Kauppakeskus Myllyssä historian suurimmat kävijämäärät kevään ja kesän aikana – ”Heinäkuu alkaa jo lähestyä joulun vilskettä”
Kauppakeskus Myllyn kevät ja kesä ovat olleet ennätyksellisen vilkkaat, ja huhti-, touko-, kesä- ja heinäkuussa Myllyssä yllettiinkin uusiin kuukausiennätyksiin. Toukokuussa kävijämäärä nousi jopa 12 prosenttia, ja kävijöitä oli ensimmäistä kertaa yli puoli miljoonaa. Koko tammi-heinäkuun kävijämäärä kasvoi neljä prosenttia 3,3 miljoonaan kävijään. Myös uusia liikkeitä on avautunut, kun paikalliset kivijalkaliikkeet ovat kiinnostuneet laajentamaan toimintaansa Myllyyn.

Myllyn ovi on käynyt myös elokuun alussa vilkkaasti, ja kävijöitä on kolme prosenttia enemmän kuin viime vuonna.
– Tämä kesä viimeistään on osoittanut, että Mylly houkuttelee ihmisiä myös kesällä. Kävijämäärissä heinäkuu alkaa jo lähestyä joulukuun kävijämääriä. Ero viime vuoden joulukuun ja tämän vuoden heinäkuun kävijöissä oli enää noin 70 000 asiakasta, kertoo Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.
Kevään ja kesän aikana kävijöitä kiinnostivat erityisesti sisustamiseen sekä kauneuteen ja terveyteen liittyvät tuotteet sekä kahvila- ja ravintolapalvelut.
– Myllystä on kehittynyt alueensa johtava kauppakeskus, ja se näkyy kävijämäärissä. Olemme onnistuneet luomaan paikan, johon merkittävät brändit ja nyt myös paikalliset kivijalkaliikkeet haluavat tulla. Uskon, että hyvä kehitys kävijämäärissä jatkuu myös loppuvuonna. Näkyvyyttä ainakin on tulossa enemmän kuin koskaan aikaisemmin – voisi jopa puhua kaikkien aikojen syksystä, Hantula korostaa.
Kauppakeskus Myllyn myynti tammi-kesäkuussa oli viime vuoden tasolla. Touko-kesäkuussa lähes puolet liikkeistä kasvattivat myyntiään, ja osalla myynti kasvoi yli 20 prosenttia.
– Muutamat vuokralaisemme ovat muuttaneet myyntien raportointiaan vuoden alusta, eivätkä verkkokauppojen myynnit kirjaudu kauppakeskusten myyntilukuihin. Tästä syystä myyntien vertaaminen viime vuoteen ei anna täysin oikeaa kuvaa kauppakeskuksen liikkeissä tehdystä myynnin määrästä. Arviomme oikaistusta myyntiluvusta osoittaa noin 3,5 prosentin myynnin kasvua vertailukauteen nähden.
Lisää kivijalkaliikkeitä Myllyyn
Kukkakauppa Jennyn Kukka on aloittanut Myllyn ensimmäisessä kerroksessa Prismaa vastapäätä. Liike tarjoaa laajan valikoiman kukkatuotteita yksityisille ja yrityksille, muun muassa viherkasveja, ruukkukukkia, kukkakimppuja sekä hää- ja surukukkia. Jennyn Kukan erikoisuus on kukka-automaatti, josta saa valmiita kimppuja joka päivä kello 7–23. Automaatista voi myös noutaa ennakkoon tilatut kukat. Kukkakauppa on ollut Myllyn asiakkaiden toivelistalla pitkään.
– Mylly oli meille luonteva valinta yrityksen laajentamiseksi, sillä tunnemme Myllyn henkilöt ja toimintatavat jo aikaisemman yhteistyön kautta. Mylly on myös erittäin vilkas ostospaikka, ja saimme juuri meille sopivan liikepaikan, kertoo yrittäjä Jenny Hentula.
Muotivaateketju Zizzi avautuu Myllyn toiseen kerrokseen Voltin naapuriin syksyn aikana. Zizzi yhdistää muodin trendit sekä oikeat materiaalit ja leikkaukset 40–64-kokoisille naisille.
Amerikkalaisiin ruokatrendeihin erikoistunut Hello America on avannut myymälän Myllyn ensimmäiseen kerrokseen Intersportin viereen. Myllyn liike on Hello American toinen myymälä Turun seudulla. Se tarjoaa tuotteita, joita ei tavallisista ruokakaupoista saa, muun muassa sosiaalisessa mediassa suosittuja amerikkalaisia välipaloja, makeisia ja juomia.
Suomen ensimmäinen Lerøy-sushiautomaatti on avattu Myllyn ensimmäisessä kerroksessa kuntokeskus Liikkun edessä. Se tarjoaa mukaan otettavat sushiannokset nopeasti. Lisäksi ZoomZoon ajettavat pehmolelut viihdyttävät lapsia Myllyn ensimmäisessä kerroksessa. Ajoneuvon saa vuokrattua viiden minuutin pikkulenkkiin tai pidempään ajeluun ZoomZoon toimipisteestä, joka sijaitsee Silmäasemaa vastapäätä.
Lisätietoja
Mari Hantula, toimitusjohtaja, Kauppakeskus Mylly, p. 050 441 9394, mari.hantula@kauppakeskusmylly.fi
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee yli viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä. www.kauppakeskusmylly.fi
Yhteyshenkilöt
Mari HantulaToimitusjohtajaKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee liki viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
www.kauppakeskusmylly.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
Köpcentrum Myllys sommar intresserar resenärer15.5.2025 08:50:46 EEST | Pressmeddelande
Sommaren är alltid livlig på köpcentret Mylly och bland besökarna kan man se också resenärer som kommit för att besöka regionen och olika evenemang. Också denna sommar ordnas ett öppet lopptorg på parkeringsplatsen varannan söndag.
Kauppakeskus Myllyn kesä kiinnostaa matkailijoita15.5.2025 08:50:46 EEST | Tiedote
Kesä on Kauppakeskus Myllyssä aina vilkasta aikaa, ja lähialueille ja tapahtumiin tulevat matkailijat näkyvät myös Myllyn kävijöissä. Tänäkin kesänä joka toinen sunnuntai on parkkialueella kaikille avoin ulkokirppis.
I Köpcentrum Mylly öppnas en 16,5 meter lång rutschkana – pricken över i:et för det förnyade Myllytorget11.2.2025 08:55:51 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Myllys senaste nyhet är Myllyröret, en stor rutschkana mellan våningarna. I invigningen deltar de populära influencerna Joona Puhakka och Roope Rannisto. I vårens pop up-butiker får kunderna ta del av bland annat åländsk vikingachili och trendiga evighetssmycken.
Kauppakeskus Myllyyn avautuu 16,5 metriä pitkä liukumäki – uusittu Myllyntori saa viimeisen silauksen11.2.2025 08:55:51 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn tuorein uudistus on Myllynputki, suuri kerrosten välinen liukumäki. Liukumäen avajaisia vietetään suosittujen vaikuttajien Joona Puhakan ja Roope Ranniston kanssa. Kevään pop up -myymälöissä on tarjolla muun muassa ahvenanmaalaista viikinkichiliä ja trendikkäitä ikikoruja.
Inbjudan till medierepresentanter: Köpcentrum Myllys nya rutschkana mellan våningarna tas i bruk – åk till nedre våningen från 6 meters höjd7.2.2025 12:36:01 EET | Pressinbjudan
I Köpcentrum Mylly öppnas en 16,5 meter lång rutschkana från andra våningen till första våningen på Myllytorget. Rutschkanan är unik inom köpcentrumvärlden då den är den enda rutschkanan i denna storleksklass som är öppen och gratis för alla. Rutschkanan kommer att heta Myllyröret och finnas där till kundernas glädje permanent. Vi vill bjuda in medierepresentanter och deras barn att se närmare på den nya rutschkanan och Myllytorget, vars omfattande renovering nu står färdig. Provkörningstillfället för rutschkanan arrangeras på söndag den 16 februari 2025 efter stängningstid kl. 19.30–20.30. Evenemanget är öppet även för Myllys anställda och deras familjer. Den officiella invigningen av Myllyröret sker under sportlovsveckan måndag 17 februari 2025. Vi informerar senare om invigningen och sportlovsveckans händelser. Vi ber intresserade att anmäla sig till provkörningstillfället senast 13.2.2025 via e-post till anna.koivisto@ideagroup.fi eller telefon till 041 433 6165 / Anna Koivisto, Id
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme