Österbottens välfärdsområde – Pohjanmaan hyvinvointialue

Uusi tapa antaa palautetta – olethan antanut luvan tekstiviestimuistutuksiin

Jaa

Pohjanmaan hyvinvointialue lähettää jatkossa vastaanottokäynnin jälkeen tekstiviestin, jossa pyydetään palautetta. Viestin lähettäjä on OVPH.

Tähän mennessä palautetta on voinut antaa verkkosivujen lomakkeiden kautta, suullisesti asiointiyksikköön, toimipaikkojen palauteautomaateilla ja QR-koodeilla.

– Toivomme, että tekstiviestimuistutus lisää palautteita. Niiden avulla voimme kehittää palveluitamme ja näin kehut sekä kiitokset löytävät oikeaan osoitteeseen, sanoo asiakaspalvelupäällikkö Sari West.

Tekstiviestimuistutus palautteesta lähetetään vastaanottoa seuraavana päivänä kello 12 jälkeen. Viestin lähettäjänä näkyy OVPH ja sen mukana tulevaa linkkiä on turvallista painaa.

– Linkki vie palautekanavaamme Roiduun. Palaute annetaan anonyymisti ja se ohjautuu suoraan yksikköön, jossa asiakas on käynyt, West selventää.

Anna lupa muistutusviestien lähettämiseen ja tarkista numerosi

Uuden asiakas- ja potilastietojärjestelmän käyttöönoton yhteydessä avautui Kansalaisen terveyspalvelu, jossa voi tarkastella omia tietoja, varata aikoja ja vastata ammattilaisen viesteihin. Palvelussa voi myös antaa luvan tekstiviestien lähettämiseen.

Palautteisiin liittyviä muistutuksia lähetetään niille 18 vuotta täyttäneille, jotka ovat antaneet Kansalaisen terveyspalvelussa luvan lähettää muistutuksia. Viesti lähetetään sillä kielellä, joka asiakkaan tietoihin on kirjattu.

– Jos äidinkieleksi on merkitty muu kuin ruotsi tai suomi, lähetetään viesti englanniksi. Mikäli saa viestin eri kielellä kuin toivoo, voi tästä ilmoittaa yksikköön, jossa on viimeksi asioinut, ohjeistaa West.

Omista tiedoista on hyvä varmistaa, että puhelinnumero on oikein. Viestiä ei lähetetä, jos henkilöllä on turvakielto, tietoihin on merkitty useita puhelinnumeroita tai kyseessä on jatkokäynti 30 päivän sisällä edellisestä.

Palauteviestit otetaan käyttöön asteittain

Tekstiviestipalautteet otetaan käyttöön yksiköissä asteittain. Jos et saa viestiä, vaikka olet antanut luvan ja tarkistanut numerosi, viestejä ei ole vielä otettu käyttöön käyntiyksikössäsi.

– Ensimmäisenä viestit otetaan käyttöön suun terveydenhuollossa, hoitajan ja lääkärin vastaanotoilla sekä diabetesyksikössä, kertoo Sari West.

Jatkossakin palautetta on mahdollista antaa verkkosivujen kautta, suullisesti suoraan yksikköön ja osassa toimipaikoissa myös palauteautomaateilla. Palautelomakkeeseen pääsee helposti myös toimipaikoista löytyvien QR-koodien avulla.

Yhteyshenkilöt

Kommunikationsenheten - Viestintäyksikkö

Vi betjänar media mån-fre kl. 9–15. Ta kontakt så svarar vi så fort som möjligt. Palvelemme mediaa ma-pe klo 9-15. Ota yhteyttä, niin vastaamme sinulle mahdollisimman pian.

kommunikation@ovph.fi

Välkommen till Österbottens välfärdsområde! Vi anordnar social- och hälsovårdstjänster samt räddningsväsendets tjänster i Österbotten. I Vårt område bor cirka 176 000 invånare och vi har över 8000 anställda. Vi jobbar från människa till människa.

Tervetuloa Pohjanmaan hyvinvointialueelle! Järjestämme sosiaali- ja terveydenhuollon ja pelastustoimen palvelut Pohjanmaalla. Alueellamme asuu noin 176 000 asukasta ja meillä on yli 8000 työntekijää. Työskentelemme ihmiseltä ihmiselle.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Österbottens välfärdsområde – Pohjanmaan hyvinvointialue

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye