Oy Snellman Ab

Snellmanille harvinainen väritavaramerkki – vihreä, jonka lähes kaikki suomalaiset tunnistavat

Jaa

Oy Snellman Ab:n tunnusomaiselle tummanvihreälle brändivärille on myönnetty Suomessa ja Euroopassa harvinainen väritavaramerkki. Väri on ollut keskeinen osa Snellmanin visuaalista identiteettiä jo lähes 30 vuoden ajan. Patentti- ja rekisterihallitus on rekisteröinyt värin laajasti Snellmanin käyttöön erilaisille lihatuotteille, johtuen värin vakiintuneesta asemasta ja erottuvuudesta markkinoilla. 

Väristä sen tunnistaa. Tummanvihreä väri on ollut keskeinen osa Snellmanin visuaalista identiteettiä jo lähes 30 vuoden ajan.
Väristä sen tunnistaa. Tummanvihreä väri on ollut keskeinen osa Snellmanin visuaalista identiteettiä jo lähes 30 vuoden ajan. Snellman

Snellman valitsi vihreän aikoinaan edustamaan laatua ja luotettavuutta, mikä on ollut yrityksen johtoajatuksena aina perustamisesta lähtien. Vihreä väri oli lihatuotteissa ainutlaatuinen valinta, ja siitä on muodostunut vuosikymmenten mittaan vahva visuaalinen tunniste Snellmanille. Väri on esiintynyt johdonmukaisesti kaikessa brändiviestinnässä, kuten pakkauksissa, mainonnassa ja verkkosivuilla 1990-luvun lopulta lähtien.  

– Snellmanin vihreä on rakentunut tunnistettavaksi symboliksi, joka ohjaa ihmisiä kaupassa tuotteidemme äärelle ja viestii laatulupaustamme nopeasti – lähes ilman sanoja. Brändivärimme rekisteröinti tavaramerkiksi on osoitus pitkäjänteisestä työstä, jota olemme tehneet rakentamalla Snellmanista synonyymia laadulle, luotettavuudelle ja kotimaisuudelle, kertoo Snellman-konsernin toimitusjohtaja Markus Hellström

Väritavaramerkkejä koskevat rekisteröinnit ovat harvinaisia Suomessa ja Euroopan Unionissa. Niitä koskevat hakemukset tutkitaan erityisen tarkasti ja värirekisteröinnin saaminen edellyttää laajaa näyttöä värin pitkäaikaisesta käytöstä ja vakiintuneesta asemasta. Taloustutkimuksen marraskuussa 2024 tekemän tavaramerkkitutkimuksen perusteella kuluttajat yhdistävät tummanvihreän värin kiistattomasti juuri Snellmaniin ja sen tuotteisiin. Tutkimuksen mukaan 70 prosenttia kuluttajista yhdisti vihreän värin johonkin brändiin – ja näistä vastaajista 87 prosenttia mainitsi Snellmanin. 

– Olemme investoineet merkittävästi Snellmanin tummanvihreän värin tunnettuuteen. Tämän tuloksena pelkkä väri riittää nykyään ohjaamaan ihmisiä Snellmanin tuotteiden äärelle. Mikäli joku muu käyttäisi samaa väriä samankaltaisissa tuotteissa, voisi tämä johtaa kuluttajaa harhaan ja heikentää Snellmanin pitkäjänteisesti rakentamaa erottuvuutta. Väritavaramerkki suojaa nyt tätä keskeistä brändielementtiä, toteaa Snellmanin Lihanjalostus Oy:n markkinoinnista vastaava CMO Juuso Reinikainen

Kantarin tekemän Lihatuotemerkit 2024 -tutkimuksen mukaan Snellman on Suomen suosituin liha-alan yritys: 25 prosenttia kuluttajista valitsee mieluiten Snellmanin tuotteita, ja 94 prosenttia tuntee brändin. Snellmanin tunnusomaisen vihreän värin suojaaminen on esimerkki siitä, kuinka yksittäinen visuaalinen elementti voi rakentaa brändiarvoa vuosikymmenten ajan. 

Lisätietoja: 
Juuso Reinikainen, Chief Marketing Officer, Snellmanin Lihanjalostus Oy, puh. 044 796 6430, juuso.reinikainen@snellman.fi 

Vilma Wiitakorpi Björkman, Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Snellman-konserni, puh. 050 308 0879, vilma.wiitakorpi-bjorkman@snellman.fi 

Snellman-konserni 
Snellman-konserni on suomalainen ruokatalo, joka tarjoaa parhaita makuelämyksiä markkinoiden luotetuimmilla brändeillä. Perheyrityksenä valmistamme tuotteemme kuin itsellemme tekisimme ottaen aina huomioon ihmisten, eläinten ja ympäristön hyvinvoinnin. Konsernilla on toimintaa Suomen lisäksi myös Ruotsissa ja viemme tuotteitamme useaan maahan. Palveluksessamme työskentelee noin 2 000 intohimoista eri alan osaajaa ja elintarvikealan ammattilaista, jotka tekevät ruokaa suurella sydämellä ja mausta tinkimättä.  

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Snellman
Lataa
Snellman
Lataa
Snellman
Lataa
Snellman
Lataa
Snellman
Lataa

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Oy Snellman Ab

Snellman-koncernens omställningsförhandlingar har avslutats16.4.2024 13:15:00 EEST | Tiedote

Omställningsförhandlingarna som Snellmankoncernen inledde i februari har avslutats. Förhandlingarna gällde Köttförädlingens tjänstemannaorganisation och produktionsadministrativa funktioner samt försäljning och försäljningsrelaterade funktioner inom Färdigmat Finland. Som ett resultat av förhandlingarna kommer 17 arbetsförhållanden att upphöra och väsentliga förändringar i arbetsuppgifterna kommer att påverka 7 personer. För dem vars tjänst avslutats erbjuder företaget nya uppgifter i mån av möjlighet. När förändringsförhandlingarna inleddes förväntades åtgärderna leda till uppsägning av högst 40 anställningar och att väsentliga förändringar skulle påverka högst 100 anställningar. Snellmankoncernen sysselsätter cirka 2 000 personer. Bakgrunden till omställningsförhandlingarna var produktionsmässiga, ekonomiska och omorganiseringsrelaterade skäl. Syftet med de nu genomförda förändringarna är att förbättra koncernens lönsamhet och utveckla verksamheten för att bättre motsvara både kunder

Snellman-konsernin muutosneuvottelut on saatu päätökseen16.4.2024 13:15:00 EEST | Tiedote

Snellman-konsernin helmikuussa käynnistämät muutosneuvottelut ovat päättyneet. Neuvottelut koskivat Lihanjalostuksen toimihenkilöorganisaatiota ja tuotannon hallinnollisia toimintoja sekä Valmisruoan myyntiä ja myynnin avustavia toimintoja. Neuvottelujen tuloksena 17 nykyistä työsuhdetta päättyy ja työtehtävien olennaiset muutokset koskevat 7 henkilöä. Päättyvissä työsuhteissa työskennelleille yritys tarjoaa mahdollisuuksien mukaan uusia tehtäviä. Muutosneuvottelujen alkaessa toimenpiteiden arvioitiin johtavan enintään 40 työsuhteen päättymiseen ja olennaisten muutosten koskevan enintään 100 työsuhdetta. Snellman-konserni työllistää noin 2 000 henkilöä. Muutosneuvotteluiden taustalla olivat tuotannolliset, taloudelliset sekä toiminnan uudelleenorganisoinnista johtuvat syyt. Nyt tehtävien muutosten tavoitteena on parantaa konsernin kannattavuutta ja kehittää toimintaa vastaamaan paremmin sekä asiakkaiden että kuluttajien tarpeita. – Pitkään haastavana jatkunut toimintaympäristö ja opera

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye