Jo joka neljäs S-Etukortin käyttäjä voi jättää lompakon kotiin ja luottaa puhelimeen
S-Etukortti löytyy neljältä miljoonalta suomalaiselta, joista miljoona on lisännyt sen myös puhelimeensa. Näin Bonuksen kerryttäminen onnistuu helposti myös silloin, kun fyysinen kortti ei ole mukana matkassa.

S-Etukortti on ollut mahdollista ottaa käyttöön Androidilla jo yli kahden vuoden ajan, ja Applen Lompakkoon sen on voinut lisätä viime vuoden keväästä lähtien. Nyt kesäkuussa ylitettiin merkittävä, miljoonan käyttöönoton rajapyykki, mikä on neljäsosa kaikista S-Etukortin käyttäjistä.
”Mobiilisovellukset saatetaan usein mieltää erityisesti nuorempien sukupolvien jutuksi, mutta itse asiassa datasta näemme, että lähes kaksi kolmasosaa S-Etukortin puhelimeensa lisänneistä asiakkaistamme on yli 35-vuotiaita. Yli 65-vuotiastakin näin on tehnyt jo joka kymmenes”, paljastaa palvelusta vastaava product lead Toni Kopra SOK:lta.
Puhelin on noussut monella nopeasti ensisijaiseksi tavaksi kerryttää Bonusta samalla, kun myös mobiilimaksaminen on yleistynyt. Erityisen suosittua mobiilibonustelu on pieniä ostoksia tehtäessä.
”Nyt kesällä onkin erinomainen hetki avata S-mobiili, ja lisätä sen kautta S-Etukortti ja S-Pankin maksukortti puhelimeen. Näin varmistuu siitä, että bonukset eivät jää saamatta, jos lompakko jää kotiin vaikkapa uimareissulle lähtiessä, ja haluaakin käydä samalla nappaamassa kaupasta jäätelön”, Kopra vinkkaa.
Bonuksen kerryttäminen mobiilisti on pian mahdollista yhä useammassa paikassa myös Applen laitteilla, sillä käyttöönotot S-ryhmän ravintoloissa etenevät hyvää vauhtia myös kesän aikana. Tavoitteena on, että ominaisuus on käytössä kaikissa ravintoloissa pikkujoulukauteen mennessä.
Hotellien vastaanotoissa Applen Lompakon käyttöönotot alkavat myöhemmin. Android-laitteilla Bonuksen kerryttäminen onnistuu sekä ravintoloissa että hotelleissa jo nyt.
S-Etukortin käyttöönotto puhelimella tapahtuu S-mobiilin kautta. Ohjeet tähän löytyvät S-kanavalta: Applen Lompakko - S-kanava ja Android-puhelimille - S-kanava
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Toni KopraProduct lead, asiakasomistajakanavat, SOK
toni.kopra@sok.fiKuvat

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Huulet ovat palanneet tärkeäksi osaksi suomalaisten meikkirutiinia – Nämä tuotteet nousseet uusiksi myyntihiteiksi23.7.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
29. heinäkuuta vietetään jälleen vuosittaista kansainvälistä huulipunapäivää. Huulipunat ja -kiillot ovatkin parhaillaan yhä useamman suomalaisen huulilla, sillä erilaisia huulituotteita ostetaan nyt selvästi edeltäviä vuosia enemmän. Sokoksen ja Emotionin myyntidatasta käy ilmi, että huulipunien myynti on kasvanut peräti 50 prosenttia koronavuosiin verrattuna.
Ilmanpuhdistimien myynti tuplaantui eikä pöytätuuletin enää kelpaa kaikille – Prisman myyntidata kertoo, mitä koteihin kesällä halutaan15.7.2025 09:14:18 EEST | Tiedote
Suomalaiset panostavat selvästi aiempaa enemmän kotinsa ilmanlaatuun ja viilennykseen kesäisin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Datan mukaan ilmanpuhdistimien kysyntä on alkukesällä lähes tuplaantunut ja viilenninkaupoille suomalaiset suuntavat heti ensimmäisinä hellepäivinä. Monille viilennyslaitetta valitessa on nyt erityisen tärkeää, että laitetta voi hallita etänä. Viilentimien lisäksi tapoja torjua hellettä on monia.
S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa hieman edellisvuodesta11.7.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa 2025 oli 7 005,2 miljoonaa euroa. Myynti kasvoi 0,6 prosenttia edellisvuodesta. Kehityksen veturi oli marketkauppa, jonka myyntivire jatkui vahvana.
Suomalaiset innostuivat leipomaan ja sisustamaan – S-ryhmän data kertoo, miten viileästä alkukesästä on nautittu2.7.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Tänä kesänä ei ole vielä suuremmin hellepäiviä nähty, mikä on saanut suomalaiset nauttimaan kesästä tänä vuonna hieman eri tavoilla ja mauilla. S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten innostuneen muun muassa leivonnasta sekä sisustamisesta. Kelien viileydestä huolimatta moni on päätynyt tekemään ostoksia pakastealtaalle.
Sokos uskoo modernin tavaratalokaupan tulevaisuuteen – panostaa verkkoon ja avaa uuden myymälän Seinäjoelle24.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Sokos-ketju avaa uuden myymälän Seinäjoen Prismakeskukseen. Sokos Seinäjoen avaaminen on luonteva osa Sokoksen monikanavaisen tavaratalokaupan mallia, jossa investoinnit kohdistuvat niin verkkokauppaan kuin kivijalkamyymälöihinkin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme