S-Pankki vahvistaa digiopastusta asiakkailleen
S-Pankki haluaa parantaa asiakkaidensa valmiuksia turvalliseen ja itsenäiseen digiasiointiin. Se käynnistää nyt kokeilun, jossa asiakkaille tarjotaan henkilökohtaista tukea digihaasteissa. Kokeilu alkaa kesäkuussa puhelinpalvelussa sekä valituilla asiakaspalvelupisteillä.

S-Pankilla on 3,4 miljoonaa asiakasta, laaja palveluverkosto ja paljon asiakaskohtaamisia. Näissä kohtaamisissa on havaittu selkeä tarve lisätukeen digiasioinnissa. Asiakkaat tarvitsevat opastusta sekä digitaalisten palveluiden käyttöönotossa että turvallisessa digiasioinnissa. S-Pankki vastaa tarpeisiin vahvistamalla digiopastusta asiakaspalvelupisteissään ja palvelukanavissaan.
– Haluamme paremman arjen kumppanina tarjota asiakkaillemme apua ja neuvoja digipalvelujen käytössä. Samalla tuemme tehokasta itseasiointia digitaalisissa kanavissa. Ensisijaisesti kannustamme asiakkaitamme S-mobiilin käyttöön, mutta autamme myös verkkopankin käytössä ja siinä, kuinka verkkosivustomme s-pankki.fi palvelee asiakkaitamme, selvittää kokeilusta vastaava johtaja Annina Valtonen.
Saavutettavia palveluita ja turvallista digiasiointia
Laadukkaalla digiopastuksella tuetaan S-Pankin laajan asiakasjoukon digitaitoja ja parannetaan siten digitaalisten palveluiden saavutettavuutta. Tällä on myös yhteiskunnallista merkitystä.
– Pyrimme siihen, että S-mobiili on kaikkien asiakkaidemme käytössä ja jokainen pystyy hyödyntämään mutkattomasti S-Pankin palveluita S-mobiilissa. Erityisesti ikäihmiset tarvitsevat apua S-mobiilin käyttöönotossa. Monet ihmiset oppivat digiasioita parhaiten tekemällä itse. Meiltä he saavat henkilökohtaista opastusta, Valtonen sanoo.
S-mobiilin käyttöönotto helpottaa myös asiointia puhelimitse asiakaspalvelussa, koska S-mobiilin avulla voi tunnistautua. Näin asiakkaita voidaan auttaa monipuolisemmin puhelimitse ilman käyntiä asiakaspalvelupisteellä. Lisäksi S-mobiililla voi hoitaa S-ryhmän asiakasomistajuuteen liittyviä asioita. Asiakkaat saavat henkilökohtaista opastusta myös näissä asioissa.
Vahvistamalla asiakkaidensa kykyä digiasiointiin S-Pankki auttaa heitä myös toimimaan turvallisesti digitaalisessa ympäristössä. Asiakkailla on paljon kysymyksiä muun muassa pankkitunnusten turvallisesta käytöstä.
– Olemme läsnä asiakkaillemme ja neuvomme, millä tavalla digitaalinen asiointi on turvallista. Kerromme myös, kuinka tulee toimia, jos joutuu huijausyrityksen kohteeksi, Valtonen toteaa.
Kokeilu alkaa kesäkuussa ja laajenee syksyllä
S-Pankki aloittaa kokeilun kesäkuussa Helsingin, Porin ja Kouvolan palvelupisteillä. Lisäksi puhelinpalveluun on avattu digituelle erillinen linja.
– Kokeilu madaltaa kynnystä pyytää neuvoja digiasioissa, ja erityisesti puhelinpalvelun digituki pystyy auttamaan hankalissakin kysymyksissä. Samalla erillinen tuki digitaalisissa haasteissa nopeuttaa pääsyä palveluun muissa asioissa.
S-Pankilla on jo hyvä ymmärrys siitä, millaista apua asiakkaat tarvitsevat. Tätä halutaan nyt syventää keräämällä havaintoja palvelupisteillä.
– Tarkoitus on hakea parhaita käytäntöjä siitä, mikä toimii asiakasrajapinnassa. Parannamme opastusta tämän perusteella ja laajennamme sitä sitten koko palveluverkostoon, Valtonen sanoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
S-Pankin viestintä
Puh:+358 10 767 9300viestinta@s-pankki.fiwww.s-pankki.fiLinkit
S-Pankki
S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta S-Pankki Oyj
Enkät: Ekonomiska frågor fortfarande tabu för finländarna – offentliga samtal om ekonomi mer accepterat än tidigare3.6.2025 08:00:00 EEST | Pressmeddelande
Finländarna anser att det är mer accepterat att prata om pengar offentligt än tidigare, men nästan en tredjedel av finländarna är inte särskilt öppna om sin ekonomi, inte ens med sina närstående.
Tutkimus: Raha-asiat suomalaisille yhä tabu – julkinen rahapuhe aiempaa hyväksytympää3.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Suomalaisten mielestä rahasta puhuminen julkisuudessa on hyväksyttävämpää kuin aiemmin, mutta lähes kolmannes suomalaisista ei puhu omista raha-asioistaan kovin avoimesti edes läheisilleen.
Tampereen Postitalo uudistuu – S-Pankki yhdessä Fennian kanssa antaa näkyvälle maamerkille uuden elämän30.5.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Tampereen ydinkeskustassa sijaitsevan historiallisen Postitalon mittava peruskorjaus alkaa S-Pankki Kiinteistöjen vetämänä. Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennian omistaman ja S-Pankki Kiinteistöt Oy:n hallinnoiman Kiinteistö Oy Tampereen Rautatienkatu 21:n saneeraushanke tuo uutta elämää kiinteistön vanhimpaan, osin alkuperäiskuntoiseen toimistosiipeen ja pysäköintitiloihin. Hanke parantaa samalla koko kiinteistön energiatehokkuutta, käytettävyyttä ja kaupunkikuvaa.
Mikrosparande blir allt populärare – S-Banken testar Säästäjämaatti, som är världens första app via vilken man kan investera flaskpanter i en fond13.5.2025 10:18:00 EEST | Pressmeddelande
Populariteten för mikrosparande och investeringar fortsätter att öka stadigt. På S-Banken ökade antalet mikrosparare återigen med nästan en femtedel under det senaste året. S-Banken lanserade 2018 Finlands första tjänst för mikrosparande och vill fortsätta att utveckla spar- och investeringstjänster med låg tröskel. Nu är banken först i världen med att erbjuda möjligheten att investera flaskpanter direkt i en fond och därmed sätta de pengar som samlas in från tomflaskor i arbete.
Mikrosäästämisen suosio kasvaa – S-Pankki testaa Säästäjämaattia ja mahdollistaa ensimmäisenä maailmassa pullonpalautusrahojen ohjaamisen rahastoon13.5.2025 10:18:00 EEST | Tiedote
Mikrosäästämisen ja sijoittamisen suosio jatkaa tasaista kasvuaan. S-Pankissa mikrosäästäjien määrä kasvoi viimeisen vuoden aikana jälleen lähes viidenneksen. Suomen ensimmäisenä mikrosäästämisen palvelun vuonna 2018 lanseerannut S-Pankki haluaa jatkuvasti kehittää matalan kynnyksen säästämisen ja sijoittamisen palveluita. Nyt pankki tarjoaa ensimmäisenä maailmassa mahdollisuuden sijoittaa pullopalautusrahat suoraan rahastoon ja pistää näin pulloista kerätyt eurot poikimaan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme