Kolin Matkailu Oy

Koli ja Pielisen Karjala ovat nyt ”Myyttinen Suomi”

Jaa

"Myyttinen Suomi" rakentaa Kolille, muualle Lieksaan sekä Juukaan matkailubrändiä, joka yhdistää suomalaisen myyttisyyden, luonnon ja rauhan kansainvälisesti kiinnostaviksi palveluiksi.

Myyttinen Suomi -logo on ajaton ja ilmentää menneiden aikojen sekä tarinallisuuden tuntua. Logosta on kaksi versiota, yksi kotimaan ja yksi kansainväliseen viestintään.
Myyttinen Suomi -logo on ajaton ja ilmentää menneiden aikojen sekä tarinallisuuden tuntua. Logosta on kaksi versiota, yksi kotimaan ja yksi kansainväliseen viestintään.

Kolin matkailualue Lieksan Kolilla ja Juuassa näkyy jatkossa brändin Myyttinen Suomi alla.

Brändiuudistuksen tavoitteena on puhutella sekä kansainvälisiä että kotimaisia matkailijoita.

”Alueen rikas historia – miljardien vuosien vanhasta kallioperästä karjalaisuuteen, Kalevalaan ja suomalaisuuden symboliksi – synnytti alustan brändille, jossa suomalaisuuden juuret, tarustot ja luonto yhdistyvät matkailutuotteisiin”, sanoo uudistamistyön kapellimestari Tuomas Kinnunen joensuulaisesta bränditoimisto Vaganzasta.  

”Kahdeksatta vuotta peräkkäin maailma kysyy, miksi suomalaiset ovat maailman onnellisinta kansaa. Ehkä vastaus ainakin osittain löytyy sopivasta yhdistelmästä luontoa, kulttuuria ja merkityksellisyyttä. Myyttinen Suomi haluaa tarjota juuri tätä.” 

Merkitykset keskiössä

Brändityöryhmän jäsen, Lieksan kaupungin elinvoimajohtaja Anne Karppinen sanoo, että tavoitteena ei ollut rakentaa perinteistä matkailumainontaa.

"Halusimme sisältöä, joka erottuu, jää mieleen, puhuttelee syvemmin ja pohjautuu aitouteen. Uusi brändimme on linjassa Visit Finlandin ja Visit Karelian viestinnän kanssa”, hän sanoo.  

”Yksi työn aikana esiin nousseista arvoista on halu luoda sellaisia kokemuksia, jotka jäävät matkailijan mieleen rauhoittavina, mieleenpainuvina ja jotka kutsuvat takaisin uudestaan ja uudestaan. Brändiuudistus antaa meille myös hienon mahdollisuuden syventää tietämystä eri kohteista laajemmalla maantieteellisellä alueella", Karppinen kuvailee.

Kolin kärki lavenee koko Lieksaan ja Juukaan

Suomen rakastetuin kansallismaisema on houkutellut matkailijoita sukupolvien ajan. Jo vuonna 1923 tehdyn tutkimuksen mukaan Koli oli maamme vierailluin matkailukohde.

Kolin matkailualue kuitenkin tarjoaa suomalaisuutta muutenkin kuin maiseman kautta, Myyttinen Suomi muistuttaa. Brändiuudistuksen yksi lähtökohta onkin lisätä tietoa alueen monipuolisesta tarjonnasta.

Esimerkkejä seudun kohteista ovat Ruunaan retkeilyalue, taiteilija Eva Ryynäsen kotiateljee Paateri Vuonislahdessa sekä Juuan puolella sijaitsevat Pielisen länsirannan kylät ja luontokohteet.

”Keskustan Puu-Juuka vanhoine puutaloineen on esimerkkikohde, josta harva matkailija vielä tietää. Samoin Suomen korkein saari Paalasmaa Pielisen saaristomaisemassa on paikka, johon moni palaa vuodesta toiseen”, sanoo Juuan kunnan elinvoimapäällikkö Antti Asikainen

Hän näkee, että uuden brändin alla alueen toistaiseksi tuntemattomat helmet saavat näkyvyyttä. Samalla matkailijoiden vaihtoehdot lisääntyvät.

”Uudistamistyössä tärkeä tavoite oli, että Myyttinen Suomi antaa monipuolisen alustan palveluiden tuotteistamiselle ja tarinallistamiselle.”   

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Myyttisen Suomen visuaalinen ilme ammentaa vaikutteita matkailualueen tarustoista, luonnosta, alueen inspiroimista
taideteoksista ja positiivisesta nostalgiasta. Ilme mahdollistaa monipuolisen ja monisävyisen viestinnän. Vakavasta ja hauskaan, historiasta tulevaisuuteen ja sisukkaasta onnelliseen.
Myyttisen Suomen visuaalinen ilme ammentaa vaikutteita matkailualueen tarustoista, luonnosta, alueen inspiroimista taideteoksista ja positiivisesta nostalgiasta. Ilme mahdollistaa monipuolisen ja monisävyisen viestinnän. Vakavasta ja hauskaan, historiasta tulevaisuuteen ja sisukkaasta onnelliseen.
Lataa
Myyttinen Suomi nivoo yhteen luontoa, perinteitä, tarinoita, taidetta sekä suomalaista ja karjalaista elämänmuotoa.
Myyttinen Suomi nivoo yhteen luontoa, perinteitä, tarinoita, taidetta sekä suomalaista ja karjalaista elämänmuotoa.
Lataa
Tunnetta, taikaa ja kansallismaisemaa ilmentävät kuvat tekevät Myyttisen Suomen eläväksi, hengittäväksi ja houkuttelevaksi niille, jotka eivät sitä vielä kokeneet.
Tunnetta, taikaa ja kansallismaisemaa ilmentävät kuvat tekevät Myyttisen Suomen eläväksi, hengittäväksi ja houkuttelevaksi niille, jotka eivät sitä vielä kokeneet.
Lataa
Myyttisen Suomen värimaailma on saanut sävynsä Eero Järnefeltin Pielisen Karjalassa maalaamista taideteoksista. Väreissä näkyvät vuodenaikojen ja luonnon kirjo.
Myyttisen Suomen värimaailma on saanut sävynsä Eero Järnefeltin Pielisen Karjalassa maalaamista taideteoksista. Väreissä näkyvät vuodenaikojen ja luonnon kirjo.
Lataa

Myyttinen Suomi/Kolin Matkailu Oy

Kolin Matkailu Oy on Kolin matkailualueen matkailuyrittäjien ja kuntien omistama destination management company (DMC). Yhtiö kehittää, markkinoi ja myy osakkaidensa palveluita omalla toimialueellaan sekä yksittäisille kuluttajille että yritys- ja vapaa-ajan ryhmäasiakkaille. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kolin Matkailu Oy

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye