S-Banken lanserar ett nytt reklamkoncept för varumärket – Finlands mest okomplicerade bank uppfyller dagens kundförväntningar
S-Banken lanserar en ny reklamkampanj för varumärket idag 11.8. I centrum för kampanjen står den fiktiva karaktären Per Tieeri. Med den lite humoristiska kampanjen vill S-Banken berätta för sina kunder att man vill vara Finlands mest okomplicerade bank. Att S-Banken är okomplicerad visar sig bland annat i bankens förmåga att förstå kundernas behov och erbjuda lättanvända och högkvalitativa digitala tjänster.

S-Banken har idag lanserat ett nytt reklamkoncept för varumärket. Kärnan i konceptet är budskapet om att vara Finlands mest okomplicerade bank. Detta är S-Bankens strategiska vision, som banken är fast besluten att uppnå.
”De allra flesta av våra kunder tycker att våra tjänster är okomplicerade och lätta att använda. Vi vill vara en bättre partner i vardagen för våra kunder och därför utvecklar vi våra tjänster så att de blir ännu enklare”, säger Anni Hiekkanen, direktör för kundrelationer och varumärke på S-Banken.
Kundernas önskemål speglar en större förändring i konsumenternas beteende. Kunderna vill att bankärenden ska vara en mer flexibel del av deras vardag, och det finns höga förväntningar på framför allt digitala tjänster.
Under den nuvarande strategiperioden har S-Banken vänt blad i sin historia. Det innebär inte enbart en lönsam tillväxt utan också betydande satsningar på kundorientering och utveckling av digitala tjänster.
”Våra kunder förväntar sig att vi ska erbjuda säkra och lättanvända digitala tjänster, och lyckligtvis kan vi redan stolt erbjuda dessa. Vi arbetar varje dag för att säkerställa att vi kan fortsätta att tillhandahålla digitala tjänster i världsklass”, fortsätter Hiekkanen.
I reklamkonceptet ställs en bankvärld från svunna tider mot modern enkelhet
I kampanjens reklamfilmer beklagar sig Per Tieeri, som förkroppsligar det förflutnas bankvärld, över S-Bankens okomplicerade och digitala tjänster, eftersom han anser att S-Banken har gjort avkall på all glamour från den gamla goda tiden. Kampanjen tar fasta på den moderna enkelheten genom att betona kontrasten till den hierarki och stelhet som präglade banktjänsterna förr i tiden.
Kampanjen lanserades idag och kommer att visas över hela landet på olika reklamplattformar, bland annat i TV, på radio och biografer. Konceptet har utvecklats av Bob the Robot.
Kolla reklamen här (på finska): Arkista, helppoa ja niin tätä päivää | S-Pankki - YouTube
Nyckelord
Kontakter
S-Pankin viestintäS-Bankens kommunikation
Tel:+358 10 767 9300viestinta@s-pankki.fiwww.s-pankki.fiLänkar
S-Banken
S-Banken är en finländsk bank och en del av S-gruppen. Vi är till för att alla ska ha möjlighet till en lite mer välbärgad morgondag. Vi har över tre miljoner kunder och vi känner till kundernas vardag. Vi erbjuder smidighet och nytta, bland annat med hjälp av våra lättanvända digitala tjänster. Som en bank med komplett service stöder vi våra kunder i livets små och stora vändpunkter. s-banken.fi
Andra språk
Följ S-Pankki Oyj
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från S-Pankki Oyj
S-Bankens nya fond investerar i finländska småföretag21.7.2025 09:00:00 EEST | Pressmeddelande
S-Banken Finska Småbolag Aktie Placeringsfond investerar sina tillgångar huvudsakligen i aktier eller aktierelaterade värdepapper i små och medelstora finländska företag.
S-Pankin uusi rahasto sijoittaa suomalaisiin pienyhtiöihin21.7.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
S-Pankki Suomalaiset Pienyhtiöt Osake Sijoitusrahasto sijoittaa varansa pääasiassa pienten tai keskisuurien suomalaisten yhtiöiden osakkeisiin tai osakesidonnaisiin arvopapereihin.
Enkät: Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga att göra längre resor till sin stuga2.7.2025 08:00:00 EEST | Pressmeddelande
Enligt en enkät som S-Banken låtit göra åker finländarna till stugan några gånger om året och det vanligaste sällskapet är maken eller makan. Vanligen stannar de ett par dagar på stugan, och för många är det den knappa fritiden som begränsar den tid som kan tillbringas på stugan. Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga än andra finländare att resa upp till 300 kilometer till sin stuga.
Tutkimus: Pääkaupunkiseudulla asuvat valmiimpia pidempiin mökkimatkoihin2.7.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
S-Pankin teettämän kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset käyvät mökillä muutaman kerran vuodessa, ja mökkiseurana on useimmiten puoliso. Mökille mennään pariksi päiväksi, ja vapaa-ajan vähyys rajoittaa monen mökkeilyaikaa. Pääkaupunkiseudulla asuvat ovat muita suomalaisia valmiimpia jopa 300 kilometrin mökkimatkoihin.
Enkät: Finländarna spenderar mer pengar på semester i hemlandet än utomlands – turister stannar nu längre på inhemska resmål än tidigare26.6.2025 10:46:42 EEST | Pressmeddelande
Enligt en nyligen genomförd undersökning spenderas mer pengar på semesterresor inom landet än på utlandssemestrar. Utomlands står boendet för en större del av budgeten, medan inrikesresor medför högre kostnader för färdmedel. Den inhemska turismen gynnas av olika evenemang och resenärerna vill i allt högre grad ha individuella upplevelser och lättanvända tjänster.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum