Hesburger luopuu Lastenateriasta
Hesburgerin Lastenaterian myynti lopetetaan keväästä 2026 alkaen. Päätöksen taustalla ovat ketjun vastuullisuustyö, muuttuneet kuluttajaodotukset ja uudet markkinointisuositukset.

Lastenaterian myynti lopetetaan kaikissa Hesburger-maissa vuoden 2026 keväällä. Muutoksella halutaan vahvistaa ketjun vastuullisuustyötä ja samalla ennakoida lapsiin kohdistuvan markkinoinnin muutoksia tulevaisuudessa.
-Lastenateria ja sen sisältävät oheistuotteet ovat olleet osa Hesburgerin historiaa yli 30 vuoden ajan, mutta nyt, pitkän harkinnan jälkeen, on aika päivittää toimintaa ajan hengessä. Toivomme, että kuluttajat ymmärtävät muutoksen taustalla olevan tavoitteen: vastuullisempia valintoja perheille, sanoo Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela.
Vähemmän houkuttelevaa markkinointia lapsille
Päätöstä tukevat uudet markkinointisuositukset, joiden mukaan lapsiin kohdistuvaa houkuttelevaa elintarvikemainontaa tulisi rajoittaa. Helsingin yliopiston ja Valtion ravitsemusneuvottelukunnan viime vuoden lopussa tehty ohjeistus on jo vaikuttanut muun muassa elintarvikepakkausten visuaaliseen ilmeeseen useissa yrityksissä.
-Haluamme ennakoida muutosta. Lastenaterian ja sen oheistuotteiden lopettaminen on osa kokonaisuutta, jossa parannamme tuotteidemme vastuullisuutta, Salmela toteaa.
Kolme miljoonaa oheistuotetta vuodessa
Hesburger on toteuttanut vuosittain kuusi Lastenateria-kampanjaa. Tuotteita on hankittu ketjun kaikkiin toimintamaihin yhteensä 500 000 kappaletta kampanjaa kohti, kaikkiaan noin kolme miljoonaa vuosittain. Kampanjoiden oheistuotteina on jaettu erilaista lapsille suunnattua puuhasteltavaa, jonka parissa lasten on ollut mahdollista viettää aikaa pidempään kuin hetkellisesti. Lastenaterioiden oheistuotteisiin on lukeutunut esimerkiksi lautapelejä, hyppynaruja ja askartelupaketteja. Salmelan mukaan kampanjatuotteiden suosio on laskenut viime vuosina – yhä useampi asiakas jättää oheistuotteen ottamatta tai valitsee ateriaan sen tilalle Minipehmytin.
Varastot myydään loppuun
Kaikki jo sovitut kampanjat toteutetaan vuoden 2025 loppuun asti, ja varastossa olevat tuotteet myydään loppuun.
Hesburger jatkaa lapsiperheille suunnattuja palveluita, kuten ravintoloiden leikkipaikkoja ja valtakunnallista koululaisten Hese-kisat-tapahtumaa. Lastenateriana myyty hampurilainen ja siihen liittyvä ateria jää myös edelleen myyntiin Hesburgerin valikoimassa, jatkossa vain ilman ateriaan paketoitua oheistuotetta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Ieva SalmelaKansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtajaHesburger
Puh:+358 45 637 0927ieva.salmela@hesburger.fiKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta, Puolasta ja Romaniasta. Hesburger työllistää Suomessa noin 6000 työntekijää ja ulkomailla noin 3100 työntekijää. Vuoden 2024 verollinen myynti Suomessa oli 295 miljoonaa euroa ja ulkomailla 193,6 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Hesburger istuttaa metsää17.6.2025 08:55:46 EEST | Tiedote
Pikaruokaketju Hesburger istuttaa uutta metsää yhteistyössä Carboreal Oy:n kanssa. Pohjois-Savon Rautalammille on istutettu tänä vuonna yli 10 000 taimea, ja Pohjois-Pohjanmaan Reisjärven alueelle istutettiin yli 15 000 taimea vuonna 2023.
Tampereen Tesoman koulu Hese-kisojen voittoon21.5.2025 11:16:02 EEST | Tiedote
Tampereella Pyynikin stadionilla järjestettiin eilen (20.5.25) Hesburgerin ja Suomen Urheiluliiton (SUL) Hese-kisojen finaali, jossa koululaiset kilpailivat sukkula- ja kierrosviestissä, pituushypyssä ja junnukeihäässä.
Hesburger uudistaa henkilöstön koulutusta ja ravintola-arkea tekoälyn ja pelillisen oppimisen avulla – investoi yli 760 000 euroa9.4.2025 08:30:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin henkilöstö saa tänä vuonna käyttöönsä tekoälybotin ja pelillisen oppimisympäristön. Viime vuonna koulutukseen suunnattiin yli 760 000 euroa.
Hesburgerin myynti kasvoi Suomessa lähes 4 %, ulkomailla 12 % – uudet ravintolat ja digitalisaatio vauhdittavat kasvua5.3.2025 09:12:55 EET | Tiedote
Hesburger-ketjun ravintolat kasvattivat vuonna 2024 myyntiään 6,3 % vuoteen 2023 verrattuna. Suomessa myynti kasvoi 3,61 % ja ulkomailla 12 %. Koko ketjun verollinen myynti oli 488,6 miljoonaa euroa, josta Suomen ravintoloiden osuus oli 295 miljoonaa euroa.
Tornioon uusi Hesburger – ainutlaatuiset panostukset autoileville ja pyöräileville asiakkaille30.1.2025 08:51:50 EET | Tiedote
Torniossa avaa ovensa uusi Hesburger, joka palvelee drive-in-asiakkaitaan ennätyksellisellä määrällä palveluluukkuja. Hesburger Tornio Drive-in -ravintolan avajaisia vietetään tänään klo 10.00. (30.1.2025).
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme