Salico

Uudistunut Tuorrekset tuo tuoreuden ja helppouden kotitalouksien arkeen

Jaa

Salico on uudistanut Tuorekset-brändinsä. Uusi nimi ja ilme, Tuorrekset, korostavat tinkimätöntä tuoreutta ja helppokäyttöisiä tuotteita, jotka vastaavat kotitalouksien arkeen ja vauhdittavat samalla nopeasti kasvavaa valmiiksi pilkottujen vihannesten kategoriaa Suomessa.

Tuorrekset tuotteita pöydällä, kuten salaattisekoitus, tomattisalsa ja thaikasvikset.

Pienille talouksille sopivat pakkaukset ehkäisevät hävikkiä

Brändi vastaa ajankohtaiseen kuluttajatarpeeseen: Suomessa lähes puolet kotitalouksista on yhden hengen talouksia, yhteensä yli 1,3 miljoonaa. Pienissä talouksissa suuret kasvikset jäävät usein osittain hyödyntämättä. Tuorrekset vastaa tähän tarjoamalla valmiiksi pilkottuja ja pakattuja kasviksia, tuoresalsoja ja salaattipusseja, jotka tekevät terveellisistä valinnoista houkuttelevia myös pienissä talouksissa sekä auttavat vähentämään hävikkiä.

"Kuluttajien käyttäytyminen ja odotukset ovat muuttuneet. Enää ei riitä, että tuote on tuore, vaan sen pitää myös sopia erilaisten kotitalouksien arkeen. Tuorrekset vastaa tähän tarpeeseen tarjoamalla ratkaisuja, jotka tekevät kasvisten käytöstä helpompaa ja samalla vähentävät ruokahävikkiä," sanoo Salico Oy:n toimitusjohtaja Nina Westerberg.

Uudistunut Tuorrekset tekee kasvisten syömisestä houkuttelevampaa

Tuorrekset-brändin uudistus on toteutettu ajatuksella, että valmiiksi pilkottujen kasvisten kategoriaan saadaan aidosti leikkisä ja erottuva brändi. Nimen tupla-R alleviivaa tuotteiden tuoreutta, rapeutta ja rouskuvuutta – ominaisuuksia, jotka tekevät kasvisten syömisestä houkuttelevampaa.

Värikäs ja raikas ilme tuo kuluttajia lähemmäksi arkea helpottavaa kategoriaa ja tukee samalla kasvisten saantisuosituksia. Tutkimusten mukaan suomalaiset syövät yhä liian vähän kasviksia, ja Tuorrekset haluaa olla muuttamassa tätä. Valikoimaan kuuluu esimerkiksi texmex-maailmasta tuttuja salsavaihtoehtoja, nyt aidosti tuorreina ja täynnä makua. Vaihtoehtoina, joita ei ole aiemmin nähty teollisten salsapurkkien rinnalla.

Tuorrekset on brändi, jonka ytimessä on tinkimätön tuoreus. Halusimme tuoda sen näkyväksi myös uudessa ilmeessä. Tuorreksien rouskuvuus ja helppous tekevät siitä brändin, joka erottuu hyllyssä ja tuo kasvisten syömisen lähemmäksi arkea. Uudistuksessa koko henkilöstö osallistettiin prosessiin, jotta lopputulos olisi aidosti meidän näköisemme,” Westerberg jatkaa.

Tuorrekset kasvaa markkinaa nopeammin

Jalostettujen vihannesten markkina Suomessa on noin 35 miljoonaa euroa ja kasvaa viisi prosenttia vuodessa. Tuorrekset on ollut kategorian kasvun veturi: viimeisen 12 kuukauden aikana brändi on kasvanut 75 prosenttia kiloissa. Kasvun myötä Tuorrekset on saanut 170 000 uutta ostavaa kotitaloutta ja noussut jalostettujen vihannesten markkinan kolmanneksi suurimmaksi toimijaksi.

Tuorrekset-tuoteperhe:

  • Kokattavaksi ja sellaisenaan: Kukkakaalimuru, Perhekasvikset ja Rehtivihreä
  • Wokit: Thaikasvikset, Classic Wok, Aasia Wok
  • Salsat: TexMex Salsa, Mieto Tomaattisalsa, Tulinen Tomaattisalsa, Ananassalsa
  • Hedelmät: Naposteluhedelmät
  • Salaattipussit: Rapea Rose, Pirteän Maistuva, Rouskuva Klassikko sekä uutuutena Vihreä Vipinä

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Tietoa Salicosta

Salico on osa Greenfood-konsernia, joka on yksi Euroopan johtavista terveelliseen ruokaan keskittyvistä toimijoista. Salico on yksi Pohjoismaiden suurimmista valmiiksi pilkottujen vihannesten ja hedelmien, sekä tuoreiden ateriaratkaisujen valmistajista. Asiakkaitamme ovat vähittäiskaupat, food service -toimijat sekä elintarviketeollisuus. Tarjoamme myös private label -tuotantoa kaupan ja ravintola-alan ketjuille.

Tietoa Greenfoodista

Greenfood on yksi Euroopan johtavista terveellisten ja kestävien elintarvikkeiden valmistajista. Konserni kehittää maukkaita, kohtuuhintaisia ja helposti saatavilla olevia tuotteita – aina Picadelin itsepalvelusalaattibaareista ja valmisaterioista tuoreisiin hedelmiin ja vihanneksiin, jotka tulevat tiloilta eri puolilta maailmaa. Kolmen liiketoiminta-alueensa kautta Greenfood tarjoaa tuoreita, terveellisiä ja kasvipohjaisia elintarvikkeita eri jalostusvaiheissa food-to-go- ja päivittäistavarakauppasektoreille sekä hotelleille, ravintoloille ja catering-asiakkaille.

Vuonna 2024 Greenfoodin liikevaihto oli 5,6 miljardia Ruotsin kruunua, ja konserni toimii 11 maassa Euroopassa sekä Yhdysvalloissa. Pääkonttori sijaitsee liiketoiminnan historiallisessa ytimessä Ruotsin Helsingborgissa. Greenfoodin tuotemerkkeihin kuuluu useita vahvoja brändejä, kuten Picadeli, Daily Greens, SallaCarte, Green Deli ja Ahlgood. Lue lisää osoitteessa www.greenfood.se.

Greenfoodin ilmastotavoitteet on hyväksytty osana Science Based Targets -aloitetta, ja konserni on sitoutunut vähentämään hiilidioksidipäästöjään merkittävästi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Salico

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye