Oma Häme

Asiakaskyselyn käyttö laajenee Oma Hämeessä

Jaa

Kyselyt otetaan käyttöön ensihoidon palveluissa heinäkuun alussa.

Oma Häme ottaa heinäkuun alussa käyttöön asiakaskyselyt ensihoidon palveluissa. Myös ensihoidon palveluiden kehittämiseksi on tärkeää saada tietoa siitä, miten äkillisesti alkaneen tilanteen hoitaminen on sujunut asiakkaiden kokemana. Odottamattomassa tilanteessa saatu palvelu antaa monille ensimmäisen kokemuksen sosiaali- ja terveyspalveluista ja se voi vaikuttaa myös jatkokokemuksiin.

Ensihoidon asiakaskysely lähetetään ensihoidon kohtaamille asiakkaille käynnin jälkeen. Yli 18-vuotias asiakas voi tällöin saada tekstiviestitse pyynnön vastata asiakaskyselyyn kahden päivän sisällä ensihoidosta.

Pyyntö vastata kyselyyn tulee numerosta 18220. Se sisältää muiden kyselyidemme tavoin neljä kysymystä, joista seuraava tulee vastattavaksi, kun on vastannut edelliseen. Kyselyn kaikkiin kysymyksiin on maksutonta vastata. Kyselyn tuloksia raportoidaan siten, ettei vastauksia ole mahdollista yksilöidä. Kysely tulee pääsääntöisesti kaikille yli 18-vuotiaille asiakkaille pois lukien tietyt erikseen määritellyt tilanteet.

Kanta-Hämeen pelastuslaitos vastaa ensihoidosta, jonka tehtävänä on antaa kiireellistä hoitoa äkillisesti sairastuneille tai loukkaantuneille potilaille. Ensihoitoyksiköt toimivat ympäri vuorokauden ja koostuvat koulutetuista ensihoitajista ja pelastajista. Toimintaan kuuluu potilaan tilan arviointi, hoidon aloittaminen paikan päällä sekä tarvittaessa kuljetus jatkohoitoon. Ensihoito toimii tiiviissä yhteistyössä Oma Hämeen sote-ammattilaisten, hätäkeskuksen ja muiden viranomaisten kanssa.

Yhteyshenkilöt

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Oma Häme

Aluehallitus siirsi pohdinnan lisärahoituksen tarpeesta syksyyn18.6.2025 11:21:57 EEST | Uutinen

Maanantaina 16. kesäkuuta koolla ollut aluehallitus hyväksyi hyvinvointialueen talousarvioraamin ja suunnittelukehyksen sekä talousarvion laadintaohjeet vuodelle 2026. Raami linjaa keskeiset taloudelliset reunaehdot tulevalle vuodelle. Samalla aluehallitus totesi, että mahdollinen lisärahoituksen tarve arvioidaan osana talousarvioprosessia syksyllä 2025 ja keväällä 2026, kun vuoden 2025 tilinpäätös on valmistunut. Aluevaltuusto on aiemmin päättänyt, että lisärahoituksen hakemista valmistellaan keväällä 2025, jos Oma Hämeen taloustilanne sitä edellyttää. Aapo Reima (vas.) ehdotti lisäystä päätökseen: hänen mukaansa lisärahoituksen arvioinnin tueksi tarvittaisiin tietoa asukkaiden palveluoikeuksien toteutumisesta, minkä selvittämiseen Reima esitti erillistä projektia. Reiman esitys raukesi kannattamattomana. Kotipalveluiden palvelusetelin säännöt päivittyvät syksyllä Aluehallitus hyväksyi myös päivitetyn palvelusetelisääntökirjan lapsiperheiden kotipalveluun. Päivitetty sääntökirja astuu

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye