Hyvinkääni-kampanja toi kaupungin äänen kuuluviin – 11,1 miljoonaa näyttökertaa ja satojen osallistujien yhteiskappale

Jaa

Hyvinkään kaupungin rohkea ja omaleimainen Hyvinkääni-kampanja on päättynyt hyvin tuloksin. Kampanja toteutettiin osana kaupungin uutta brändikonseptia, ja sen tavoitteena oli lisätä Hyvinkään tunnettuutta houkuttelevana, kehittyvänä ja elinvoimaisena asuinpaikkana.

Hyvinkääni-tunnusbiisiä on kuunneltu yli 100 000 kertaa. Kappaleessa kuuluu satojen hyvinkääläisten ääni.
Hyvinkääni-tunnusbiisiä on kuunneltu yli 100 000 kertaa. Kappaleessa kuuluu satojen hyvinkääläisten ääni.

Kampanja huipentui kaupunkilaisten äänistä koostettuun tunnuskappaleeseen, joka syntyi yhteistyössä huipputuottajien ja paikallisten osaajien sekä asukkaiden kanssa. Äänimaisemassa kuuluvatkin niin pesäpallo-ottelun tunnelma kuin luonnon rauha.

Rohkea ja erottuva kaupunkimarkkinointikampanja herätti huomiota ja keskustelua. Kolmivaiheinen kampanja tavoitti kaikkiaan 11,1 miljoonaa näyttökertaa eli impressiota ja se saavutti 21 700 klikkausta. Kappaletta on kuunneltu YouTubessa yli 100 000 kertaa.

"Hyvinkääni-kampanja on ollut meille enemmän kuin markkinointia – se on ollut yhteinen ääni ja tarina, joka on syntynyt hyvinkääläisten omasta kokemuksesta. Olemme ylpeitä siitä, miten rohkeasti kaupunkilaiset lähtivät projektiin mukaan”, kaupunginjohtaja Johanna Luukkonen iloitsee.

Kampanja toteutettiin yhteistyössä kaupungin markkinointikumppanin Aava & Bangin kanssa, ja sen viestinnän sävy oli hyväntuulinen, leikkisä ja sopivasti villi – aivan kuten Hyvinkää itse. Kampanja on osa kaupungin strategista viestintää.

”Tunnuskappaleella on potentiaalia pitkäikäiseksi brändielementiksi. Kaupunkilaisten osallistaminen toi kampanjaan aitoutta ja yhteisöllisyyttä. Kampanjan kokemuksia voidaan hyödyntää jatkossa asumisen ja matkailun markkinoinnissa”, kaupungin viestintäpäällikkö Mia Hyvärinen ja Aava & Bangin asiakkuusjohtaja Kerttu Pylvänäinen kommentoivat.

Hyvinkääni-tunnuskappaleen voi kuunnella YouTubessa:
Hyvinkääni, miltä Hyvinkää kuulostaa - YouTube

Lisätietoja

Viestintäpäällikkö Mia Hyvärinen mia.hyvarinen@hyvinkaa.fi
Asiakkuuspäällikkö Kerttu Pylvänäinen kerttu.pylvanainen@bang.fi

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Hyvinkää on Uudenmaan viidenneksi suurin, lähes 47 000 asukkaan elinvoimainen elämyskaupunki. Kaupunkimme tarjoaa asukkailleen ja vierailijoilleen monipuoliset palvelut ja mahdollisuudet kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Hyvinkään kaupunki

Hyvinkää kutsuu: Middle ITE vol2 -näyttely avautuu kesällä 202524.4.2025 08:08:57 EEST | Tiedote

Hyvinkään idyllisessä Kaukasten kylässä sijaitseva Middle of Nowhere ITE-taidepuisto avaa uuden näyttelynsä Middle ITE vol2 kesällä 2025. Näyttely esittelee 29 itseoppineen taiteilijan lähes sata omaperäistä ja kekseliästä teosta, jotka on valmistettu puusta, kivestä, metallista ja kierrätysmateriaaleista. Näyttely rakentuu entisen kauppapuutarhan raunioille ja sitä ympäröivään metsään, tarjoten kävijöille ainutlaatuisen taide-elämyksen luonnon keskellä. Näyttely on avoinna 25.6.–7.9.2025 keskiviikosta sunnuntaihin. Vuoden 2024 avauskesä saavutti 5000 vierailijaa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye