Kelan palvelupiste Huittisissa korvataan muilla palveluilla
Kelan palvelupiste Huittisissa on suljettu ajalla 16.6.–31.8. ja 1.9. alkaen palvelupiste korvataan muilla palveluilla. Kela-asioita voi hoitaa jatkossa OmaKelassa, puhelimessa ja lähialueen Kelan palvelupisteissä.
Kelan palvelupiste Huittisissa korvataan muilla palveluilla 1.9. alkaen. Kelan palvelupiste Huittisissa on palvellut asiakkaita ajanvarauksella, ja asiakaskäyntien määrä on ollut vähäinen. Suurin osa asiakkaista on hoitanut Kela-asiansa verkossa, puhelimessa, postitse tai Kelan muissa palvelupisteissä.
Kela palvelee asiakkaita edelleen lähialueen palvelupisteissä
Huittista lähimmät Kelan palvelupisteet sijaitsevat Harjavallassa, Loimaalla ja Porissa. Yhteystiedot ja aukioloajat voi tarkistaa Kelan verkkosivuilta osoitteesta www.kela.fi/palvelupisteet.
Sastamalassa Kela-asioita voi hoitaa pääkirjaston etäasiointipisteessä osoitteessa Sillankorvankatu 1, jossa asiakas saa videoyhteyden Kelan palveluasiantuntijaan. Etäpalvelu on osa kaupungin ja sen yhteistyötahojen järjestämää yhteisöneuvontaa.
Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa
Kelan henkilöasiakkaille tarkoitetussa asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Tarvittaessa puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen.
Asiakas voi soittaa puhelinpalveluun myös tunnistautuneena OmaKelassa. Tunnistautuminen tapahtuu tilaamalla kertakäyttöinen koodi OmaKelassa. Puhelinpalveluun voi soittaa ilman tunnistautumista, mutta etukäteen tunnistautuminen nopeuttaa ja turvaa asiointia.
Asiakas voi myös jättää soittopyynnön puhelinpalveluun OmaKelassa. Soittopyynnön voi jättää kuluvalle tai seuraavalle arkipäivälle. Kelan asiantuntija soittaa puolen tunnin kuluessa valitusta ajasta.
Lue lisää
Yhteyshenkilöt
Kaisa Mäkitalokeskuksen päällikköKela
läntinen asiakaspalveluyksikkö
Kelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiKansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA
FPA:s serviceställe i Pargas ersätts med andra serviceformer5.6.2025 10:02:25 EEST | Pressmeddelande
FPA:s serviceställe i Pargas är stängt 16.6–31.8 och från och med 1.9 ersätts servicestället med andra tjänster. I fortsättningen kan FPA-ärenden skötas i MittFPA, per telefon och på FPA:s serviceställen i närområdet.
Kelan palvelupiste Paraisilla korvataan muilla palveluilla5.6.2025 10:02:25 EEST | Tiedote
Kelan Paraisten palvelupiste on suljettu ajalla 16.6.–31.8. ja 1.9. alkaen palvelupiste korvataan muilla palveluilla. Kela-asioita voi hoitaa jatkossa OmaKelassa, puhelimessa ja lähialueen Kelan palvelupisteissä.
Störningen i FPA:s webbtjänst är över5.6.2025 09:53:11 EEST | Pressmeddelande
Störningen i FPA:s webbtjänst på fpa.fi som skedde natten till torsdag är nu över. Störningen började på onsdag kväll kl. 23 och åtgärdades på torsdag morgon kl. 7. Under störningen var FPA:s webbplats ur bruk.
Kelan verkkopalvelun häiriö ohi5.6.2025 09:53:11 EEST | Tiedote
Läs meddelandet på svenska (fpa.fi). Kelan verkkopalvelussa kela.fissä torstain vastaisena yönä ollut häiriö on ohi. Häiriö alkoi klo 23 keskiviikkona illalla ja saatiin korjattua torstaina aamulla klo 7. Häiriön vuoksi Kelan verkkosivut olivat poissa käytöstä.
FPA påminner läkare om riskerna med samtidig användning av flera läkemedel som påverkar centrala nervsystemet5.6.2025 09:00:00 EEST | Pressmeddelande
Fler än tusen läkare får respons om läkemedelsordinationer från FPA eftersom deras patienter regelbundet har köpt flera olika receptbelagda läkemedel som huvudsakligen påverkar centrala nervsystemet. Syftet med årets respons är att stödja en säker läkemedelsbehandling genom att uppmärksamma riskerna med samtidig användning av flera läkemedel som påverkar centrala nervsystemet.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme