Asiakkaat ryntäsivät R-kioskeille hakemaan ilmaisia hodareita
R-kioski juhlistaa Suomalaisen ruoan päivää jakamalla 20 000 ilmaista kotimaista hodaria asiakkaille. Suomalaisen ruoan päivä 4.9. nostaa oman maan ruoan ansaitusti valokeilaan. Toisinaan itsestäänselvyytenä pidetty maukas, ravitseva, puhdas ja riittävä ruoka ei synny itsestään. R-kioski haluaa nostaa valokeilaan osaavat ruokaketjun ammattilaiset, jotka varmistavat päivittäin kotimaisen ruoan saatavuuden, sesongeista ja maailman tuulista huolimatta.

Kotimainen ruoka tuo turvaa muuttuvassa maailmassa
R-kioskin vastuullisuusstrategian ytimessä on riskien vähentäminen ruuantuotannon turvallisuuteen ja eettisyyteen liittyen. Maailmanlaajuisesti ruokaketjut ovat yhä haavoittuvaisempia ilmastonmuutoksen, eläintauteihin liittyvien riskien ja uusien terveyssäädösten vuoksi. Esimerkiksi kaakaon hinta yli kaksinkertaistui viime vuonna ja myös kahvi- ja kasviöljymarkkinat ovat kärsineet suurista hintavaihteluista. Samalla lintuinfluenssa on koetellut kananmunien ja siipikarjan tuotantoa sekä Euroopassa että Yhdysvalloissa.
"Tällaiset riskit osoittavat, että meidän on tärkeää tukea suomalaisia tuottajia ja vahvistaa kotimaisen ruoan roolia valikoimissamme. Panostamalla kotimaiseen ruokaan voimme varmistaa laadun, vastuullisuuden ja toimitusvarmuuden samalla kun rakennamme kestävämpää ja riskien suhteen vähemmän haavoittuvaa valikoimaa", kiteyttää vastuullisuus- ja viestintäpäällikkö Heiju Simola.
20 000 ilmaista hodaria Suomalaisen ruoan päivän kunniaksi
R-kioski juhlistaa Suomalaisen ruoan päivää yhdessä Atrian kanssa, jakamalla 20 000 ilmaista hodaria kanta-asiakassovelluksensa, R-kantiksen kautta. Ensimmäiset 10 000 hodaria jaettiin asiakkaille ympäri Suomen jo keskiviikon aikana. Parhaimmillaan menekki oli 60 hodaria minuutissa. Seuraavat 10 000 hodari jaetaan itse juhlapäivänä, eli 4.9. Näin kioskiketju haluaa tarjota asiakkailleen mahdollisuuden nauttia aidosti kotimaisesta herkusta ja samalla nostaa esille suomalaisten tuottajien arvokasta työtä.
Yhteyshenkilöt
Heiju SimolaVastuullisuus- ja viestintäpäällikkö
Puh:0408431991Heiju.simola@r-kioski.fiwww.r-kioski.fiKuvat
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta R-kioski
R-kioski juhlii 115-vuotista taivaltaan avaamalla uudenlaisen, ruokaan keskittyvän kioskin Helsingin Elielinaukiolle28.8.2025 13:09:44 EEST | Tiedote
Suomalaisen kioskikulttuurin ikoni, R-kioski, täyttää tänä vuonna 115 vuotta. Merkkipäivän kunniaksi ketju avasi uudenlaisen pilottikioskin Helsingin päärautatieaseman Elielinaukiolle tänään, 28.8.2025 klo 6. Uudistus tuo asiakkaille entistä ruokaisamman valikoiman, uudenlaisia juomavaihtoehtoja sekä modernimman ja mutkattomamman asiointikokemuksen.
Kutsu medialle: Tervetuloa tutustumaan täysin uudenlaiseen R-kioskiin26.8.2025 15:31:24 EEST | Kutsu
Suomalaisen kioskikulttuurin ikoni, R-kioski, täyttää tänä vuonna 115 vuotta. Merkkipäivän kunniaksi ketju avaa uudenlaisen pilottikioskin Helsingin päärautatieaseman Elielinaukiolle 28.8.2025. Uudistus tuo asiakkaille entistä ruokaisamman valikoiman, uudenlaisia juomavaihtoehtoja sekä modernimman ja mutkattomamman asiointikokemuksen.
R-kioski tarjoaa kesätyön lähes 60 koululaiselle – yli 2100 hakijaa kertoo työn merkityksestä19.6.2025 11:00:14 EEST | Tiedote
Tänä kesänä R-kioski tarjoaa kesätyön lähes 60:lle 14–17-vuotiaalle nuorelle eri puolilla Suomea. Kiinnostus Tutustu työelämään ja tienaa -kampanjaa kohtaan on ollut valtavaa: hakemuksia saapui 2192. Tämä osoittaa, että nuoria kiinnostaa työelämä ja he ovat valmiita tarttumaan tilaisuuksiin.
R-kioski on Suomen suurin franchising-ketju – yli 200 yrittäjää eri puolilla maata10.6.2025 15:49:41 EEST | Tiedote
Suomessa toimii satoja franchisingyrityksiä ja näihin lukeutuvat myös suuri osa R-kioskeista, joita pyörittävät yrittäjät. R-kioski on maan suurin franchising-ketju 350 myymälän yksikkömäärällä mitattuna, ja samalla hiljainen selkäranka tuhansien suomalaisten arjessa. Keskiviikkona 11.6. vietetään kansainvälistä franchisingpäivää, ja sen yhteydessä R-kioski haluaa muistuttaa, että franchising ei ole vain liiketoimintamalli, se on paikallista työtä, palveluja ja moninaisia yrittäjätarinoita.
Pulla, joka merkitsee enemmän – tukea mielenterveydelle Mielinauha-kampanjassa4.6.2025 07:23:00 EEST | Tiedote
Tänä keväänä Mielinauha-kampanja kutsuu meitä pysähtymään ja muistuttamaan, kuinka tärkeää meidän on pitää huolta toisistamme ja tukea heitä, joiden taakka tuntuu tällä hetkellä liian raskaalta yksin kantaa. Kuten kampanjan sanoma kertoo: ”Ei anneta yhdenkään liekin hiipua”, vaan ymmärretään mielenterveyden merkitys ja kerätään yhdessä varoja MIELI ry:n työhön mielen hyvinvoinnin ja kriisiauttamisen tukemiseksi. Nyt kaikilla halukkailla on mahdollisuus osallistua kampanjaan pienellä, itsellekin mieleisellä teolla, pullan ostamisella.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme