Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Ainutlaatuinen MediaGuru-sertifikaatti vahvistaa mediasuunnittelun osaamista Suomessa

Jaa

MediaGuru on markkinointialan ammattilaisille ja alasta kiinnostuneille suunnattu mediasuunnittelun verkkokoulutus. Se koostuu seitsemästä moduulista, ja kunkin moduulin suorittamisesta saa sertifikaatin. MediaGuru-sertifikaatit ovat toistaiseksi ainoa tapa todentaa mediasuunnittelun osaamista Suomessa.

MediaGuru-banneri

MediaGuru tavoittelee hyötyä sekä yhteiskunnallisella että yksilöllisellä tasolla: Kun mainostajat osaavat sijoittaa mainosrahoja vastuullisella tavalla kotimaisiin medioihin, niiden asema Suomessa vahvistuu. Osaamisen päivittäminen ja sertifiointi taas auttaa yksilöä kehittymään ammatillisesti sekä osoittamaan osaamisensa työnantajille. 

– MediaGuru on Suomessa ensimmäinen koulutus ja sertifikaatti, joka kokoaa kaikki mediaryhmät samaan kokonaisuuteen. Nyt on mahdollista olla edelläkävijä, ja suorittaa sertifikaatit ensimmäisten joukossa, MediaGurun ohjausryhmän puheenjohtaja ja Haaga-Helia ammattikorkeakoulun kehityspäällikkö Tarja Autio toteaa.   

Koulutuskokonaisuuteen kuuluvissa moduuleissa käsitellään TV:tä, radiota, uutis- ja aikakausmedioita, out of home -mainontaa, digimediaa, intermediasuunnittelua sekä vastuullisuutta. Jokaisessa moduulissa käydään läpi kuhunkin pääteemaan liittyviä mediasuunnittelun perusteita, strategista käyttöä, vahvuuksia, vuosisuunnittelua, mainonnan muotoja, mittaamista, hinnoittelua, kampanjasuunnittelua, seurantaa, käsitteitä, mediamatematiikkaa sekä luovuutta ja trendejä. 

Kokonaisuus on rakennettu tiiviissä keskustelussa alan huippujen kanssa 

Koulutuksia kehitetään tiiviissä yhteistyössä ja keskusteluyhteydessä alan johtavien asiantuntijoiden, järjestöjen ja yritysten kanssa. MediaGuru-hankkeen ohjausryhmän jäseniä ja samalla keskeisiä yhteistyökumppaneita ovat Aikakausmedia ry, Screenforce Finland, RadioMedia ry, Outdoor Finland – Suomen ulkomainosliitto sekä MediaMetricsFinland Oy.  

Koulutuksen kehittämisen aikana on aloitettu keskustelu siitä, mitä tarkoittaa sosiaalisesti ja kulttuurisesti vastuullinen mediasijoittaminen. Suomen mainostajat panostavat vuodessa 1,4 miljardia euroa mainostilan ostoon. 

– Koulutukset herättelevät oppijaa ajattelemaan, mihin nämä mainosrahat voisi ohjata mahdollisimman vastuullisesti ja antavat näkökulmia yhteiskunnalliseen keskusteluun osallistumiseen. Toivommekin, että koulutus toimisi keskustelun avaajana ja mahdollisimman monet jakaisivat näkemyksensä kotimaisen median tulevaisuudesta avoimesti ilman vastakkainasettelua, toteaa MediaGuru-hankkeen asiantuntija ja Haaga-Helia ammattikorkeakoulun opettaja Sari Haavisto

Mediasuunnittelun osaamisen vahvistaminen ja sertifiointi on tunnistettu tärkeäksi myös kansainvälisellä tasolla: MediaGurua osarahoittaa Euroopan unioni (ESR+). 

Lisätietoa Haaga-Helian sivuilla

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Koulutamme liike-elämän ja palveluelinkeinojen asiantuntijoita sekä tutkimme ja kehitämme näihin aloihin liittyvää osaamista ja toimintaa. Koulutusalamme ovat liiketalous, tietojenkäsittely, majoitus-, ravintola- ja matkailuala, journalismin koulutus, liikunta-ala sekä ammatillinen opettajankoulutus.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye