DNA Experience Lounge on alusta tulevaisuuden teknologisten ratkaisujen koeajoon – vain kokeilemalla oivaltaa mahdollisuudet
DNA on avannut uuden DNA Experience Loungen pääkonttorinsa yhteyteen Ilmalanlinnaan. Tämä innovatiivinen ja immersiivinen tila on digitaalinen alusta, joka tarjoaa DNA:n yritysasiakkaille ja sidosryhmille mahdollisuuden tutustua tulevaisuuden teknologian mahdollisuuksiin ja uhkiin sekä yhtiön tarjoamiin tuotteisiin ja palveluihin interaktiivisessa ympäristössä.

Vasta avattu DNA Experience Lounge toimii sekä uusien innovaatioiden esittely- ja yhteistekemisen tilana että asiakasymmärryksen kasvattamisen keskuksena. Osallistava lähestymistapa auttaa asiakasta ymmärtämään uuden teknologian mahdollisuudet sekä DNA:ta kehittämään palveluitaan entistä paremmin markkinoiden tarpeita vastaavaksi.
DNA esittelee tilassa muun muassa asiakaspalvelun tekoälyratkaisuja ja tulevaisuuden verkkojen mahdollisuuksia aitojen käyttötapausten muodossa sekä tietoturvaratkaisujaan koulutuksellisella ja vuorovaikutuksellisella otteella. DNA:n verkot ovat valmiita ja turvallisia tekoälyyn pohjaaville palveluille.
”DNA Experience Lounge on suunniteltu modulaarisesti, mikä mahdollistaa koeajojen määrän kasvattamisen tulevaisuudessa. Tila voidaan helposti mukauttaa asiakkaidemme tarpeiden ja toiveiden mukaan, jotta voimme esitellä palveluitamme, teknologian mahdollisuuksia sekä yhdessä kehittää ratkaisuja asiakasta parhaiten palvelevalla tavalla. Erityisesti tekoälyn aikakaudella sekä kyberturvallisuuden haasteissa havainnollistaminen on olennaista”, kertoo DNA:n yritysliiketoiminnan johtaja Anna-Mari Ylihurula.
Suomalaisittain ainutlaatuinen 15-metrinen näyttö
DNA Experience Lounge on myös teknisesti vaikuttava. Se sisältää 15 metriä pitkän microLED-näytön, jonka 9 500 pikselin vaakaresoluutio ylittää nykyformaatit. Lisäksi microLED-tekniikka takaa erinomaisen kontrastin ja huipputarkan värintoiston. Näyttöteknologia useilla sulautetuilla ruuduilla on ainutlaatuinen Suomessa.
Tilan äänentoisto on toteutettu 10.2-moniäänijärjestelmällä ja kahdella subwooferilla, jotka on integroitu samaan tietoverkkoon muun järjestelmän kanssa. Kaikki äänet reititetään ja toistetaan täysin digitaalisen IP-verkkorakenteen avulla, mikä varmistaa huippuluokan äänenlaadun ja synkronoinnin.
Tila tarjoaa kävijöilleen kokonaisvaltaisen elämyksen synkronoimalla kuvan, äänen ja valaistuksen. Tila mahdollistaa myös immersiivisten, eleohjattavien pelien ja demojen hyödyntämisen, ja järjestelmää hallitaan kahdella kosketusnäytöllä, jotka mukautuvat tilan kulloisiinkin tarpeisiin.
”Osa asiakkaistamme on jo päässyt tutustumaan DNA Experience Loungeen, ja saamamme palaute on ollut erinomaista. Tila mahdollistaa digitaalisten ratkaisujemme oivaltamisen erilaisilla lähestymistavoilla ja auttaa meitä oppimaan jatkuvasti yhdessä kumppaneidemme kanssa lisää siitä, miten voimme parhaiten tukea asiakkaidemme liiketoimintaa sekä rakentaa kasvua digitaalisilla ratkaisuillamme”, sanoo Ylihurula.
Lisätietoja medialle:
Anna-Mari Ylihurula, yritysliiketoiminnan johtaja, DNA Oyj, puh. 044 044 7755, anna-mari.ylihurula@dna.fi
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi
Avainsanat
Kuvat

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1 067 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj
Onko 9%&GR hyvä salasana? DNA:n tietoturva-asiantuntija muistuttaa hyvistä salasanakäytännöistä maailman salasanapäivän aattona30.4.2025 08:55:00 EEST | Tiedote
Torstaina 1.5.2025 vietetään vapun lisäksi maailman salasanapäivää, jonka tarkoitus on muistuttaa paremmista salasanakäytännöistä. Yleinen harhakäsitys on, että salasanan pitäisi näyttää kryptiseltä, jotta se suojaisi. DNA:n tietoturva-asiantuntijan mukaan käsitys on vanhentunut, sillä uudet menetelmät pystyvät purkamaan lyhyitä salasanoja helposti, vaikka ne sisältäisivät erikoismerkkejä epämääräisessä järjestyksessä.
Is 9%&GR a good password? DNA’s information security expert gives a reminder of good password habits on the eve of World Password Day30.4.2025 08:55:00 EEST | Press release
Thursday, May 1, 2025, will be – in addition to May Day – World Password Day, that promotes better password habits. It is a common misconception that a password should look cryptic in order for it to provide protection. According to DNA’s information security expert, this notion is outdated, as new methods are easily able to decrypt short passwords even if they contain special characters in a vague order.
Espanjan ja Portugalin sähkökatkot herättivät kysymyksiä – näin käy viestintäverkoille Suomessa, jos sähköt katkeavat29.4.2025 13:30:00 EEST | Tiedote
Espanjan ja Portugalin sähköt katkesivat laajasti tämän viikon maanantaina. Mediatietojen perusteella kyse oli ainakin Espanjassa maan historian pahimmasta sähkökatkosta. Katko kesti paikoin jopa lähes 20 tuntia. Esimerkiksi kodinkone-, liikenne-, valaistus- ja maksupääteongelmien lisäksi myös viestintäverkoissa syntyi katkon vuoksi suuria haasteita. Miten Suomen viestintäverkoille käy sähkökatkon sattuessa? DNA:n asiantuntija kertoo.
Färre barn än tidigare har en egen telefon24.4.2025 09:00:00 EEST | Pressmeddelande
Färre barn än tidigare i åldern 5–7 år har en egen telefon för personligt bruk. Särskilt bland de yngsta barnen har andelen som äger en egen smarttelefon minskat, konstaterar DNA:s årliga Skolbarnundersökning.
Aiempaa harvemmalla pienellä lapsella on ikioma puhelin24.4.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Aiempaa harvemmalla 5–7-vuotiaalla lapsella on oma puhelin henkilökohtaisessa käytössään. Pienimpien lasten keskuudessa varsinkin oman älypuhelimen omistaminen on vähentynyt, selviää DNA:n vuosittain teettämästä Koululaistutkimuksesta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme