Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus – Klient- och patientsäkerhestcentret

Kansallisen asiakas- ja potilasturvallisuusseminaarin teemana Turvallisuustaitoiset ammattilaiset

Jaa

Vaasassa järjestetään 4.-5.9.2025 VII Asiakas- ja potilasturvallisuuden kansallinen seminaari. Vuosittain järjestettävä seminaari on ilmainen, avoin kaikille ja siihen voi osallistua myös etänä.

Torstaina 4.9. käsitellään turvallisuustaitojen ylläpitämistä ja kehittämistä:

  • Turvallisuustaitojen kouluttaminen muuttuvassa työelämässä
  • Simulaatiot ja posteriesitykset
  • Yksilön kyvykkyys ja turvallisuuskulttuurin vahvistaminen organisaatiossa

Perjantaina 5.9. pohditaan tulevaisuuden turvallisuustaitojen kehitystarpeita ja innovaatioita:

  • Digitaalisuus, taidot ja turvallisuus: Yhteinen kehityspolku
  • Tekoäly ja turvallisuus: Etiikka, osaaminen ja oikeellisuus
  • Turvallisuus, lääketiede, hoitotyö ja sosiaalityö: Asiakkaan ja potilaan tulevaisuus muuttuvassa maailmassa


Seminaarin ohjelma on verkkosivulla Asiakas- ja potilasturvallisuuden VII kansallinen seminaari 4.‒5.9.2025. Etäosallistumiseen tarvittava Teams-linkki päivitetään sivulle viimeistään ke 3.9.

Seminaarin järjestää Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus, Pohjanmaan hyvinvointialue.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja seminaarista antaa:

palvelupäällikkö Jaana Kalliokoski,
Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus, jaana.kalliokoski(a)ovph.fi, p. 040 542 4803

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus – Klient- och patientsäkerhestcentret

Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen viesti puoliväliriiheen: Tietotuotanto, tilannekuvan seuranta ja tiedolla johtaminen asiakas- ja potilasturvallisuuden kivijalaksi ja perustaksi22.4.2025 11:28:29 EEST | Tiedote

On aika investoida tulevaisuuteen vauhdittamalla asiakas- ja potilasturvallisuuden haitta- ja vaaratapahtumien ilmoitusmenettelyjen uudistamista hyödyntämällä älyteknologioita, kehittämällä haitta- ja vaaratapahtumien tietotuotantoa sekä ottamalla asiakas- ja potilasturvallisuuden tietopohja osaksi sote-tiedon hyötykäyttämistä.

Klient- och patientsäkerhetscentrets budskap i välfärdsområdesvalet: En god klient- och patientsäkerhet minskar det mänskliga lidandet och kostnaderna30.1.2025 13:49:02 EET | Pressmeddelande

I kraven på förändring inom välfärdsområdena framhävs en effektiv och ansvarsfull användning av resurserna. Att förbättra klient- och patientsäkerheten är en central metod att höja kvaliteten, minska det mänskliga lidandet och sänka kostnaderna. Enligt undersökningar kan upp till hälften av alla vårdrelaterade fel förhindras genom att förutse och hantera riskerna.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye