Young Lions Finland 2025: Voittajat ovat tässä
Young Lions Finland -kilpailussa on valittu kymmenen nuorta markkinoinnin ja viestinnän tulevaisuuden tähteä edustamaan Suomea kansainväliseen Young Lions Competitions -kilpailuun.

Young Lions Finland -kilpailussa etsitään joka vuosi 30-vuotiaita tai nuorempia markkinoinnin ja viestinnän lupauksia edustamaan Suomea kansainväliseen Young Lions Competitions -kilpailuun Cannesiin.
Tänä vuonna kilpailuun osallistui 34 tiimiä, jotka jättivät tuomaristolle arvioitaviksi yhteensä 45 työtä. Näistä shortlistalle valittiin 17 työtä viidessä eri kilpailukategoriassa: Digital, Film, Media, PR ja Print.
Viisi kategorioissa parhaiten sijoittunutta tiimiä jatkavat kansainväliseen kilpailuun Cannesiin, joka järjestetään samaan aikaan, kuin Cannes Lions International Festival of Creativity.
Dialogi ja osallistava rauhanrakentaminen ansaitsevat huomiota
Tämän vuoden kilpailutyönä oli ratkoa ajankohtaista globaalin rauhan ja viestinnän haastetta tunnetasolla.
Kilpailubriiffin antoi CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation.
"CMI Martti Ahtisaari Peace Foundationille on ollut suuri ilo ja kunnia olla mukana toteuttamassa Suomen Cannes Young Lions -kilpailua. Dialogi ja osallistava rauhanrakentaminen eivät aina saa ansaitsemaansa huomiota, vaikka juuri ne ovat kestävän rauhan perusta. On ollut inspiroivaa nähdä, miten nuoret ammattilaiset ovat tarttuneet tähän vaativaan teemaan ja onnistuneet tekemään siitä oivaltavalla tavalla sekä merkityksellistä että toimintaan kannustavaa", Head Communications and Private Fundraising Kaisa Raitio CMI — Martti Ahtisaari Peace Foundationista sanoo.
Hän kertoo, miten kilpailutöiden ideat ovat herättäneet tiimissä iloa, yllättäneet ja saaneet pohtimaan, miten rauhantyö näyttäytyy tämän päivän luovien tekijöiden silmissä.
"Toivon, että nämä ideat innostavat keskusteluun rauhanrakentamisesta vielä pitkään kilpailun jälkeenkin. Lämmin kiitos kaikille osallistujille. Työnne osoittaa, että rauhasta voi viestiä tuoreesti, vaikuttavasti ja puhuttelevasti", Raitio sanoo.
Tässä ovat Young Lions Finland 2025 -voittajat
DIGITAL
HONORARY MENTION
Peacevision
Ayan Aden, NORD DDB and Emma Westerman, Wörks
BRONZE
The Peace Builder
Emma Tikkanen and Janina Tolvanen, Drum Communications
SILVER
Steps Towards Peace
Lauri Arjas and Erika Danielsson, Kurio
GOLD
World beefs solved
Veera Paukku, Loiva and Emma Rinneheimo, Freelancer
FILM
HONORARY MENTION
The second-bravest person
Marianna Metsänheimo and Fanni Perttola, NORD DDB
MEDIA
SILVER
Conflict Foods
Dimitri Eskelinen, Freelancer and Ignacio José Guerrero Pattugalan, Freelancer
GOLD
Peace Mode
Aleksi Auvinen, dentsu Finland and Stanislav Hasanov, Valve Branding Oy
PR
HONORARY MENTION
UNFILTERED PEACEMAKERS
Salla Huotari and Caroline Inkeroinen, TBWA\Helsinki
SILVER
Masterclass in World DOMination
Johanna Vierimaa, United Imaginations and Saana Simander, Bob the Robot / NoA
GOLD
The Conflict Bill
Vivi Sallinen, Nitro and Vilma Laitakari, Ivalo Creative Agency
SILVER
Most valuable advice
Johanna Vierimaa, United Imaginations and Saana Simander, Bob the Robot / NoA
GOLD
4 generations:
Riikka Lahti, Dentsu Creative and Tomi Salo, Bob the Robot
Young Lions kategoriakumppanit 2025
Digital: JCDecaux Finland Oy
Film & Awards-tapahtuma: MTV Oy
Media: Channel Factory
PR: TBWA\Helsinki
Print: Keskisuomalainen Oyj & Sanoma Media Finland
Yhteyshenkilöt
Maarit AarrekangasSenior Advisor
Puh:+358 50 435 5613maarit.aarrekangas@marketingfinland.fiKuvat

Tietoja julkaisijasta
Marketing Finland on markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Vuonna 2020 Marketing Finland sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL päättivät toimintojensa yhdistämisestä. Tämän jälkeen Marketing Finlandin alle on järjestäytynyt myös muita markkinoinnin asiantuntijaorganisaatioita. Marketing Finlandin jäsenet ovat mukana ostamassa ja tuottamassa suurinta osaa Suomessa tehtävää markkinointia ja viestintää.
Marketing Finland kuuluu maailman johtaviin markkinoinnin verkostoihin: WFA, 90 % maailman markkinointiostoista, EACA, 2500 markkinoinnin ja viestinnän organisaatiota ja 120 000 ammattilaista 30 Euroopan maasta ja ICCO, 3000 viestintätoimistoa globaalisti 66 maasta.
Marketing Finlandin tehtäviin kuuluvat muun muassa edunvalvonta, alan koulutukset, konsultointi, sekä verkostojen rakentaminen.
Marketing Finland järjestää Suomessa markkinoinnin ja viestinnän johtavia kilpailuja kuten Effie Awards Finland ja Finnish Comms Awards. Marketing Finland on Suomen edustaja Cannes Lions ja Young Lions Finland -kilpailuissa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry
Finnish Comms Awards 2025 palkitsi viestinnän parhaimmiston – vuoden 2025 voittajat julki6.11.2025 23:05:33 EET | Tiedote
Suomen johtava viestintäalan kilpailu, Finnish Comms Awards, järjestettiin jo 14. kerran ja kilpailun ennätyksellinen vuosi huipentui 6.11.2025 pidettyyn gaalaan. Gaalasta on muodostunut vuoden merkittävin viestintäalan juhla, jossa palkittiin vaikuttavimmat viestintäteot ja juhlistettiin alan edelläkävijöitä. Finnish Comms Awards -kilpailun järjestää Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.
Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointiteot24.10.2025 11:10:00 EEST | Tiedote
Vuoden 2025 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 38 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Annika Payn KONEelta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallakin kierroksella on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.
Finnish Comms Awards 2025 finalistit valittu ennätyksellisen kovatasoisesta osallistujajoukosta2.10.2025 10:00:00 EEST | Tiedote
Finnish Comms Awards houkutteli tänä vuonna ennätysmäärän osallistujia. Kilpailuun jätettiin peräti 173 viestintätyötä lähes 30 eri toimistosta, joista kilpailun loppusuoralle valittiin 90 kilpailuhakemusta 20 eri toimistosta. Eniten shortlistalle päässeitä töitä oli seuraavilta toimistoilta: United Imaginations (25), SEK (12) TBWA\Helsinki (9) ja Mellakka Helsinki (7). Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa, Helsingissä, torstaina 6.11.2025. Kilpailu järjestetään 14. kerran ja järjestäjänä toimii Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.
SUOMI TEKI HISTORIAA: Ennätyksellinen palkintosaalis Cannes Lions 2025 -kilpailusta27.6.2025 12:52:28 EEST | Tiedote
Suomalaiset loistivat tänä kesänä Cannes Lionsin kirkkaimmissa valokeiloissa. Suomelle kertyi vuoden 2025 kilpailusta historiallinen 13 leijonan palkintosaalis, johon mahtui mukaan niin kulta-, hopea- ja pronssileijonia kuin myös yksi kilpailun kirkkaimmista palkinnoista: Grand Prix.
Uudistuneen Finnish Comms Awards 2025 -kilpailun päätuomariksi Christina Forsgård10.6.2025 10:00:00 EEST | Tiedote
Suomen suurin ja arvostetuin viestintäkilpailu Finnish Comms Awards järjestetään jälleen syksyllä 2025 – nyt jo 14. kerran. Finnish Comms Awards jakaa tunnustusta viestintätoimiston ja asiakkaan väliselle laadukkaalle ja pitkäjänteiselle yhteistyölle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme