Helsinki Biennaali ja S-ryhmän hotellit aloittavat yhteistyön
Yhteistyön tavoitteena on vahvistaa Helsingin houkuttelevuutta kesän kohteena niin suomalaisten kuin kansainvälisten matkailijoiden joukossa, ja helpottaa vierailijoiden löytämistä taiteen luo. Pääkaupunkiseudun Sokos Hotellit ja Radisson Hotellit toimivat Biennaalin majoitus- ja tapahtumakumppaneina keväällä ja kesällä 2025.

Kolmatta kertaa järjestettävään kuvataiteen suurtapahtumaan Helsinki Biennaaliin odotetaan tänä vuonna jopa puoli miljoonaa kävijää. Vieraista 30 % odotetaan olevan kansainvälisiä, ja Helsinki Biennaali onkin yksi kesän merkittävimmistä kulttuuritapahtumista Suomessa. Helsinki Biennaali 2025 kokoaa 37 taiteilijaa ja taiteilijaryhmää Vallisaareen, Esplanadin puistoon ja HAM Helsingin taidemuseoon.
Yhteistyö tulee näkymään monin tavoin tulevan kesän aikana Sokos Hotellien markkinointiviestinnässä, sekä myös kansainvälisesti Radisson Hotellien asiakkaille. Helsingin Sokos Hotellit ja Radisson Hotellit toimivat Biennaalin virallisina majoitus- ja tapahtumapaikkoina taiteilijoille ja kansainvälisille vieraille. Esimerkiksi Biennaalin avajaisjuhlat järjestetään uudessa puurakenteisessa Solo Sokos Hotel Pier 4:ssä Katajanokalla.
”Helsinki Biennaali on loistava syy tulla nauttimaan kulttuurista ja Helsingin upeasta kesästä. Olemme ylpeinä mukana tekemässä Helsinki Biennaalia tunnetuksi myös kansainvälisille vieraillemme”, kertoo SOK:n hotelliyhtiö Sokotelin kaupallinen johtaja Pekka Haverinen.
Osana yhteistyötä kävijät voivat ostaa lauttaliput Helsinki Biennaalin tapahtumapaikkaan Vallisaareen helposti hotellivarauksen yhteydessä Sokos Hotellien verkkosivuilta ja hotellien vastaanotosta.
”Helsinki Biennaalin teema vuonna 2025 on Suoja, ja tapahtuman teokset tulevat tutkimaan ihmisen ja luonnon suhdetta. Tähän teemaan sopii erinomaisesti suomalaisen puuarkkitehtuurin taidonnäyte Solo Sokos Hotel Pier 4, jossa meri aukeaa heti hotellin edessä ja erilaiset luontokokemukset on tuotu olennaiseksi osaksi hotellivieraan kokemusta”, kertoo Biennaalin brändi- ja kumppanuuspäällikkö Jonna Hurskainen.
Tulevana kesänä Helsinki Biennaali levittäytyy Vallisaaren ja Helsingin Taidemuseo HAM:n lisäksi myös Esplanadin puistoon.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Pekka Haverinen, kaupallinen johtaja, Sokotel Oy, 040 752 9852, pekka.haverinen@sok.fi
Jonna Hurskainen, brändi- ja kumppanuuspäällikkö, Helsinki Biennaali, 040 128 6070, jonna.hurskainen@hamhelsinki.fi
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Kuvat

Sokotel ja Helsinki Biennaali
Sokotel on suomalainen hotelli- ja ravintolayhtiö, jonka menestyksen takana on noin 1000 intohimoista ammattilaista Suomessa ja Virossa. Sokotel operoi yhteensä 23 yksilöllistä hotellia kolmella brändillä, Sokos Hotels, Radisson Blu ja Radisson RED, sekä lukuisia ravintoloita. Sokotel on Suomen Osuuskauppojen keskuskunnan (SOK) tytäryhtiö ja osa S-ryhmää.
Helsinki Biennaali on kahden vuoden välein toteutuva kansainvälinen nykytaidetapahtuma, joka järjestetään kolmatta kertaa 8.6.–21.9.2025. Biennaali on koko Helsingin kaupungin yhteinen hanke ja osa Helsingin kaupunkistrategiaa. Biennaalin kuratoinnista ja tuotannosta vastaa HAM Helsingin taidemuseo.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Jo joka neljäs S-Etukortin käyttäjä voi jättää lompakon kotiin ja luottaa puhelimeen10.6.2025 08:04:00 EEST | Tiedote
S-Etukortti löytyy neljältä miljoonalta suomalaiselta, joista miljoona on lisännyt sen myös puhelimeensa. Näin Bonuksen kerryttäminen onnistuu helposti myös silloin, kun fyysinen kortti ei ole mukana matkassa.
S-ryhmä ja Åhléns hankintayhteistyöhön – ruotsalaistavaratalon omien merkkien suosikkituotteet täydentävät jatkossa Sokoksen ja Prisman valikoimaa28.5.2025 15:00:00 EEST | Tiedote
SOK on solminut hankintayhteistyösopimuksen ruotsalaisen Åhléns-tavarataloketjun kanssa. Yhteistyö tuo Sokos-tavarataloihin, Prismoihin sekä sokos.fi- ja prisma.fi-verkkokauppoihin Åhlénsin suosittuja oma merkki -tuotteita naisten ja miesten muodin sekä kodin tuotealueilta. Ensimmäiset maistiaiset uudesta valikoimasta saapuvat myymälöihin kesän alussa.
Yli 1300 suomalaista vastasi: Näin paljon valmistujaislahjaan tulee käyttää rahaa – tällaisia ovat kevään suosikkilahjat28.5.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Kevään valmistujaislahjoihin tulisi käyttää suurimman osan mielestä vähintään 30 euroa, mutta enintään 100 euroa, kertoo Prisman asiakasomistajilleen teettämä tuore kyselytutkimus. Yli 1300 vastaajaa kertoivat myös, mitkä ovat heidän mielestään sopivimmat valmistujaislahjat sekä parhaat omalle kohdalle osuneet lahjat ja huomionosoitukset valmistumisen kunniaksi. Prisman asiantuntija ennakoi, että tänä vuonna suosituimpien lahjojen joukossa ovat astia- ja aterinsarjat.
Prisman data: Suomalaiset innostuivat perinteisestä havukasvista – jopa 30 % kasvu pihoilla ja puutarhoissa15.5.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Kevät on ollut toistaiseksi viileä, mutta se ei ole lannistanut suomalaisia pihojenlaittajia, kertoo Prisman tuore myyntidata. Esimerkiksi lannoitteita on myyty jo 10 prosenttia edellisvuotta enemmän ja terassien käsittelyyn tarkoitettujen puuöljyjen myynti on noussut jopa 50 prosenttia. Datasta käy myös selväksi, että suomalaiset puutarhurit ovat tänä vuonna innostuneet toden teolla tuijista. Samalla uusi jätelaki on näkynyt selvästi kompostikuivikkeen myynnissä.
Kysely: Joka neljäs suomalainen värjää hiuksiaan säännöllisesti kotona – näin vältät tyyppimokat12.5.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Sokoksen tekemän kyselytutkimuksen mukaan hiusten värjäämistä pidetään tärkeänä osana ulkonäköä. Neljäsosa suomalaisista värjääkin hiuksensa kotona säännöllisesti eli vähintään 3–5 kertaa vuodessa. Sokoksen kauneuden asiantuntija jakaa vinkit yleisimpiin kotivärjäyksen sudenkuoppiin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme