Maailman ensimmäinen TikTok-kurssi toi Haaga-Helialle pronssileijonan Cannesista
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, mainostoimisto Bob The Robot ja mediatoimisto ToinenPHD palkittiin pronssilla Cannes Lions -kilpailussa maailman ensimmäisestä korkeakoulukurssista, joka suoritettiin kokonaan TikTokissa.

Haaga-Helian viime vuonna lanseeraama täysin TikTokissa suoritettava korkeakoulukurssi voitti pronssia arvostetussa Cannes Lions -kilpailussa. Palkinto myönnettiin sarjassa Use of Branded Content Created for Digital or Social.
Kyseessä oli tiettävästi maailman ensimmäinen kurssi, joka suoritettiin kokonaan TikTok-sovelluksessa ja josta sai opintopisteitä. Kurssi hyödynsi suosittua alustaa sekä osoitti, kuinka muutos voidaan nähdä mahdollisuutena kehittyä ja uudistaa oppimisen tapoja.
Kurssi yhdisti nuorten käyttämät alustat ja korkeakouluopetuksen uudella tavalla. Se tarjosi lyhyitä videoluentoja yrittäjyydestä ja sisälsi tehtäviä sekä lopputyön, aivan kuten perinteisetkin korkeakoulukurssit.
– Tunnustus osoittaa, että myös viestinnän ja markkinoinnin kouluttaja voi pärjätä luovuuden eturintamassa. Yhtenä Suomen suurimmista viestintä- ja markkinointialan kouluttajista emme vain opeta, vaan teemme paljon. Tämän työn lisäksi Haaga-Heliaa edustaa opiskelija Jaani Piirainen Young Lions -kilpailussa Cannesissa, kertoo Haaga-Helian rehtori Teemu Kokko.
Haaga-Helia halusi tarjota opiskelijoille mahdollisuuksia oppia siellä, missä he jo valmiiksi olivat. TikTok, joka on noussut nuorten tärkeimmäksi uutis- ja viestintäkanavaksi, tarjosi siihen uudenlaisen mahdollisuuden. Kurssi oli avoin kaikille ja sen pystyi suorittamaan Haaga-Helian avoimen ammattikorkeakoulun kautta.
– Meillä yritetään, kokeillaan ja yritetään uudestaan. Tämä kurssi oli täydellinen esimerkki rohkeasta kokeilukulttuuristamme ja siitä, kuinka haluamme jatkuvasti uudistaa oppimisen tapoja, jatkaa Kokko.
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu on yksi Suomen merkittävimmistä viestinnän, markkinoinnin ja liiketoimintaosaamisen korkeakouluttajista. TikTok-kurssi ja siitä saavutettu kansainvälinen tunnustus korostavat oppilaitoksen sitoutumista jatkuvaan kehitykseen, kokeiluun ja siihen, että koulutus pysyy ajassa ja sen edellä.
TikTok-kurssi on saanut runsaasti tunnustusta niin kotimaassa kuin kansainvälisesti. Cannes Lions -pronssileijonan lisäksi kurssi on palkittu Grand Prix -palkinnolla Nordic TikTok Awardseissa ja Grand One -kilpailussa vuoden parhaana kampanjana sekä kahdella Effie-pronssilla. Lisäksi työ on saanut tunnustusta Vuoden Huiput -, Gerety Awards - ja One Show -kilpailuissa. Luova kumppani työn takana on mainostoimisto Bob The Robot / NoA ja mediatoimistona toimi ToinenPHD.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Ari NevalainenViestintäpäällikkö
Puh:040 4887 008ari.nevalainen@haaga-helia.fiHanna HuuskonenBrand ManagerHaaga-Helia ammattikorkeakoulu
Puh:+358 294471498hanna.huuskonen@haaga-helia.fiHaaga-Helia ammattikorkeakoulu
Koulutamme liike-elämän ja palveluelinkeinojen asiantuntijoita sekä tutkimme ja kehitämme näihin aloihin liittyvää osaamista ja toimintaa. Koulutusalamme ovat liiketalous, tietojenkäsittely, majoitus-, ravintola- ja matkailuala, journalismin koulutus, liikunta-ala sekä ammatillinen opettajankoulutus.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Ainutlaatuinen MediaGuru-sertifikaatti vahvistaa mediasuunnittelun osaamista Suomessa10.9.2025 09:30:29 EEST | Tiedote
MediaGuru on markkinointialan ammattilaisille ja alasta kiinnostuneille suunnattu mediasuunnittelun verkkokoulutus. Se koostuu seitsemästä moduulista, ja kunkin moduulin suorittamisesta saa sertifikaatin. MediaGuru-sertifikaatit ovat toistaiseksi ainoa tapa todentaa mediasuunnittelun osaamista Suomessa.
Riittääkö pizzaperjantai? Lähes miljoonan euron tutkimushanke selvittää yhteisöllisyyden tulevaisuutta digityössä25.8.2025 13:30:10 EEST | Tiedote
Miten työyhteisöt voivat kukoistaa digiajassa – riittävätkö etäpalaverit ja Slack-kanavat, vai tarvitaanko jotain enemmän? Syyskuussa käynnistyvä Laterna-hanke syntyi tarpeesta ymmärtää paremmin, mitä yhteisöllisyys todella tarkoittaa etä- ja hybridiajan työelämässä.
Is Pizza Friday enough? New research explores how to build workplace community in the digital era25.8.2025 13:30:10 EEST | Press release
How can workplace communities thrive in the digital age? Are Slack channels and online check-ins enough – or do we need something more? The Laterna project, which will be launched in September, was born out of a need to better understand what community really means in remote and hybrid working life.
Suomalainen ruoka maailmankartalle – valtakunnallinen kilpailu alkaa tammikuussa 202621.8.2025 08:20:19 EEST | Tiedote
Visit Finland tiedotti huhtikuussa 2025, että matkailumarkkinoinnin pääpainopiste tänä vuonna on rakentaa suomalaisesta ruoasta matkailuvaltti. Haaga-Helia ammattikorkeakoulun järjestämä kilpailu on osa kampanjaa, jonka tavoitteena on viedä suomalaista ruokakulttuuria maailmankartalle.
Tekoälypomo on kohta suomalaisten arkea, mutta kuka määrittelee eettiset pelisäännöt?3.7.2025 10:55:00 EEST | Tiedote
Koneet johtajina – kuka määrää työelämässä? -paneeli SuomiAreenassa veti paikalle täyden katsomon ja toi tekoälypohjaisen johtamisen työelämän kuumaksi puheenaiheeksi Porissa 27.6.2025. Suomeen vaaditaan yhteisiä eettisiä pelisääntöjä algoritmijohtamiselle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme