Foodora tukee World Visionin Kouluruokakampanjaa
Foodora tukee World Visionin Kouluruokakampanjaa, joka mahdollistaa päivittäisen ruokatarpeen täyttämisen nälästä kärsiville lapsille. Foodora toimittaa vuosittain miljoonia ruokatilauksia asiakkailleen, ja siksi on tärkeää mahdollistaa ruokaa sitä myös eniten tarvitseville.

Kouluruoka on suomalaisille lapsille itsestään selvä ja tärkeä osa arkea, mutta monissa maissa koulupäivä kuluu ilman ateriaa. Meneillään olevan globaalin nälkäkriisin keskellä kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevat kärsivät eniten. Tämän vuoksi World Visionin Kouluruokakampanja haluaa tukea vähävaraisissa maissa eläviä lapsia tarjoamalla heille päivittäisen aterian koulussa.
Ravitseva kouluruoka vaikuttaa monella tavalla lasten elämään: se houkuttelee heitä kouluun ja tekee oppimisen ylipäätään mahdolliseksi. Erityisesti tyttöjen kohdalla kouluruoka on ratkaisevan tärkeää, sillä koulutus on yksi tehokkaimmista keinoista ehkäistä köyhyyttä, lapsiavioliittoja ja teiniraskauksia. Maailmassa on arviolta 73 miljoonaa lasta, jotka elävät kaikkein heikoimmassa asemassa.
– Foodoran kautta toimitetaan vuosittain miljoonia aterioita, ja siksi meille on tärkeää olla mukana kampanjassa, joka keskittyy lasten kouluruokailun tukemiseen. Foodoran asiakkailla on helppo mahdollisuus osallistua ja tukea tätä tärkeää työtä. Yhdistämällä voimamme voimme saada aikaan merkittäviä asioita lasten hyväksi, kertoo foodora Suomen toimitusjohtaja Einar Toivonen.
Suomen World Vision tekee työtä sen puolesta, että jokaisella lapsella olisi oikeus kouluruokaan vuoteen 2030 mennessä. Kouluruoka on monille perheille tärkeä syy lähettää lapsi kouluun. Se tukee oppimista, edistää lasten hyvinvointia ja antaa voimia keskittyä opiskeluun. Samalla säännöllinen, ravitseva ateria vahvistaa myös paikallista taloutta.
– Kouluruoka tukee oppimista ja parantaa lasten hyvinvointia. Se myös houkuttelee vanhempia lähettämään lapset kouluun. Kouluruoka tuo turvaa globaalin nälkäkriisin keskellä. Tällä hetkellä jopa 38 miljoonaa lasta kärsii akuutista aliravitsemuksesta. Kouluruoka on monelle lapselle ainoa ateria koko päivän aikana, sanoo Suomen World Visionin ohjelmajohtaja Christina Nyback.
World Vision on osa kansainvälistä kouluruokakoalitiota, jossa on mukana lähes sata maata ja yli sata kumppania. Kampanja oli käynnissä menestyksekkäästi keväällä 2025 Foodoran sovelluksessa, ja nyt se jatkuu koko syyskuun ajan. Foodoran asiakkaat voivat tehdä lahjoituksensa helposti suoraan sovelluksen kautta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Median yhteydenototFoodora
press@foodora.fiKuvat

Tietoa julkaisijasta
foodora on yksi Pohjoismaiden johtavista ruoan ja päivittäistavarakaupan kuljetuspalveluista, joka toimittaa ravintolaruokia ja päivittäistavaroita suoraan asiakkaiden ovelle. foodora toimii kuudessa maassa Euroopassa - Suomessa, Itävallassa, Tšekissä, Unkarissa, Norjassa ja Ruotsissa. Suomessa yli 100 paikkakunnalla toimiva foodora aloitti toimintansa Helsingissä kesällä 2015. foodora toimittaa ravintolaruoat, päivittäistavarat ja paljon muuta suoraan ovelle alle puolessa tunnissa. foodora haluaa mahdollistaa kaikille enemmän aikaa heille tärkeiden asioiden parissa; asiakkaille, yrityksille ja läheteille. foodora on osa saksalaista Delivery Hero -konsernia, joka on yksi maailman johtavimmista ruoan ja päivittäistavarakaupan toimitusalustoista.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Foodora
Kaikkien aikojen tilatuin annos on Pizza Fantasia – nousijoina täytetyt leivät ja kahvilatuotteet20.8.2025 10:18:30 EEST | Tiedote
Pizza Fantasia nousee ylivoimaiseksi suomalaisten ikisuosikiksi, jättäen kerroshampurilaisen selvästi toiselle sijalle. Foodora selvitti lisäksi, mitkä keittiöt ovat näyttäneet selvää nousua suurimmissa kaupungeissa. Vietnamilaisen keittiön ohella nyt trendaavat täytetyt leivät sekä kahvilatuotteet. Trendit näyttävät suuntaa muuhun maahan nähden.
Foodora listasi kesän 2025 tilatuimmat grillituotteet10.7.2025 09:19:02 EEST | Tiedote
Suomen kesä on parhaimmillaan, ja grilli kuumenee heti sään salliessa. Foodora listasi tämän kesän kymmenen suosituinta grillituotetta. Possu, nauta ja yllättäen myös halloumi-juusto nousevat selkeästi kanan edelle.
Missä puistoissa eurooppalaiset käyvät piknikillä? – foodora paljastaa parhaat paikat26.6.2025 12:09:41 EEST | Tiedote
Mitä puistoja paikalliset suosivat eri puolilla Eurooppaa, kun he haluavat nauttia kesästä ja hyvästä ruoasta? Foodoran tilaustietoja tarkastelemalla selviää kuuden eurooppalaisen pääkaupungin suosituimmat piknik-alueet.
Pikakuljetuspalvelut muuttivat kuluttajien arjen18.6.2025 11:36:15 EEST | Tiedote
Kuljetuspalvelut ovat mullistaneet suomalaisten kulutuskäyttäytymisen. Ruokaa ja päivittäistavaroita tilataan yhä enemmän kotiin. Kymmenen vuotta Suomessa toimineella foodoralla on suomalaiset juuret.
Karkkitilauksissa korostuu edullisuus – näitä hittimakeisia tilataan nyt foodorasta8.5.2025 08:44:41 EEST | Tiedote
Foodora on koonnut yhteenvedon suomalaisten suosikkimakeisista, joita tilataan eniten foodoran kautta Alepa- ja Sale-myymälöistä. Kuluttajille maistuvat erityisesti Coop- ja Xtra-merkkien tuotteet. Somehitti komeilee listan kirkkaana ykkösenä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme