Bauer Media Outdoor saavutti päästötavoitteen vuosia etuajassa
Bauer Media Outdoor Suomi (entinen Clear Channel Finland) on vähentänyt scope 1 ja 2 -päästöjään vuodesta 2022 peräti 96 % vuoden 2024 loppuun mennessä – kun vähennystavoite oli 90 % vuoteen 2030 mennessä.
Science Based Targets Initiative (SBTi) hyväksyi yrityksen tieteeseen perustavana päästövähennystavoitteena 90 %:n leikkauksen oman toiminnan ja ostoenergian päästöihin vuoteen 2030 mennessä. Tämä toteutui jo kuusi vuotta etuajassa, kun vähennys vuoden 2022 tasosta on nyt 96 %.

Päästövähennykset on saavutettu ensisijaisesti toimilla, jotka vähentävät päästöjä absoluuttisesti – ilman päästöhyvityksiä
Bauer Media Outdoor Suomi on vähentänyt oman toimintansa päästöjä merkittävästi. Vähennykset on saavutettu pääosin suorin toimenpitein, jotka vähentävät päästöjä absoluuttisesti. Päästöhyvityksiä ei ole käytetty osana vähennysten toteuttamista.
Yhtenä merkittävänä tekijänä on ollut ajoneuvopolitiikka, joka edellyttää, että uudet yrityksen käyttöön tulevat autot ovat joko hybridi- tai täyssähköautoja. Vuoteen 2024 mennessä 75 prosenttia ajoneuvokannasta oli jo tämän mukaisesti hybridi- tai täyssähköisiä. Ajoneuvokannan sähköistämistä jatketaan tavoitteena siirtyä kokonaan vähäpäästöisiin vaihtoehtoihin.
Kaikki käytettävä sähkö on peräisin uusiutuvista energialähteistä. Mainoslaitteiden sähkön alkuperän varmistamiseksi tehdään tiivistä yhteistyötä kumppaniverkoston kanssa. Kiinteistöjen lämmityksessä hyödynnetään uusiutuvilla energialähteillä tuotettua kaukolämpöä. Sekä sähkölle että kaukolämmölle on saatavilla alkuperätakuutodistukset, jotka vahvistavat energian uusiutuvan alkuperän
Kohti koko arvoketjun nettonollapäästöjä vuoteen 2045 mennessä
Bauer Media Outdoorin kokonaistavoitteena on saavuttaa koko arvoketjun nettonollapäästöt vuoteen 2045 mennessä kaikissa Euroopan toiminnoissaan. Pitkän aikavälin päämääränä on vähentää scope 3 - päästöjä 90 prosentilla vuoden 2022 tasoon verrattuna.
”Ilmastonmuutos on yksi suurimpia riskejä ja haluamme toimia vastuullisesti ja tehdä aktiivisia toimia myös hiilipäästöjemme vähentämisessä. Etsimme jatkuvasti energiatehokkaampia ratkaisuja, vähemmän ympäristöä kuormittavasti valmistettuja mainoslaitteita ja kehitämme toimintaamme ympäristövaikutusten hallitsemiseksi. Työtämme tukee liiketoimintaan integroitu ISO 14001 -ympäristöjohtamisjärjestelmä, joka ohjaa systemaattista kehitystä", toteaa Bauer Media Outdoorin CDO Lassi Tolonen.
Toimitusketjun päästövähennykset ovat osa vastuullisuustyötä, joka ulottuu myös kumppaniyhteistyöhön. “Päästöjen vähentämiseksi arvoketjun muissa osissa teemme tiivistä yhteistyötä avaintoimittajien kanssa. Pyrimme kehittämään mahdollisimman vähäpäästöisiä mainoslaitteita , ja samalla pidentämään niiden elinkaarta esimerkiksi säännöllisillä huolloilla sekä korjaamalla laitteita varaosilla uuden sijaan aina, kun mahdollista”, päättää Operations Manager Sami Rantanen
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lassi TolonenCDO & Regional DirectorBauer Media Outdoor
Puh:+358 20 731 2003lassi.tolonen@bauermediaoutdoor.comKuvat

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Bauer Media Outdoor Suomi Oy
Bikeep ja Bauer Media Outdoor tuovat maksuttomat lataus- ja pysäköintiasemat pyörille ja potkulaudoille Cityconin kauppakeskuksiin6.6.2025 09:15:00 EEST | Tiedote
Citycon on ottanut käyttöön Suomen ensimmäiset Bikeep – lataus- ja pysäköintiasemat pyörille ja potkulaudoille viidessä kauppakeskuksessaan: Lippulaiva, Iso Omena, Myyrmanni, Trio ja Koskikeskus. Yhteistyössä Bikeepin ja Bauer Media Outdoorin kanssa toteutettu hanke tuo kaupunkeihin konkreettista kestävän liikkumisen infrastruktuuria.
Pääkaupunkiseudun tuleva kaupunkipyöräjärjestelmä Inurba Mobilitylle ja Bauer Media Outdoorille16.5.2025 09:16:00 EEST | Tiedote
Inurba Mobility (KaupunkiPyörä Vantaa Oy) on voittanut yhdessä Bauer Media Outdoorin kanssa pääkaupunkiseudun kaupunkipyöräjärjestelmän kilpailutuksen. Inurba Mobility jatkaa järjestelmän operointia ja Bauer Media Outdoor huolehtii mainos- ja sponsorirahoituksesta. Uuden järjestelmän on tarkoitus käynnistyä aikaisintaan seuraavalle kaupunkipyöräkaudelle 2026.
Mainostajalle entistäkin tehokkaammat mahdollisuudet hyödyntää DOOH retail mediaa S-ryhmän myymälöissä16.4.2025 11:01:00 EEST | Tiedote
Store Digital -verkosto kasvaa vauhdilla ja kattaa pian koko Suomen. Tämän myötä SOK ja Bauer Media Outdoor Finland ovat sopineet tiiviistä yhteistyöstä osana laajempaa kehityssuunnitelmaa ja allekirjoittaneet valtakunnallisen yhteistyösopimuksen Store Digital -myymälämedian kehittämisestä ja yhteistyöstä S-ryhmän myymälöissä sisältäen Prismat, S-marketit, Alepat ja Salet.
Tutkimus: Helsinki-Vantaan lentoasema herättää kaikkein positiivisimpia tunnetiloja9.4.2025 09:15:00 EEST | Tiedote
"Tunnetilat eri ympäristöissä" -tutkimus selvitti 18-74-vuotiaiden suomalaisten tunnetiloja erilaisissa ympärivuotisissa ulkomainonnan ympäristöissä. Positiiviset tunteet olivat voimakkaimpia lentoasemalla, ja niitä koettiin seuraavaksi eniten satamissa, taajamien ulkopuolisilla maanteillä sekä kauppakeskuksissa.
Pasi Raassina siirtyy Bauer Media Outdoor Finlandille johtamaan Future of Media -hanketta ja ohjelmallisen ostamisen kehittämistä31.3.2025 09:15:00 EEST | Tiedote
Pitkän ja ansiokkaan uran median ja digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen parissa tehnyt IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina siirtyy Bauer Media Outdoor Finlandille, Head of Future Media -rooliin. Pasi vastaa digitaalisen ulkomainonnan kehityksestä ja kasvusta erityisesti digitaalisen mainonnan ostajien näkökulmasta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme