S-Pankki Oyj

S-Pankki vahvistaa digiopastusta asiakkailleen

Jaa

S-Pankki haluaa parantaa asiakkaidensa valmiuksia turvalliseen ja itsenäiseen digiasiointiin. Se käynnistää nyt kokeilun, jossa asiakkaille tarjotaan henkilökohtaista tukea digihaasteissa. Kokeilu alkaa kesäkuussa puhelinpalvelussa sekä valituilla asiakaspalvelupisteillä.

Henkilö seisoo pankin opastuspisteen takana, pöydällä digineuvontaan liittyvä materiaali.

S-Pankilla on 3,4 miljoonaa asiakasta, laaja palveluverkosto ja paljon asiakaskohtaamisia. Näissä kohtaamisissa on havaittu selkeä tarve lisätukeen digiasioinnissa. Asiakkaat tarvitsevat opastusta sekä digitaalisten palveluiden käyttöönotossa että turvallisessa digiasioinnissa. S-Pankki vastaa tarpeisiin vahvistamalla digiopastusta asiakaspalvelupisteissään ja palvelukanavissaan.

Haluamme paremman arjen kumppanina tarjota asiakkaillemme apua ja neuvoja digipalvelujen käytössä. Samalla tuemme tehokasta itseasiointia digitaalisissa kanavissa. Ensisijaisesti kannustamme asiakkaitamme S-mobiilin käyttöön, mutta autamme myös verkkopankin käytössä ja siinä, kuinka verkkosivustomme s-pankki.fi palvelee asiakkaitamme, selvittää kokeilusta vastaava johtaja Annina Valtonen.

Saavutettavia palveluita ja turvallista digiasiointia

Laadukkaalla digiopastuksella tuetaan S-Pankin laajan asiakasjoukon digitaitoja ja parannetaan siten digitaalisten palveluiden saavutettavuutta. Tällä on myös yhteiskunnallista merkitystä.

– Pyrimme siihen, että S-mobiili on kaikkien asiakkaidemme käytössä ja jokainen pystyy hyödyntämään mutkattomasti S-Pankin palveluita S-mobiilissa. Erityisesti ikäihmiset tarvitsevat apua S-mobiilin käyttöönotossa. Monet ihmiset oppivat digiasioita parhaiten tekemällä itse. Meiltä he saavat henkilökohtaista opastusta, Valtonen sanoo.

S-mobiilin käyttöönotto helpottaa myös asiointia puhelimitse asiakaspalvelussa, koska S-mobiilin avulla voi tunnistautua. Näin asiakkaita voidaan auttaa monipuolisemmin puhelimitse ilman käyntiä asiakaspalvelupisteellä. Lisäksi S-mobiililla voi hoitaa S-ryhmän asiakasomistajuuteen liittyviä asioita. Asiakkaat saavat henkilökohtaista opastusta myös näissä asioissa.

Vahvistamalla asiakkaidensa kykyä digiasiointiin S-Pankki auttaa heitä myös toimimaan turvallisesti digitaalisessa ympäristössä. Asiakkailla on paljon kysymyksiä muun muassa pankkitunnusten turvallisesta käytöstä.

Olemme läsnä asiakkaillemme ja neuvomme, millä tavalla digitaalinen asiointi on turvallista. Kerromme myös, kuinka tulee toimia, jos joutuu huijausyrityksen kohteeksi, Valtonen toteaa.

Kokeilu alkaa kesäkuussa ja laajenee syksyllä

S-Pankki aloittaa kokeilun kesäkuussa Helsingin, Porin ja Kouvolan palvelupisteillä. Lisäksi puhelinpalveluun on avattu digituelle erillinen linja.

Kokeilu madaltaa kynnystä pyytää neuvoja digiasioissa, ja erityisesti puhelinpalvelun digituki pystyy auttamaan hankalissakin kysymyksissä. Samalla erillinen tuki digitaalisissa haasteissa nopeuttaa pääsyä palveluun muissa asioissa.

S-Pankilla on jo hyvä ymmärrys siitä, millaista apua asiakkaat tarvitsevat. Tätä halutaan nyt syventää keräämällä havaintoja palvelupisteillä.

Tarkoitus on hakea parhaita käytäntöjä siitä, mikä toimii asiakasrajapinnassa. Parannamme opastusta tämän perusteella ja laajennamme sitä sitten koko palveluverkostoon, Valtonen sanoo.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Linkit

S-Pankki

S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta S-Pankki Oyj

Enkät: Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga att göra längre resor till sin stuga2.7.2025 08:00:00 EEST | Pressmeddelande

Enligt en enkät som S-Banken låtit göra åker finländarna till stugan några gånger om året och det vanligaste sällskapet är maken eller makan. Vanligen stannar de ett par dagar på stugan, och för många är det den knappa fritiden som begränsar den tid som kan tillbringas på stugan. Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga än andra finländare att resa upp till 300 kilometer till sin stuga.

Enkät: Finländarna spenderar mer pengar på semester i hemlandet än utomlands – turister stannar nu längre på inhemska resmål än tidigare26.6.2025 10:46:42 EEST | Pressmeddelande

Enligt en nyligen genomförd undersökning spenderas mer pengar på semesterresor inom landet än på utlandssemestrar. Utomlands står boendet för en större del av budgeten, medan inrikesresor medför högre kostnader för färdmedel. Den inhemska turismen gynnas av olika evenemang och resenärerna vill i allt högre grad ha individuella upplevelser och lättanvända tjänster.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye