Sokos uskoo modernin tavaratalokaupan tulevaisuuteen – panostaa verkkoon ja avaa uuden myymälän Seinäjoelle

Jaa

Sokos-ketju avaa uuden myymälän Seinäjoen Prismakeskukseen. Sokos Seinäjoen avaaminen on luonteva osa Sokoksen monikanavaisen tavaratalokaupan mallia, jossa investoinnit kohdistuvat niin verkkokauppaan kuin kivijalkamyymälöihinkin.

Sokos avautuu uudistuneeseen Seinäjoen Prismakeskukseen vuoden 2026 loppupuolella. Havainnekuva.
Sokos avautuu uudistuneeseen Seinäjoen Prismakeskukseen vuoden 2026 loppupuolella. Havainnekuva. Matti Hautalahti

Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa avaa täysin uuden Sokoksen Seinäjoen Prismakeskukseen. Sokos Seinäjoki avautuu suunnitelmien mukaan syksyllä 2026. Toimialajohtaja Iina Kalliorinne Etelä-Pohjanmaan Osuuskaupasta kertoo, että myymälän valikoimaan tulee kauneuden ja hyvinvoinnin tuotteita, naisten ja miesten muotia sekä kodin ja sisustamisen tuotteita.

- Seinäjoella tuomme saman katon alle kaksi vahvaa brändiä, Prisman ja Sokoksen. Asiakkaamme haluavat helposti saavutettavia palveluita, ja nyt pääsemme tarjoamaan seinäjokisille ja kaikille eteläpohjalaisille oman Sokoksen, joka tarjoaa juuri heidän tarpeisiinsa sovitetun valikoiman ihanan Sokoksen kosmetiikkaa, pukeutumista, asusteita ja kodin tuotteita, Kalliorinne iloitsee. 

Seinäjoelle avattava Sokos on järjestyksessä ketjun 22. myymälä.  Sokoksia sijaitsee kattavasti eri kaupungeissa, joissa kussakin on tarjolla oman alueen kysyntään ja markkinaan sopivin valikoimakokonaisuus. Sokos Seinäjoki tulee tarjoamaan asiakkailleen laajan kattauksen eri hintakategorioiden kotimaisia ja kansainvälisiä brändejä.

- Vastaavaa valikoimaa ei ole aiemmin ollut saatavilla kivijalasta Etelä-Pohjanmaan alueella. Olen valtavan hyvilläni, että pääsemme palvelemaan asiakkaitamme uusilla ja houkuttelevilla tuotteilla juuri Seinäjoen Prismakeskuksessa, joka on asiakkaillemme jo valmiiksi mieluisa paikka käydä ostoksilla, Kalliorinne sanoo.

Ketjujohtaja Mika Laakso SOK Erikoiskaupasta ei peittele innostustaan Seinäjoen avauksesta. 

- Me uskomme edelleen palvelevaan Sokos-kivijalkamyymälään, jota täydentää monipuolinen verkkokauppa – myymälänouto-palveluamme unohtamatta. Kansainvälisen verkkokaupan haastaessa markkinaa on selvää, että tilausta on luotettavalle kotimaiselle toimijalle, jonne asiakkaat löytävät luontevasti ostoksille sekä myymälään että verkkokauppaan, Laakso sanoo. 

Verkkokauppa sokos.fin kehitys on ollut kuluneen vuoden aikana erittäin vahvaa, ja sen myynti on kasvanut yli 30 % edellisvuodesta. Uusimpana panostuksena Sokos tuo sekä verkkokauppaan että myymälöihin ikonisen ruotsalaisen Åhléns-tavaratalon omien merkkien valittuja tuotteita.

- Sokos-ketjussa olemme vakuuttuneita, että vahva verkkokauppa jos mikä tukee kivijalkamyymälöitä ja mahdollistaa niiden menestymisen myös nykyisessä haastavassa markkinaympäristössä. Sokos haluaa olla kauneuden, muodin ja kodin lifestyletarjonnan ykkönen – tästä pidämme kiinni niin Seinäjoella kuin kaikkialla Suomessa, Laakso lupaa.

Etelä-Pohjanmaan Osuuskaupan tiedote uudesta Sokos Seinäjoesta: https://eepee.fi/ajankohtaista/

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Sokos

Sokos on muodin ja kauneuden tavarataloketju, joka auttaa asiakasta löytämään oman tyylinsä. Sokos-ketjuun kuuluu verkkokauppa sekä 21 monipuolista myymälää, jotka sijaitsevat maamme suurimpien kaupunkien ydinkeskustoissa. Ensimmäinen Sokos avattiin Helsingissä olympiavuonna 1952. Kotimainen asiakasomistajien omistama Sokos on osa S-ryhmää.www.sokos.fi 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Kasvisten syönti koetaan hankalaksi ja kalliiksi – S-ryhmältä helpottavia ratkaisuja7.10.2025 08:40:55 EEST | Tiedote

Kasvisten kulutus on Suomessa selvästi jäljessä uusista ravitsemussuosituksista. Vaikka lähes 70 prosenttia vastaajista tietää, että kasviksia tulisi syödä yli 500 grammaa päivässä, toteutuu tämä arjessa vain joka neljännellä. Tieto suosituksista ei vielä johda tekoihin, ja uusia konkreettisia ratkaisuja tarvitaan. S-ryhmä helpottaa nyt kasvisten syömistä tuomalla myyntiin valmiiksi pestyjä, pilkottuja ja kuorittuja Helpot ja nopeat -tuotteita.

Suomalaiset panostavat entistä enemmän lemmikkiensä ravintoon – S-ryhmä tuo myyntiin superpremium-lemmikinruokasarjan22.9.2025 07:30:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän myyntidatan ja kuluttajatutkimusten mukaan suomalaiset haluavat panostaa yhä enemmän lemmikkiensä ravintoon. Tärkeitä valintakriteereitä ovat lemmikin oma mieltymys, alkuperämaa, laadukkuus ja hinta-laatusuhde. S-ryhmä laajentaa tarjontaansa superpremium-lemmikinruokasarjalla, joka tulee myyntiin Prismoihin, suurimpiin S-marketteihin ja S-kaupat ruoan verkkokauppaan.

Antti Oksa päivittäistavarakaupan ja Sebastian Nyström käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle16.9.2025 12:00:00 EEST | Tiedote

Antti Oksa on nimitetty päivittäistavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Oksa on aloittanut kaupparyhmän palveluksessa vuonna 2006 S-Trainee-valmennettavana ja on ennen uutta tehtäväänsä toiminut monipuolisesti päivittäistavarakaupan alueella. Viimeisimpänä hän on vastannut SOK:n päivittäistavarakaupan tuoteryhmäjohtamisesta. Sebastian Nyström on nimitetty käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Tehtävä on S-ryhmässä uusi. Nyströmin vastuualueeseen kuuluu käyttötavarakauppa Prisma-, Sokos- ja Sokos Emotion -ketjubrändeissä, ja johtajat Virpi Viinikainen ja Mika Laakso raportoivat jatkossa hänelle. Nyström tulee roolissaan keskittymään erityisesti S-ryhmän käyttötavarakaupan digitaalisuuden kehittämiseen. Sebastian Nyström aloitti SOK:lla vuonna 2015 strategiajohtajana ja on viimeisimpänä työskennellyt digipalveluista, IT:stä ja asiakkuudesta vastaavana muutosjohtajana. Ville Kinnunen on nimitetty Chief Digital Officer -tehtävään ja konsernijohtoryhmän jäseneksi SOK:l

Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.

Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote

Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye