Kela kehittää vammaisetuuksien viestintää – kerro, mitä tietoa tarvitset asiakkaiden tukemiseen
Kela kerää näkemyksiä siitä, millaista tietoa ja tukea sote-alan ammattilaiset, järjestöt ja muut yhteistyökumppanit tarvitsevat vammaisetuuksiin liittyvässä työssään. Vastauksilla parannetaan viestintää ja yhteistyötä, jotta asiakkaiden ohjaaminen ja tukeminen olisi mahdollisimman sujuvaa.
Kela toteuttaa kyselyn, jolla kerätään palautetta vammaisetuuksiin liittyvästä viestinnästä ja yhteistyöstä. Toivomme vastauksia erityisesti niiltä, jotka ohjaavat asiakkaita Kelan vammaisetuuksien piiriin tai kohtaavat asiakkaita, joille etuudet voivat olla ajankohtaisia.
Kyselyssä käsitellään kolmea osa-aluetta: verkkosivujen arviointia, vammaisetuuksiin liittyvää asiakasohjausta sekä yhteistyötä Kelan kanssa. Kysely käsittelee kaikkia kolmea vammaisetuutta: alle 16-vuotiaan vammaistukea, 16 vuotta täyttäneen vammaistukea ja eläkettä saavan hoitotukea.
Vastaaminen vie noin 10–15 minuuttia. Kysely on avoinna 30.11.2025 asti.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Kelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiTilaa Kelan uutiskirjeitä
Tilaa Kelan uutiskirjeitä ja saat ajankohtaiset uutiset Kelan tukiin ja palveluihin tulevista muutoksista sekä koulutuksista ja tapahtumista. Tilaa uutiskirjeitä!
Kansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA
FPA kartlägger barnfamiljers erfarenheter med en enkät25.9.2025 09:02:21 EEST | Pressmeddelande
I FPA:s kundgemenskap inbjuds barnfamiljer att berätta om sina erfarenheter av FPA och komma med förslag om hur tjänsterna kan utvecklas. Samtidigt erbjuds barn möjlighet att ge uttryck för sina tankar med hjälp av en teckningsuppgift.
Kela selvittää lapsiperheiden kokemuksia kyselyllä25.9.2025 09:02:21 EEST | Tiedote
Läs meddelandet på svenska (fpa.fi). Pressrelease in English (kela.fi). Kela kysyy asiakasyhteisössään, miten lapsiperheiden asiointi Kelan kanssa sujuu ja miten palveluja tulisi kehittää. Samalla lapsille tarjotaan mahdollisuus kertoa näkemyksistään piirustustehtävän avulla.
Kela conducts survey on customer experiences among families with children25.9.2025 09:02:21 EEST | Press release
Kela’s upcoming survey for the members of Kela’s Customer Community asks families with children about their use of Kela’s services and how those services should be developed. The survey also includes a way for children to express themselves through a drawing task.
Priset på gynekologbesök har stigit dubbelt så mycket som den allmänna prisnivån sedan 201625.9.2025 06:00:00 EEST | Pressmeddelande
Priset på ett privat gynekologbesök har stigit med mer 40 procent sedan 2016 samtidigt som antalet besök har minskat klart. Prisstegringen överskrider tydligt utvecklingen av den allmänna prisnivån.
Gynekologien hinnat ovat kasvaneet kaksi kertaa niin paljon kuin yleinen hintataso vuodesta 201625.9.2025 06:00:00 EEST | Tiedote
Läs meddelandet på svenska (fpa.fi). Yksityisen gynekologikäynnin hinta on noussut yli 40 prosenttia vuodesta 2016 samalla, kun käyntimäärät ovat vähentyneet selvästi. Hintojen nousu ylittää selvästi yleisen hintatason kehityksen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme