Jaakko Haarala Retriever Suomen myyntijohtajaksi
Retriever Suomi on nimittänyt Jaakko Haaralan myyntijohtajaksi (Head of Sales). Hän aloittaa tehtävässään 15.8.2025.

Haaralalla on lähes 20 vuoden kokemus B2B-myynnistä ja -johtamisesta nopeasti kasvavissa teknologia- ja mediayhtiöissä. Hän on työskennellyt aiemmin muun muassa Cisionilla, tekoälypohjaisia sisältöanalyysipalveluja kehittäneessä Leiki Oy:ssä sekä sen ostaneessa kansainvälisessä DoubleVerify-yhtiössä, jossa hän vastasi Pohjoismaiden liiketoiminnan rakentamisesta.
Retriever-konserni yhdistyi Infomedia konserniin kesällä 2024. Ennen yhdistymistä Haarala toimi Infomedia Suomen maajohtajana.
"Jaakon tausta sekä tekoälyratkaisujen kaupallistamisesta että suurasiakkuuksien parissa työskentelystä tekee hänestä juuri oikean henkilön tukemaan Retrieverin kasvua ja strategiaa," kertoo Retriever Suomen toimitusjohtaja Mika Roman.
Haaralan nimitys vahvistaa Retrieverin asemaa mediaseurannan ja -analyysin eturintamassa, erityisesti tekoälyn mahdollisuuksia hyödyntävien ratkaisujen osalta.
"Mediaseuranta ja ympäröivän maailman ymmärtäminen on tärkeämpää kuin koskaan. Brändit, organisaatiot ja oikeastaan me kaikki kohtaamme monimutkaisia ilmiöitä ja tarinoita yhä nopeatempoisemmassa mediamaisemassa ja sosiaalisessa mediassa. Odotan todella innolla, että pääsemme luomaan lisäarvoa asiakkaillemme Retrieverin laajan osaamisen, vahvojen mediasopimusten ja kehittyneen teknologian avulla", Jaakko Haarala toteaa.
Lisätietoa:
Mika Roman, 0400 393 155
Jaakko Haarala, 040 138 4795
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mika RomanToimitusjohtaja
Puh:+358 (0)400 393 155mika.roman@retriever.fiJaakko HaaralaRetriever
Puh:040 138 4795jaakko.haarala@retriever.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Retriever on Pohjoismaiden johtava mediaseuranta ja -analyysitoimisto. Retriever Suomi Oy on marraskuussa 2016 perustettu yhteisyritys, jonka omistavat Retriever-konserni ja Suomen Tietotoimisto STT.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Retriever Suomi Oy
Uusi SM-liigan medianäkyvyysbarometri paljastaa: kriisijoukkue HIFK hallitsee otsikoita, vaikka on sarjan viimeisenä7.11.2025 10:00:00 EET | Tiedote
Retrieverin julkaisema SM-liigan medianäkyvyysbarometri kertoo, että median huomio ei kulje käsi kädessä sarjasijoituksen kanssa. Liigaa johtavat Ässät yltävät näkyvyyden määrässä keskikastiin, kun taas sarjan viimeisellä sijalla oleva HIFK kiinnosti mediaa ylivoimaisesti eniten kauden alusta ensimmäiseen maajoukkuetaukoon. Joukkueiden edustajista eniten mediatilaa saivat valmentajat, ennen kaikkea HIFK:n Olli Jokinen.
Tässä ovat Suomen vaikuttavimmat toimitusjohtajat toimituksellisessa ja sosiaalisessa mediassa10.12.2024 00:01:00 EET | Tiedote
Yritysjohtajilta odotetaan yhä enemmän yhteiskunnallisia kannanottoja sekä osallistumista julkiseen keskusteluun. Ajatusjohtajuustoimisto Bonfire Agency toteutti Suomen vaikuttavimmat toimitusjohtajat 2024 -analyysin yhteistyössä mediaseuranta- ja analyysitoimisto Retrieverin ja analytiikkayhtiö Sometrikin kanssa.
Donald Trump päihitti Kamala Harrisin suomalaisessa mediassa6.11.2024 09:39:10 EET | Tiedote
Donald Trump on kerännyt Kamala Harrisia huomattavasti enemmän mediamainintoja suomalaisessa mediassa syksyllä 2024, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin analyysistä. Retriever selvitti Trumpin ja Harrisin mainintamäärät suomalaisessa toimituksellisessa mediassa ajanjaksolla 1.8.–5.11.2024. Trumpista oli yhteensä 13 103 mainintaa, kun taas Harris esiintyi 10 078 artikkelissa. Trumpista uutisoitiin siis 30 prosenttia enemmän kuin Harrisista.
Jussi Halla-ahon kampanjan loppukiri näkyi myös mediassa – keräsi presidenttiehdokkaista eniten mainintoja tammikuussa ennen vaalipäivää29.1.2024 13:23:39 EET | Tiedote
Presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella kolmanneksi jäänyt Jussi Halla-aho oli mediassa eniten mainintoja kerännyt presidenttiehdokas aikajaksolla 1.1.–27.1.2024. Hänet mainittiin kotimaisessa toimituksellisessa mediassa lähes 4000 artikkelissa. Eniten ääniä kerännyt Alexander Stubb sai mainintoja toiseksi eniten eli lähes 3800 mainintaa. Pekka Haavistolle mainintoja kertyi noin 3700.
Haavisto ja Stubb kilpailevat kärkipaikasta myös presidenttiehdokkaiden medianäkyvyydessä21.12.2023 01:00:00 EET | Tiedote
Presidenttiehdokkaiden tämän syksyn aikana saamasta julkisuuden määrästä löytyy sekä yhteneväisyyksiä että yllättäviä eroja vaaligallupeihin verrattuna, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin media-analyysistä. Kannatusmittausten kärkeen kirinyt Alexander Stubb jää medianäkyvyyden määrässä hieman eniten mediajulkisuutta keränneestä Pekka Haavistosta. Mediamainintojen määrässä kolmanneksi yltää Jussi Halla-aho.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme

