Kela/FPA

Kelan palvelupiste Nurmijärvellä korvataan muilla palveluilla

Jaa

Kelan Nurmijärven palvelupiste on suljettu ajalla 30.6.–31.8. ja 1.9. alkaen palvelupiste korvataan muilla palveluilla. Kela-asioita voi hoitaa jatkossa OmaKelassa, puhelimessa ja lähialueen palvelupisteissä.

Kelan palvelupiste Nurmijärvellä korvataan muilla palveluilla 1.9. alkaen. Kelan palvelupiste Nurmijärvellä on palvellut asiakkaita ajanvarauksella, ja asiakaskäyntien määrä on ollut vähäinen. Suurin osa asiakkaista on hoitanut Kela-asiansa verkossa, puhelimessa, postitse tai Kelan muissa palvelupisteissä.

Kela palvelee asiakkaita edelleen lähialueen palvelupisteissä ja asiointipisteissä

Lähimmät Kelan palvelupisteet Nurmijärveltä:

  • Järvenpää:
    Palvelupiste sijaitsee Järvenpään palvelutorilla, Helsingintie 18 (A-rappu, 5. krs).
  • Hyvinkää:
    Palvelupiste sijaitsee Hyvinkään palvelutorilla, Kankurinkatu 4–6.
  • Vantaa, Myyrmäki:
    Palvelupiste sijaitsee osoitteessa Vaskivuorentie 25.

Ajantasaiset aukioloajat kannattaa tarkistaa osoitteesta https://www.kela.fi/palvelupisteet.

Nurmijärven kunnan Ohjaamoissa, kotoutumis- ja työllisyyspalveluissa, sekä etsivässä nuorisotyössä on mahdollisuus Kelan etäpalveluun, jolloin asiakas videoyhteyden Kelan palveluasiantuntijaan. Kela neuvottelee myös hyvinvointialueen lähineuvonnan kanssa etäpalvelun käyttöönotosta.

Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa

Kelan henkilöasiakkaille tarkoitetussa asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.

Paperipostia voit toimittaa omalla kustannuksella osoitteeseen: Kela, PL 10, 00056 KELA.

Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Tarvittaessa puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen.

Asiakas voi soittaa puhelinpalveluun myös tunnistautuneena OmaKelassa. Tunnistautuminen tapahtuu tilaamalla kertakäyttöinen koodi OmaKelassa. Puhelinpalveluun voi jatkossakin soittaa ilman tunnistautumista, mutta etukäteen tunnistautuminen nopeuttaa ja turvaa asiointia.

Asiakas voi myös jättää soittopyynnön puhelinpalveluun OmaKelassa. Soittopyynnön voi jättää kuluvalle tai seuraavalle arkipäivälle. Kelan asiantuntija soittaa puolen tunnin kuluessa valitusta ajasta.

Lue lisää

Yhteyshenkilöt

Kelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.

Puh:020 634 7745viestinta@kela.fi

Kansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye