Hesburger istuttaa metsää
Pikaruokaketju Hesburger istuttaa uutta metsää yhteistyössä Carboreal Oy:n kanssa. Pohjois-Savon Rautalammille on istutettu tänä vuonna yli 10 000 taimea, ja Pohjois-Pohjanmaan Reisjärven alueelle istutettiin yli 15 000 taimea vuonna 2023.

Rautalammin istutustyöt tehdään yhteistyössä paikallisten urheiluseurojen kanssa, ja näin tuetaan samalla lasten ja nuorten harrastustoimintaa. Pohjois-Savon ja Pohjois-Pohjanmaan metsitysprojektit luovat myös työtä paikallisille toimijoille metsänhoidon eri vaiheissa.
”Olemme innoissamme yhteistyöstä Carborealin kanssa, jonka avulla luodaan uutta metsää Suomeen. Hesburger pyrkii minimoimaan omasta toiminnastaan syntyvän hiilijalanjäljen satsaamalla muun muassa uusiutuvaan energiaan ja kierrätykseen. Samalla haluamme tehdä ilmastotoimia kotimaisten yhteistyökumppaneiden kanssa”, Hesburgerin vastuullisuuspäällikkö Eeva Mäki kertoo.
"Suomi tarvitsee uutta metsää, koska puuston ikääntyessä sen hiilensidontakyky heikkenee. Uusi metsä, joka on istutettu viljelykäytöstä poistuneille pelloille, sitoo hiiltä pitkäaikaisesti ja vähentää tehokkaasti myös maaperän päästöjä. Yhteistyö Hesburgerin kanssa on erinomainen esimerkki siitä, miten vastuulliset suomalaiset yhtiöt panostavat ilmastotoimiin – liiketoiminnasta aiheutuvat päästöt pyritään minimoimaan mahdollisimman tehokkaasti. Hesburgerin ja Carborealin projekteissa korostuvat myös paikallisyhteisöjen sosiaaliset hyödyt ja samalla luodaan alueelle työllisyyttä", Carboreal Oy hallituksen puheenjohtaja Janne Saarikko kommentoi.
Lukuisia ympäristöhyötyjä
Metsien istutuksella on hiilensidonnan ohella useita muitakin ympäristöhyötyjä. Pellolle istutettu metsä rikastuttaa ekosysteemiä tarjoamalla uuden elinympäristön monille kasvi- ja eläinlajeille.
Monipuolinen puulajivalikoima tuo alueelle jo alkukeväästä kukkivia puita, jotka tarjoavat pölyttäjille ravintoa. Samalla entisen peltomaan muuttuminen metsäksi vähentää maaperäpäästöjä. Metsitysprojektit myös parantavat alueen vedenimeytymiskykyä, mikä edistää pohjaveden muodostumista.
Rautalammen ja Reisjärven lohkot on varattu Hesburgerille 99 vuodeksi, jonka aikana puusto sitoo hiilidioksidia ja metsittämisen myötä maaperäpäästöt vähenevät.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Ieva SalmelaKansainvälisten asioiden kehitys- ja markkinointijohtajaHesburger
Puh:+358 45 637 0927ieva.salmela@hesburger.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta, Puolasta ja Romaniasta. Hesburger työllistää Suomessa noin 6000 työntekijää ja ulkomailla noin 3100 työntekijää. Vuoden 2024 verollinen myynti Suomessa oli 295 miljoonaa euroa ja ulkomailla 193,6 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Hesburger avaa uuden suuren ravintolan Jyväskylän Seppälään – avajaisia vietetään perjantaina 5.12.4.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburger avaa Ahjokadun ja Seppäläntien kulmaan uuden 470-neliöisen Drive-in-ravintolan, joka korvaa tontilla aiemmin toimineen pienen Hesburgerin. Uudessa ravintolassa on 64 asiakaspaikkaa ja uutuutena oma drive-in-luukku prepaid-tilauksille.
Hesburgerin Ieva Salmela on vuoden ihmisläheisin johtaja – Hesburger nousi Suomen ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden kärkeen28.11.2025 14:37:46 EET | Tiedote
Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela on valittu vuoden ihmisläheisimmäksi johtajaksi HumanPower25-kilpailun yli 250 henkilöä työllistävien yritysten sarjassa. Lisäksi Hesburger sijoittui ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden parhaan joukkoon.
Hesburger nousi työnantajabrändien kolmen kärkeen31.10.2025 14:14:06 EET | Tiedote
Hesburger on valittu vuoden 2025 työnantajabrändien kärkikolmikkoon. Hesburger erottui erityisesti aitoudellaan ja kyvyllään puhutella nuoria työnhakijoita heidän omassa mediaympäristössään.
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Hesburgerilla ennätysvilkas kesärekrytointi – hakijoita yli kaksinkertainen määrä26.8.2025 09:45:30 EEST | Tiedote
Hesburgerin kesärekrytointi rikkoi tänä vuonna ennätyksiä sekä hakijoiden että uusien työntekijöiden määrässä. Lisäksi ketju sai tänä kesänä yli tuhat hakemusta koululaisten Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluun.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme




