Bikeep ja Bauer Media Outdoor tuovat maksuttomat lataus- ja pysäköintiasemat pyörille ja potkulaudoille Cityconin kauppakeskuksiin
Citycon on ottanut käyttöön Suomen ensimmäiset Bikeep – lataus- ja pysäköintiasemat pyörille ja potkulaudoille viidessä kauppakeskuksessaan: Lippulaiva, Iso Omena, Myyrmanni, Trio ja Koskikeskus. Yhteistyössä Bikeepin ja Bauer Media Outdoorin (ent. Clear Channel) kanssa toteutettu hanke tuo kaupunkeihin konkreettista kestävän liikkumisen infrastruktuuria.

Uusi Bikeep – lataus- ja pysäköintiasemien verkosto on käyttäjille täysin ilmainen ja tarjoaa:
- 4 sähköpyörien latausasemaa (20 pysäköintipaikkaa)
- 2 tavallista asemaa (10 pysäköintipaikkaa)
Asemat mahdollistavat pyörien ja potkulautojen turvallisen pysäköinnin ja sähköpyörien lataamisen ostosten aikana – tehden kestävästä liikkumisesta entistä sujuvampaa ja houkuttelevampaa.
Mikroliikkuminen kasvaa – nyt myös arjen ostosreissulla
Kevyen liikkumisen, kuten pyörien ja sähköpotkulautojen, suosio on kovassa kasvussa. Kuluttajat etsivät yhä enemmän puhtaita, hiljaisia ja tehokkaita vaihtoehtoja liikkumiselle ja Cityconin, Bikeepin ja Bauer Media Outdoorin yhteistyö tarjoaa konkreettisen vastauksen tähän tarpeeseen.
Tämä yhteishanke on osa Cityconin pitkäjänteistä sitoutumista kestävään kehitykseen ja kaupunkien elinvoimaisuuden tukemiseen. Uusi infrastruktuuri mahdollistaa ympäristöystävälliset valinnat entistä useammalle – helposti, turvallisesti ja maksutta.
“Yhteistyömme Bikeepin ja Bauer Media Outdoorin kanssa vahvistaa sitoutumistamme ympäristövastuuseen. Päätöksemme tarjota ilmainen latausmahdollisuus ja pysäköinti sähköpyörille keskuksissamme tukee visiotamme luoda kestävämpiä kaupunkiyhteisöjä. Tämä aloite vastaa kasvavaan kysyntään puhtaammasta ja tehokkaammasta liikenteestä ja vahvistaa asemaamme kestävän kehityksen edistäjänä. Kiinteistökehittäjänä tunnistamme innovatiivisten ratkaisujen merkityksen, jotta voimme vastata yhteisöjemme muuttuviin tarpeisiin ja varmistaa, että kauppakeskuksemme pysyvät houkuttelevina ja helposti saavutettavina kaikille,” sanoo Salla Suonperä, Cityconin Suomen ja Viron maajohtaja.
Ulkomainonnan ja kestävän liikkumisen yhdistävä toimintamalli
Hanke edustaa myös uudenlaista liiketoimintamallia, jossa kestävän kehityksen ratkaisut rahoitetaan mainostuloilla. Bauer Media Outdoor ja Bikeep ovat yhdistäneet voimansa tuodakseen markkinoille innovatiivisen ratkaisun, joka yhdistää ympäristöystävällisen liikkumisen ja ulkomainonnan vaikuttavuuden.
“Olemme erittäin innoissamme tästä uudesta yhteistyöstä Bikeepin kanssa,” kertoo Lassi Tolonen, Bauer Media Outdoor Finlandin kehitysjohtaja (CDO). “Tämä on loistava esimerkki siitä, kuinka voimme edistää kestävää liikkumista ja rahoittaa sen ulkomainonnan tuotoilla. Näin pystymme tarjoamaan uusia palveluja ja mainosmahdollisuuksia kiinteistönomistajille, yrityksille ja brändeille ja samalla rakentaa elinvoimaista, vastuullista kaupunkiympäristöä.”
Myös Bikeepin perustaja ja toimitusjohtaja Kristjan Lind näkee asemat konkreettisena askeleena kohti parempaa arkea:
“Kaupunkitilan kehittäminen on meidän kaikkien vastuulla. Se, miten liikumme, vaikuttaa suoraan ilmanlaatuun ja turvallisuuteen. Kun voimme tarjota turvallisia pysäköinti- ja latausratkaisuja suosituissa kohteissa, kuten kauppakeskuksissa, vaikutamme paitsi käyttäjäkokemukseen myös liikkumistottumusten muutokseen. Itsekin pyöräilijänä valitsen ostospaikkani sen mukaan, löytyykö sieltä turvallinen paikka pysäköidä ja ladata pyöräni – enkä ole yksin.”
Helppoa, turvallista ja maksutonta – näin Bikeep toimii
Bikeep-asemat sijaitsevat näkyvillä paikoilla kauppakeskusten sisäänkäyntien läheisyydessä. Käyttö on asiakkaille täysin ilmaista.
Näin käytät asemaa:
- Lukitse pyörä turvallisesti mobiilisovelluksella tai RFID-/NFC-kortilla (esim. HSL-matkakortti)
- Liitä oma laturi aseman pistorasiaan ja sulje suojakansi
- Kun lukitus aktivoidaan, latauspiste lukittuu automaattisesti – tarjoten turvallisen ja vaivattoman käyttökokemuksen
Miksi valita Bikeep?
- Sisäänrakennettu hälytin: Estää varkaudet
- Varkausilmoitusjärjestelmä: Häiriötilanteissa hälytys ohjautuu valvontakeskukseen
- ️Säänkestävyys: Kestää vaihtelevat sääolosuhteet ympäri vuoden
- Nopea ja vaivaton käyttöliittymä: Sovellus tai kortti – käyttäjän valinta
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lassi TolonenCDO & Regional DirectorBauer Media Outdoor
Puh:+358 20 731 2003lassi.tolonen@bauermediaoutdoor.comKuvat
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Clear Channel Suomi Oy
Pääkaupunkiseudun tuleva kaupunkipyöräjärjestelmä Inurba Mobilitylle ja Bauer Media Outdoorille (entinen Clear Channel)16.5.2025 09:16:00 EEST | Tiedote
Inurba Mobility (KaupunkiPyörä Vantaa Oy) on voittanut yhdessä Bauer Media Outdoorin (ent. Clear Channel) kanssa pääkaupunkiseudun kaupunkipyöräjärjestelmän kilpailutuksen. Inurba Mobility jatkaa järjestelmän operointia ja Bauer Media Outdoor huolehtii mainos- ja sponsorirahoituksesta. Uuden järjestelmän on tarkoitus käynnistyä aikaisintaan seuraavalle kaupunkipyöräkaudelle 2026.
Mainostajalle entistäkin tehokkaammat mahdollisuudet hyödyntää DOOH retail mediaa S-ryhmän myymälöissä16.4.2025 11:01:00 EEST | Tiedote
Store Digital -verkosto kasvaa vauhdilla ja kattaa pian koko Suomen. Tämän myötä SOK ja Clear Channel ovat sopineet tiiviistä yhteistyöstä osana laajempaa kehityssuunnitelmaa ja allekirjoittaneet valtakunnallisen yhteistyösopimuksen Store Digital -myymälämedian kehittämisestä ja yhteistyöstä S-ryhmän myymälöissä sisältäen Prismat, S-marketit, Alepat ja Salet.
Tutkimus: Helsinki-Vantaan lentoasema herättää kaikkein positiivisimpia tunnetiloja9.4.2025 09:15:00 EEST | Tiedote
"Tunnetilat eri ympäristöissä" -tutkimus selvitti 18-74-vuotiaiden suomalaisten tunnetiloja erilaisissa ympärivuotisissa ulkomainonnan ympäristöissä. Positiiviset tunteet olivat voimakkaimpia lentoasemalla, ja niitä koettiin seuraavaksi eniten satamissa, taajamien ulkopuolisilla maanteillä sekä kauppakeskuksissa.
Pasi Raassina siirtyy Clear Channel Finlandille johtamaan Future of Media -hanketta ja ohjelmallisen ostamisen kehittämistä31.3.2025 09:15:00 EEST | Tiedote
Pitkän ja ansiokkaan uran median ja digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen parissa tehnyt IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina siirtyy Clear Channelille, Head of Future Media -rooliin. Pasi vastaa digitaalisen ulkomainonnan kehityksestä ja kasvusta erityisesti digitaalisen mainonnan ostajien näkökulmasta.
Clear Channelin digitaalinen ulkomainosverkosto kasvaa yli 5000 mainospintaan – yhtiö lanseeraa yli 500 uutta mainospintaa4.3.2025 09:16:00 EET | Tiedote
Ulkomainosyhtiö Clear Channel vahvistaa asemaansa digitaalisen ulkomainonnan edelläkävijänä laajentamalla valtakunnallista ulkomainosverkostoaan yli 500 uudella mainospinnalla. Verkoston kokonaismäärä kasvaa samalla yli 5000* digitaaliseen mainospintaan kattaen yli 250 paikkakuntaa eri puolilla Suomea.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme