Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde

Keski-Pohjanmaalla matkapalvelukeskuksen kyydit voi tilata jatkossa sähköisen OmaTervia -verkkopalvelun kautta

Jaa

Tervia Logistiikka on vastannut 1.10.2024 alkaen Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueen sosiaalihuolto- ja vammaispalvelulain mukaisten lakisääteisten kuljetuspalveluiden tilaus- ja välitystoiminnasta. Matkapalvelukeskuksen toiminnan uudistaminen jatkuu uuden OmaTervia -verkkopalvelun käyttöönotolla. Uudistusten taustalla on tavoite kehittää asiakaspalvelun laatua ja saavutettavuutta.

Kuulokkeet sermin päällä

Tervia Logistiikka Oy tuottaa 1.10.2025 alkaen omana toimintana Keski-Pohjanmaan matkapalvelukeskuksen välitystoiminnan. Samalla Taksi Helsingin Keski-Pohjanmaan palvelusopimus loppuu. Asiakkaille muutos näkyy uusina puhelinnumeroina (fi 06 4509 2200 / swe 06 4509 2210)  ja uuden OmaTervia -verkkopalvelun käyttöönottona. Kaikille matkapalvelukeskuksen asiakkaille on myönnettu oikeus kuljetuspalveluun joko sosiaalihuolto- tai vammaispalvelulain nojalla.

OmaTervia -verkkopalvelu korvaa tekstiviestitilauksen

Puhelinasioinnin rinnalle tulee 1.10.2025 alkaen OmaTervia -verkkopalvelu, jonka kautta asiakas voi tilata kyydin sähköisesti Tervia Logistiikan matkapalvelukeskuksesta.  Samalla kyytien tilaaminen tekstiviestillä loppuu.

”Olemme palvelleet Keski-Pohjanmaalla kuulovammaisia asiakkaita mahdollistamalla tekstiviestin välityksellä tehtävän kyytitilauksen. Jatkossa tämä loppuu ja OmaTervia korvaa myös tekstiviestillä tehtävät tilaukset”, kertoo Tervia Logistiiikka Oy:n vastuualuepäällikkö Minna Mikkola.

OmaTervia otetaan käyttöön 1.10.2025. Sekä suomen- että ruotsinkieliset ohjeet verkkopalvelun käyttöön löytyvät Tervia Logistiikan verkkosivulta osoitteesta https://tervia.fi/logistiikka/.

”Tekstiviestitilausta aktiivisesti käyttävät asiakkaat olemme jo ohjeistaneet OmaTervia käyttöön. Muut asiakkaat voivat tilata itselleen käyttäjätunnukset verkkosivun ohjeiden mukaisesti. Myöhemmin syksyllä käyttöön otetaan vahva tunnistautuminen, jolloin sovelluksen käyttöönotto helpottuu”, Mikkola jatkaa.

Soiten palveluohjaajat vastaavat asiakkaiden kysymyksiin

Keski-Pohjanmaan hyvinvontialue Soite on valmistautunut vastaamaan asiakkaiden kuljetuspalvelun välityksen muutosta koskeviin kysymyksiin. Asiakkaat voivat olla yhteydessä:

  • Ikäihmiset
    • Palveluohjaaja p. 050 4011407. Numeroon vastataan maanantaista torstaihin
      klo  9.00 - 11.00
    • Asiakasohjaus p. 068263044. Puhelunnumero rekisteröi soiton ja asiakkaaseen ollaan yhteydessä virka-aikana.
  • Vammaispalvelut
    • Asiakaspalvelu p. 040 8042122. Numeroon vastataan maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 9.00 - 12.00.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Mika Kynsilehto, Tervia Logistiikka Oy, palvelualuevastaava. p. 050 525 1620. e-mail: mika.kynsilheto@tervia.fi
Minna Mikkola, Tervia Logistiikka Oy, vastuualuepäällikkö. p. 044 492 0221. e-mail: minna.mikkola@tervia.fi

Tietoja julkaisijasta

Tervia Logistiikka Oy on osa Tervia-konsernia (tervia.fi), jonka omistavat Kainuun, Keski-Pohjanmaan, Lapin ja Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueet. Tervia Logistiikka Oy tuottaa sosiaalihuolto- ja vammaispalvelulain mukaisten matkapalveluiden tilaus- ja välitystoimintaa koko Pohjois-Suomen alueella 1.1.2025 alkaen. Tervian keskeisenä tavoitteena on vahvistaa pohjoisten hyvinvointialueiden yhteistyötä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde

Pohteen psykiatriset sairaanhoitajat jalkautuvat kouluille ja antavat tukea mielenterveyden ongelmiin29.9.2025 08:58:37 EEST | Tiedote

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueella Pohteella on käynnistetty Limingan, Tyrnävän, Lumijoen ja Hailuodon peruskouluilla kokeilu, jossa lapset, nuoret ja heidän kanssaan työskentelevät ammattilaiset saavat apua ja neuvoa psykiatriselta sairaanhoitajalta. Kokeilu on käynnissä syyslukukauden ajan ja sen avulla pyritään löytämään toimiva käytäntö sopivan tuen saamiseksi läheltä arjesta, kun lapsi tai nuori sitä tarvitsee.

Oulaskankaan yöpäivystys päättyy – kiirevastaanotto toimii vuoden jokaisena päivänä kello 8–2226.9.2025 12:34:23 EEST | Tiedote

Oulaskankaan yöpäivystys päättyy 1.10.2025 alkaen, kun Pohteelle myönnetty poikkeuslupa perusterveydenhuollon ympärivuorokautisen päivystyksen ylläpitämiseen lakkaa. Oulaskankaalla järjestetään kiirevastaanottoa vuoden jokaisena päivänä kello 8–22 päivystyksen nykyisissä tiloissa. Illalla ja yöllä asiakkaita neuvoo Päivystysavun numero 116 117, joka ohjaa hoitoon oikeaan paikkaan. Hätätilanteissa tulee soittaa aina numeroon 112. Pohde seuraa Oulaskankaan sairaalan yöpäivystykseen liittyvän kansalaisaloitteen käsittelyä eduskunnassa ja toimii kulloisenkin lainsäädännön mukaisesti.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye