DNA Oyj

DNA tuo myyntiin reaaliaikaisen tekoälypohjaisen keskustelubotin

Jaa

DNA tuo markkinoille uuden asiakaspalveluratkaisun, joka pystyy käymään reaaliaikaisesti keskusteluja asiakkaiden kanssa ajasta, paikasta ja käytetystä kielestä riippumatta. Ratkaisu hyödyntää Genesys Cloud -asiakaspalveluratkaisua ja Microsoft OpenAI -teknologioita. DNA:n yritysasiakkaat voivat hyödyntää tätä sujuvaa ja reaaliaikaista teknologiaa asiakaspalvelussaan.

DNA tuo myyntiin reaaliaikaisen tekoälypohjaisen keskustelubotin
DNA tuo myyntiin reaaliaikaisen tekoälypohjaisen keskustelubotin

DNA:n kehittämä ratkaisu yhdistää asiakaspalvelun ja keskustelevan tekoälyn. Monikielisyys on keskustelubotin merkittäviä hyötyjä, asiakkaalle voidaan tarjota palvelua esimerkiksi asiakastietojärjestelmästä löytyvällä oletuskielellä tai asiakas voi itse valita sen, millä kielellä keskustelua botin kanssa jatkaa, mikä parantaa asiakaskokemusta.  Ratkaisu on keskustelubottina Suomessa ensimmäinen laatuaan. DNA aikoo hyödyntää kehittämäänsä keskustelubottia myös omassa yritys- ja kuluttaja-asiakaspalvelussaan ja kehittää jatkuvasti erilaisia innovaatioita, joilla voidaan vastata sekä yhtiön omiin tarpeisiin että sen yritysasiakkaille tarjottavien asiakaspalveluratkaisuiden kysyntään.

“Tarjoamme reaaliaikaista keskustelubottia kaikille Genesys Cloud -ratkaisua hyödyntäville yrityksille. Kehittämämme ratkaisu mahdollistaa saumattoman kommunikoinnin Genesys Cloudin ja Microsoft OpenAI:n välillä. Keskustelubotti vastaa asiakkaiden kysymyksiin ilman viivettä millä kielellä hyvänsä. Keskustelubotti puhuu sujuvasti ja luontevasti, ja keskustelu tuntuu siltä, kuin sitä kävisi toisen ihmisen kanssa ja jopa ihmisen luonnollisessa puheessa olevat keskeytykset tai aiheen vaihtamiset huomioiden. Lopullinen keskustelubotti räätälöidään kunkin asiakkaan tarpeisiin”, kertoo DNA:n yritysliiketoiminnan johtaja Anna-Mari Ylihurula.

Ratkaisulla on lukuisia eri käyttömahdollisuuksia erilaisiin asiakaspalvelutilanteisiin kuten tukiverkkoasioinnit, laskutiedustelut ja eräpäivämuutokset sekä julkishallinnon monikielisten asiakaspalveluiden vaatimukset, samanaikaisesti keskustelevat tulkkipalvelut eri kielille tai pakettien sijaintitiedustelut.

"DNA on edelläkävijä modernien asiakaspalveluratkaisuiden ja tekoälypohjaisten keskustelubottien kehityksessä, ja on hienoa, että asiakaspalveluratkaisumme toimii saumattomasti yhteen DNA:n kehittämän innovaation kanssa. Lähtökohtaisesti kaikki Genesysin asiakkaat voivat nyt hyötyä tästä keskustelubotista. Keskustelubotti laajentaa asiakaspalvelun ympäri vuorokauden tapahtuvaksi”, sanoo Genesysin maajohtaja Kari Hamari.

“Jatkamme ratkaisun kehittämistä ja olemme sitoutuneet luomaan uusia tekoälyinnovaatioita, jotka parantavat asiakkaidemme asiakaspalvelua omille asiakkailleen ja tehostavat toimintaa. Ratkaisu tuo asiakkaillemme välittömästi lisäarvoa”, Ylihurula summaa.

Lisätietoja medialle:

Yritysliiketoiminnan johtaja Anna-Mari Ylihurula, DNA Oyj, puh. 044 044 7755, anna-mari.ylihurula@dna.fi

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

Maajohtaja Kari Hamari, Genesys Suomi, puh. 040 041 3435, kari.hamari@genesys.com

Kuvat

Yritysliiketoiminnan johtaja Anna-Mari Ylihurula, DNA
Yritysliiketoiminnan johtaja Anna-Mari Ylihurula, DNA
Lataa

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työnantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2024 liikevaihtomme oli 1 100 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Facebookissa @DNA.fi, Instagramissa ja Threadsissa @dna_fi sekä LinkedInissä @DNA-Oyj.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

Asiantuntija listaa 7 vähemmän tunnettua kyberansaa – ”Moni osaa jo varoa huijausviestejä, mutta…”12.6.2025 08:55:00 EEST | Tiedote

Kyberrikolliset kehittävät jatkuvasti uusia, ovelampia tapoja huijata. Moni kansalainen on jo vuosien mittaan oppinut tunnistamaan helpostikin erilaiset huijausviestit ja -puhelut sekä esimerkiksi välttelemään julkisia WiFi-verkkoja. Samaan aikaan ympärillämme on entistä enemmän erikoisempia, mutta kasvavassa käytössä olevia kyberansoja, jotka on hyvä oppia välttämään. DNA:n asiantuntija kertoo vastaan tulleista tapauksista.

Expert lists 7 lesser-known cyber traps – “Many already know to be wary of scam messages, but…”12.6.2025 08:55:00 EEST | Press release

Cybercriminals are constantly developing new, more cunning ways to deceive. Many citizens have already learned over the years to easily recognize various scam messages and calls, and for example, to avoid public WiFi networks. At the same time, there are more and more unusual but increasingly used cyber traps around us that are good to learn to avoid. DNA's expert shares examples of encountered cases.

DNA parantaa yritysasiakkaidensa kyberturvaa Suomessa Google Security Operations -ratkaisulla10.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote

DNA vahvistaa asiakkaidensa kyberuhkien valvonta- ja reagointikykyä Suomessa laajentamalla tarjontaansa Google Security Operations -ratkaisuun. Google Cloudin mahdollistama DNA SOC (Security Operations Center) parantaa uhkiin reagointia ja alentaa samalla tietoturvan kokonaiskustannuksia, minkä ansiosta se soveltuu erinomaisesti myös pienille ja keskisuurille yrityksille.

DNA Tower on maailman ensimmäinen masto- ja laitepaikkayritys, joka tarjoaa akkujen kapasiteettia sähkön reservimarkkinoille Elisa DES:n avulla5.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote

Telenor Towers -yhtiöön kuuluva DNA Tower Finland on liittänyt tukiasemiensa akut Suomen sähkön reservimarkkinoille käyttämällä Elisa Industriqin tekoälypohjaista Elisa Distributed Energy Storage (DES) -ratkaisua. DNA Tower Finland on maailman ensimmäinen masto- ja laitepaikkayritys, jonka tukiasemien akut tasapainottavat kansallista sähköverkkoa Elisa DES:n avulla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye