foodora haluaa edistää toimialan hinnoittelun läpinäkyvyyttä
foodora haluaa sitoutua yhä vahvemmin hinnoittelun läpinäkyvyyteen. Tästä syystä uusia parannuksia on jo otettu käyttöön foodoran sovelluksessa maaliskuun lopussa. Näin asiakkaita voidaan palvella yhä paremmin.

foodora on eurooppalainen organisaatio, joka toimii Suomessa, ja noudattaa nykyisiä säädöksiä hinnoittelun läpinäkyvyydestä asettaen esimerkin koko toimialalle. foodoran sovelluksessa kaikki maksut ovat olleet selkeästi nähtävillä heti tilauksen alusta lähtien, jolloin käyttäjät näkevät kulut jo tilausta aloittaessaan. Kolmivaiheinen tilausprosessi tuo hinnoittelun näkyvästi esille, sillä asiakkaat saavat yksityiskohtaiset tiedot hinnoista tilauksen jokaisessa vaiheessa. Tällä tavalla varmistetaan, että käyttäjät ymmärtävät ja hyväksyvät kaikki hinnat ja maksut ennen oston suorittamista.
foodora on tehnyt yhteistyötä kuluttajaviranomaisten kanssa ja päivittänyt käytäntöjään varmistaakseen, että asiakkaat ymmärtävät selkeästi kaikki mahdolliset maksut:
-
foodora-sovelluksen käyttöliittymään on jo tehty muutoksia maaliskuun 2025 lopussa, jotta maksut olisivat entistä selkeämpiä.
-
foodora tarjoaa asiakkaalle hyvityksen tai asianmukaisen maksunpalautuksen heidän haluamallaan tavalla, joka on ensisijaisesti rahallinen maksu tai vaihtoehtoisesti esimerkiksi lahjakortti. 1
-
foodora on parantanut Flash Deal -ominaisuutta varmistaakseen, että asiakkaat ymmärtävät selkeästi tarjousten voimassaoloajan.
"Meille on tärkeää näyttää esimerkkiä hinnoittelun läpinäkyvyyden edistämisessä", sanoo foodoran Suomen toimitusjohtaja Einar Toivonen. "Eurooppalaisena yrityksenä noudatamme sääntöjä ja haluamme samalla palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla."
1 Pois lukien tilaukset, joissa on yhdistetty eri maksutapoja tai käytetty ateriaetua.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sanna Mämmi
PR & Communications Lead
press@foodora.fi
040 1645401
Tietoa julkaisijasta
foodora on yksi Pohjoismaiden johtavista ruoan ja päivittäistavarakaupan kuljetuspalveluista, joka toimittaa ravintolaruokia ja päivittäistavaroita suoraan asiakkaiden ovelle. foodora toimii kuudessa maassa Euroopassa - Suomessa, Itävallassa, Tšekissä, Unkarissa, Norjassa ja Ruotsissa. Suomessa yli 100 paikkakunnalla toimiva foodora aloitti toimintansa Helsingissä kesällä 2015. foodora toimittaa ravintolaruoat, päivittäistavarat ja paljon muuta suoraan ovelle alle puolessa tunnissa. foodora haluaa mahdollistaa kaikille enemmän aikaa heille tärkeiden asioiden parissa; asiakkaille, yrityksille ja läheteille. foodora on osa saksalaista Delivery Hero -konsernia, joka on yksi maailman johtavimmista ruoan ja päivittäistavarakaupan toimitusalustoista.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Foodora
Foodora listasi kesän 2025 tilatuimmat grillituotteet10.7.2025 09:19:02 EEST | Tiedote
Suomen kesä on parhaimmillaan, ja grilli kuumenee heti sään salliessa. Foodora listasi tämän kesän kymmenen suosituinta grillituotetta. Possu, nauta ja yllättäen myös halloumi-juusto nousevat selkeästi kanan edelle.
Missä puistoissa eurooppalaiset käyvät piknikillä? – foodora paljastaa parhaat paikat26.6.2025 12:09:41 EEST | Tiedote
Mitä puistoja paikalliset suosivat eri puolilla Eurooppaa, kun he haluavat nauttia kesästä ja hyvästä ruoasta? Foodoran tilaustietoja tarkastelemalla selviää kuuden eurooppalaisen pääkaupungin suosituimmat piknik-alueet.
Pikakuljetuspalvelut muuttivat kuluttajien arjen18.6.2025 11:36:15 EEST | Tiedote
Kuljetuspalvelut ovat mullistaneet suomalaisten kulutuskäyttäytymisen. Ruokaa ja päivittäistavaroita tilataan yhä enemmän kotiin. Kymmenen vuotta Suomessa toimineella foodoralla on suomalaiset juuret.
Karkkitilauksissa korostuu edullisuus – näitä hittimakeisia tilataan nyt foodorasta8.5.2025 08:44:41 EEST | Tiedote
Foodora on koonnut yhteenvedon suomalaisten suosikkimakeisista, joita tilataan eniten foodoran kautta Alepa- ja Sale-myymälöistä. Kuluttajille maistuvat erityisesti Coop- ja Xtra-merkkien tuotteet. Somehitti komeilee listan kirkkaana ykkösenä.
140 rekkalastillista – Näin paljon suomalaiset ovat syöneet kebabia 10 vuodessa25.4.2025 10:40:58 EEST | Tiedote
Foodora täyttää tänä vuonna 10 vuotta, ja juhlavuoden kunniaksi selvitettiin kuinka paljon suomalaiset ovat kuluttaneet kebabia tuona aikana.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme