotels, Radisson Blu ja Radisson RED, sekä lukuisia ravintoloita. Sokotel on Suomen Osuuskauppojen keskuskunnan (SOK) tytäryhtiö ja osa S-ryhmää.
Helsinki Biennaali on kahden vuoden välein toteutuva kansainvälinen nykytaidetapahtuma, joka järjestetään kolmatta kertaa 8.6.–21.9.2025. Biennaali on koko Helsingin kaupungin yhteinen hanke ja osa Helsingin kaupunkistrategiaa. Biennaalin kuratoinnista ja tuotannosta vastaa HAM Helsingin taidemuseo.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Huulet ovat palanneet tärkeäksi osaksi suomalaisten meikkirutiinia – Nämä tuotteet nousseet uusiksi myyntihiteiksi23.7.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
29. heinäkuuta vietetään jälleen vuosittaista kansainvälistä huulipunapäivää. Huulipunat ja -kiillot ovatkin parhaillaan yhä useamman suomalaisen huulilla, sillä erilaisia huulituotteita ostetaan nyt selvästi edeltäviä vuosia enemmän. Sokoksen ja Emotionin myyntidatasta käy ilmi, että huulipunien myynti on kasvanut peräti 50 prosenttia koronavuosiin verrattuna.
Ilmanpuhdistimien myynti tuplaantui eikä pöytätuuletin enää kelpaa kaikille – Prisman myyntidata kertoo, mitä koteihin kesällä halutaan15.7.2025 09:14:18 EEST | Tiedote
Suomalaiset panostavat selvästi aiempaa enemmän kotinsa ilmanlaatuun ja viilennykseen kesäisin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Datan mukaan ilmanpuhdistimien kysyntä on alkukesällä lähes tuplaantunut ja viilenninkaupoille suomalaiset suuntavat heti ensimmäisinä hellepäivinä. Monille viilennyslaitetta valitessa on nyt erityisen tärkeää, että laitetta voi hallita etänä. Viilentimien lisäksi tapoja torjua hellettä on monia.
S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa hieman edellisvuodesta11.7.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa 2025 oli 7 005,2 miljoonaa euroa. Myynti kasvoi 0,6 prosenttia edellisvuodesta. Kehityksen veturi oli marketkauppa, jonka myyntivire jatkui vahvana.
Suomalaiset innostuivat leipomaan ja sisustamaan – S-ryhmän data kertoo, miten viileästä alkukesästä on nautittu2.7.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Tänä kesänä ei ole vielä suuremmin hellepäiviä nähty, mikä on saanut suomalaiset nauttimaan kesästä tänä vuonna hieman eri tavoilla ja mauilla. S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten innostuneen muun muassa leivonnasta sekä sisustamisesta. Kelien viileydestä huolimatta moni on päätynyt tekemään ostoksia pakastealtaalle.
Sokos uskoo modernin tavaratalokaupan tulevaisuuteen – panostaa verkkoon ja avaa uuden myymälän Seinäjoelle24.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Sokos-ketju avaa uuden myymälän Seinäjoen Prismakeskukseen. Sokos Seinäjoen avaaminen on luonteva osa Sokoksen monikanavaisen tavaratalokaupan mallia, jossa investoinnit kohdistuvat niin verkkokauppaan kuin kivijalkamyymälöihinkin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme