S-Banken lanserar ett nytt reklamkoncept för varumärket – Finlands mest okomplicerade bank uppfyller dagens kundförväntningar
S-Banken lanserar en ny reklamkampanj för varumärket idag 11.8. I centrum för kampanjen står den fiktiva karaktären Per Tieeri. Med den lite humoristiska kampanjen vill S-Banken berätta för sina kunder att man vill vara Finlands mest okomplicerade bank. Att S-Banken är okomplicerad visar sig bland annat i bankens förmåga att förstå kundernas behov och erbjuda lättanvända och högkvalitativa digitala tjänster.

S-Banken har idag lanserat ett nytt reklamkoncept för varumärket. Kärnan i konceptet är budskapet om att vara Finlands mest okomplicerade bank. Detta är S-Bankens strategiska vision, som banken är fast besluten att uppnå.
”De allra flesta av våra kunder tycker att våra tjänster är okomplicerade och lätta att använda. Vi vill vara en bättre partner i vardagen för våra kunder och därför utvecklar vi våra tjänster så att de blir ännu enklare”, säger Anni Hiekkanen, direktör för kundrelationer och varumärke på S-Banken.
Kundernas önskemål speglar en större förändring i konsumenternas beteende. Kunderna vill att bankärenden ska vara en mer flexibel del av deras vardag, och det finns höga förväntningar på framför allt digitala tjänster.
Under den nuvarande strategiperioden har S-Banken vänt blad i sin historia. Det innebär inte enbart en lönsam tillväxt utan också betydande satsningar på kundorientering och utveckling av digitala tjänster.
”Våra kunder förväntar sig att vi ska erbjuda säkra och lättanvända digitala tjänster, och lyckligtvis kan vi redan stolt erbjuda dessa. Vi arbetar varje dag för att säkerställa att vi kan fortsätta att tillhandahålla digitala tjänster i världsklass”, fortsätter Hiekkanen.
I reklamkonceptet ställs en bankvärld från svunna tider mot modern enkelhet
I kampanjens reklamfilmer beklagar sig Per Tieeri, som förkroppsligar det förflutnas bankvärld, över S-Bankens okomplicerade och digitala tjänster, eftersom han anser att S-Banken har gjort avkall på all glamour från den gamla goda tiden. Kampanjen tar fasta på den moderna enkelheten genom att betona kontrasten till den hierarki och stelhet som präglade banktjänsterna förr i tiden.
Kampanjen lanserades idag och kommer att visas över hela landet på olika reklamplattformar, bland annat i TV, på radio och biografer. Konceptet har utvecklats av Bob the Robot.
Kolla reklamen här (på finska): Arkista, helppoa ja niin tätä päivää | S-Pankki - YouTube
Nyckelord
Kontakter
S-Pankin viestintäS-Bankens kommunikation
Tel:+358 10 767 9300viestinta@s-pankki.fiwww.s-pankki.fiLänkar
S-Banken
S-Banken är en finländsk bank och en del av S-gruppen. Vi är till för att alla ska ha möjlighet till en lite mer välbärgad morgondag. Vi har över tre miljoner kunder och vi känner till kundernas vardag. Vi erbjuder smidighet och nytta, bland annat med hjälp av våra lättanvända digitala tjänster. Som en bank med komplett service stöder vi våra kunder i livets små och stora vändpunkter. s-banken.fi
Andra språk
Följ S-Pankki Oyj
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från S-Pankki Oyj
Kontroll av betalningsmottagare och expressbetalningar ökar säkerheten och smidigheten1.10.2025 08:00:00 EEST | Pressmeddelande
I oktober kan S-Bankens kunder överföra pengar ännu säkrare och snabbare. Kontroll av betalningsmottagare införs i S-mobil och på webbanken. Framöver kan betalningar även genomföras som expressbetalningar, vilket innebär att pengarna överförs till mottagaren på under tio sekunder, dygnet runt. S-Banken uppmanar sina kunder att kontrollera sina betalningsgränser på webbanken.
Maksunsaajan tarkistus ja pikasiirrot lisäävät turvallisuutta ja mutkattomuutta1.10.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Lokakuussa S-Pankin asiakkaat voivat siirtää rahaa entistä turvallisemmin ja nopeammin. S-mobiilissa ja verkkopankissa otetaan käyttöön maksunsaajan tarkistus. Jatkossa maksuja voi toteuttaa myös pikasiirtona, jonka avulla rahat siirtyvät saajalle alle kymmenessä sekunnissa ympäri vuorokauden. S-Pankki kehottaa asiakkaitaan tarkistamaan omat maksurajat verkkopankissa.
S-Pankki ja Fennia käynnistävät Fabian 8 -toimistokiinteistön peruskorjaus- ja laajennushankkeen Helsingin ydinkeskustassa30.9.2025 10:00:00 EEST | Tiedote
Osoitteessa Fabianinkatu 8 sijaitsevan vuonna 1972 valmistuneen toimistorakennuksen omistaa Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennia ja kohdetta hallinnoi S-Pankki Kiinteistövarainhoito.
S-Bankens undersökning: Unga vill att den första bostaden ska vara ett hem för resten av livet – ”Antalet lån till köpare av första bostad ökar igen”30.9.2025 06:30:00 EEST | Pressmeddelande
Enligt S-Bankens undersökning är ungas önskemål en bostad för resten av livet, och den vanligaste drömmen är ett enfamiljshus. Å andra sidan utgör den egna ekonomin och sysselsättningsläget orosmoment. Gapet mellan förväntningar och realistiska möjligheter är stort för många. Antalet lån som S-Banken beviljat till köpare av första bostad har återgått till samma nivå som det var före ändringen av överlåtelseskatten.
S-Pankin tutkimus: Nuoret haluavat ensiasunnoksi loppuelämän kodin – “Ensiasunnon ostajien lainat ovat jälleen nousussa”30.9.2025 06:30:00 EEST | Tiedote
S-Pankin tutkimuksen mukaan nuorten asuntotoiveena on loppuelämän koti, tavallisimpana unelmana omakotitalo. Toisaalta oma talous ja työtilanne huolettavat. Kuilu odotusten ja realististen mahdollisuuksien välillä onkin monen kohdalla suuri. S-Pankissa ensiasunnon ostajille myönnettyjen lainojen määrä on palautunut varainsiirtoverouudistusta edeltävän ajan lukemiin.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum