Kesän pidetyimmät vaatteet – nyt valitaan mukavuutta, näyttävyyttä ja pitkäikäisyyttä
Tämän kesän muoti ei ole kertakäyttöinen ilmiö. Se on ajattelua, jossa yhdistyvät näyttävyys, mukavuus ja pitkäikäisyys. Kekäle paljastaa TOP5 myydyimmät vaatteet. Lista paljastaa yhä tietoisemmat kuluttajat: ostopäätöstä ohjaa halu viihtyä, liikkua vaivatta ja näyttää hyvältä, mutta ennen kaikkea pukeutua pitkäksi aikaa, ei vain yhtä iltaa varten.

Myydyimmät kesävaatteet ja asusteet toukokuun alusta lähtien. Lähde: Kekäle
Kesän 5 myydyintä vaatetta – NAISET
- Näyttävä juhlamekko 3D-yksityiskohdilla (YAS)
Kesän juhlien katseenvangitsija – näyttävä, mutta mukava. Erityisen suosittu 3D-kukkien ja rakenteellisten leikkausten ansiosta. - Värikäs kesämekko arkeen ja juhlaan
Mukavat materiaalit, istuvat leikkaukset ja monikäyttöisyys hurmasivat asiakkaat. Sama mekko toimii espadrilloksilla päivällä ja korkkareilla illalla. - Sinnuulta 100% pellavamekko
Kotimainen, vastuullinen ja laadukas ja erittäin suosittu. Täydennyksiä odotetaan! - Satiinihame printtikuosilla
Kevyt ja tyylikäs valinta, joka toimii niin T-paidan kuin bleiserin parina. Todellinen vaatekaapin kameleontti. - Klassinen perustoppi & neuletakki
Yhdistelmä, joka ei mene muodista. Nämä tuotteet myyvät vuodesta toiseen – tänä kesänä etenkin neutraalit ja luonnonläheiset sävyt nousivat kärkeen.
Lisävinkki muotiorientoituneille:
Sneakerit pitävät pintansa! Esimerkiksi New Balance on kysytty brändi. Uggin kesämallit ovat mukavat ja toimivat monen asun kanssa. Korupuolella värikkäät ja näyttävät statement-korut.
Kesän 5 myydyintä vaatetta – MIEHET
- Pellavahousut
Kesän ehdoton hitti. Mukavat, hengittävät ja helposti yhdistettävissä – toimii niin rentona kuin viimeisteltynä versiona. - Lyhythihainen overshirt / takkityylinen paita
Uusi suosikki. Helppo heittää t-paidan päälle, mutta toimii myös kevyenä kesätakkina. - Mokkaloaferit
Tyylikkäät ja vaivattomat kengät, jotka ovat vieneet monen miehen jalat – kirjaimellisesti. Myynti kasvaa erityisesti juhlapukeutumisessa. - Pellavapaita (pitkä- tai lyhythihainen)
Miehet ovat ottaneet pellavan omakseen – ja hyvä niin. Tämän kesän versiot ovat erityisen pehmeitä ja hyvin istuvia. - Shortsit & jakku -kombot
Moderni pukeutumistapa, jossa mukavuus kohtaa tyylin. Asiakkaat yhdistelevät yhä rohkeammin – arjesta juhlaan.
Lisähuomio muodin ystäville:
Kenkien kysyntä kasvaa ja kenkävalikoimat kiinnostavat. Miehet myös pukeutuvat nyt rohkeammin, persoonallisemmin ja laadukkaammin kuin ennen.
“Pukeutuminen on osa itsetuntoa ja itsensä ilmaisemista. Me haluamme tarjota vaatteita, joissa jokainen voi loistaa omalla tyylilleen uskollisena”, toimitusjohtaja Joonas Kekäle summaa.
Trendit, jotka yhdistävät kaikki top-tuotteet:
- Näyttävyys + mukavuus: halutaan erottua, mutta voida hyvin.
- Monikäyttöisyys ja pitkäikäisyys: vaate ei ole yhden kerran ihme.
- Pellava & luonnonmateriaalit: kesän ykkössuosikki – hengittävä ja laadukas valinta, joka toimii vuodesta toiseen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Joonas KekäleToimitusjohtajaKekäle Oy
Puh:0500964350joonas.kekale@kekale.fiKekäle. Pitämisen puolesta.
Kekäle on kotimainen vaatealan perheyritys, joka on palvellut vuodesta 1957 lähtien.
Kekäleen tavoitteena on olla suomalaisen vaatekaupan suunnannäyttäjä muutoksessa kohti kestävää vaatealaa. Vastuullisuustyöstään se on saanut kansainvälisen ja arvostetun B Corp -vastuullisuussertifikaatin.
Yrityksellä on tällä hetkellä 14 myymälää ja verkkokauppa, ja se työllistää yli 200 työntekijää.
Liikevaihto oli vuonna 2024 noin 34 miljoonaa euroa. www.kekale.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kekäle Oy
Kekäle julkaisi VSME-standardin mukaisen kestävyysraportin ensimmäisten joukossa Suomessa4.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Kotimainen vaatekauppa Kekäle on julkaissut EU:n uuden VSME-standardin mukaisen kestävyysraportin ensimmäisten suomalaisyritysten joukossa. Vapaaehtoinen raportointikehys (Voluntary Sustainability Reporting Standard for non-listed SMEs) on suunnattu pk-yrityksille ja se on suunniteltu tukemaan läpinäkyvää ja systemaattista vastuullisuustyötä.
Kun juhla lähestyy, tyytymätön katse kääntyy itseen – Kekäle haluaa muuttaa tapaa, jolla puhumme itsellemme30.5.2025 08:15:20 EEST | Tiedote
Kekäleen teettämän mielikuvatutkimuksen mukaan kaksi kolmesta suomalaisesta arvioi ulkonäköään kriittisesti säännöllisesti – naiset selvästi useammin kuin miehet. Erityisesti juhlapukeutuminen tuo monelle paineita. Huolestuttavat luvut ovat pysyneet lähes muuttumattomina kahtena peräkkäisenä vuotena – ilmiö ei ole ohimenevä, vaan syvällä arjessa.
Kotimaisen vaatekaupan trenditutkimus: 64 % suhtautuu varauksella pikamuotiin ja sen tarjoajiin27.3.2025 09:36:21 EET | Tiedote
Ultrapikamuodin haittojen saama mediahuomio on todennäköisesti lisännyt varautuneisuutta Sheinin ja Temun kaltaisiin toimijoihin.
Kotimainen vaatekauppa Kekäle avaa myymälän Zaran tilalle Turun ydinkeskustaan – panostaa myymäläkohtaamisiin, vaikka vaatteiden verkkokauppa kasvaa12.3.2025 13:00:00 EET | Tiedote
Kotimainen vaatekauppa Kekäle avaa uuden myymälän Turun Hansakortteliin syksyllä 2025. Tiloissa on toiminut tähän asti espanjalainen pikamuotijätti Zara. Vaikka vaatteiden verkkokauppa kasvaa, kivijalkamyymälät ovat avainasemassa vaatealalla vastavirtaan kulkevan Kekäleen asiakaskokemuksessa.
Kekäle vaatettaa Helmarit kesän EM-kisoihin – “Haluamme olla mukana tukemassa maajoukkueen rohkeutta ja uskoa itseensä”8.3.2025 07:00:00 EET | Tiedote
Kekäle ja Suomen naisten jalkapallomaajoukkue, Helmarit, yhdistävät voimansa Sveitsissä heinäkuussa pelattavassa EM-lopputurnauksessa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme