Helsingin IFK ja Sinebrychoff yhdessä jo 40 vuotta – Red Classics -ottelu kerää tukea nuorisoharrastuksille
Helsingin IFK:n ja Sinebrychoffin yhteistyö alkoi kiekkokaudella 1985 – 1986, ja nyt pelattavalla kaudella tulee siten tasan 40 vuotta täyteen. 17.10. oteltava HIFK-Kalpa-ottelu on Red Classics -erikoistapahtuma, jonka myötä tuetaan nuorisokiekkoilua ja muita nuorten harrastuksia.

Sinebrychoffin ja HIFKin yhteistyö on yksi vanhimpia urheiluseuran ja yhtiön välisiä katkeamattomia kumppanuuksia maailmassa. Sinebrychoff ja Helsingin IFK ovat solmineet yhteistyöstään jo jatkosopimuksen, joka kantaa vuoden 2030 loppuun saakka.
Merkkivuotta juhlistetaan jo neljättä kertaa järjestettävässä kiekkohuumaa ja livemusiikkia yhdistelevässä Red Classics -ottelussa perjantaina 17.10. kun HIFK kohtaa KalPan. Ottelua säestää Timo Brass Band.
”Neljä vuosikymmentä yhteistä matkaa on valtava saavutus – ei vain kumppanuutena, vaan osana helsinkiläistä urheilukulttuuria. HIFK ja Sinebrychoff ovat kulkeneet rinnakkain ilossa ja pettymyksissä, voittojen ja tappioiden läpi. Red Classics on meille ennen kaikkea juhla, jossa fanit, yhteisö ja hyvä tekeminen yhdistyvät. Tämä ilta kuuluu kaikille, jotka tekevät HIFK:sta sen, mitä se on – suuremman kuin pelkkä peli”, sanoo Tommi Hintikka, myynti- ja markkinointijohtaja Helsingin IFK:sta.
Jokaista otteluun myytyä lippua kohden lahjoitetaan yksi euro HIFKin kumppanille, Tukikummit Säätiölle. Sinebrychoff lahjoittaa pohjakassaan 20 000 euroa. Ottelu pelataan erikoispaidoin, joista osa myydään huutokaupalla, ja niidenkin tuotot ohjataan Tukikummeille. Ottelun katsojilla on myös mahdollisuus tehdä lahjoituksia pelin aikana Mobilepayllä.
Yhteistyöllä on tuettu nuorten harrastuksia jo pitkään, Sinebrychoff-stipendillä on tuettu pääkaupunkialueen nuorten kiekkoilua 20 000 euron vuosittaisella lahjoituksella HIFKin junioritoimintaan jo vuodesta 2014. Kotikaupungissaan Sinebrychoff on tukenut nuorten harrastuksia yhdessä Keravan kaupungin kanssa jo 15 vuotta nuorisostipendein.
”Tärkein lahja, minkä merkkivuoden kunniaksi toivomme saavamme, on lahjoitus nuorille. Monella perheellä on nyt taloudellisesti tiukkaa, ja samalla nuorten mahdollisuudet harrastaa voivat kärsiä. Pidetään kimpassa nuoret kiekkoilun ja muiden harrastustensa parissa”, sanoo Sinebrychoffin tapahtumista, sponsoroinnista ja viestinnästä vastaava markkinointijohtaja Joonas Säkkinen.
Peliin tulevat katsojat saavat ”rubiinihäiden” kunniaksi punaisen Red Classics -huivin. Peliin vastaanottavat tuttuun tapaan Sinebrychoffin panimohevoset. Rubiiniteema näkyy jatkossa myös Ruby Loungen (entinen Event Lounge) ja Ruby Boxin (F28-aitio) nimissä.
Lisätietoja:
- myynti- ja markkinointijohtaja Tommi Hintikka, Helsingin IFK, email: tommi.hintikka@hifk.fi, tel: 050 366 7302
Yhteyshenkilöt
Timo MikkolaviestintäpäällikköSinebrychoff
Puh:+358408307176timo.mikkola@sff.fiKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
1819 perustettu Sinebrychoff on osa Carlsberg-konsernia ja valmistaa oluita, siidereitä, long drink -juomia, virvoitusjuomia, vesiä sekä energiajuomia. Sen tuotesalkkuun kuuluvat mm. Karhu, KOFF, Carlsberg, Battery Energy Drink, Monster Energy, Crowmoor sekä Somersby ja Coca-Colan yhtiön juomat, kuten Coca-Cola, Fanta, Bonaqua sekä Sprite. Henkilöstön monimuotoisuus, vuorovaikutus asiakkaiden ja ympäröivän yhteiskunnan kanssa sekä vahvat tuotebrändit ovat kestävän kehityksen edistämisen lisäksi yhtiölle tärkeitä. Sinebrychoff valmistaa juomat 100 % uusiutuvalla energialla ja juomanvalmistus on hiilineutraalia. Alkoholin kohtuukäyttöä yhtiö edistää laajalla alkoholittomien oluiden valikoimalla. Käymme parempaan huomiseen.
sinebrychoff.fi — Sinebrychoff - Facebook & Instagram: Sinebrychoff1819 - kohtuullisesti.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Oy Sinebrychoff Ab
KOFF Jouluolut tulee Hauhon Alvettulan kylästä, uudistavan viljelyn menetelmiä käyttävältä Vanha-Puntilan tilalta9.10.2025 12:51:01 EEST | Tiedote
Vuodesta 1987 valmistetun Suomen vanhimman ja suosituimman jouluoluen mallasohra on viljelty Vanha-Puntilan tilalla Hauhon Alvettulan kylässä. Tämänkin vuoden KOFF Jouluoluen mallasohran voi jo 17. kerran jäljittää pellolleen. Neljän edellisvuoden tapaan mallasohra on viljelty uudistavan viljelyn menetelmiä käyttäen.
Uutuusjuomien elonkorjuu tuo värikkäitä ja hedelmäisiä makuja11.8.2025 09:35:57 EEST | Tiedote
Sinebrychoffin elokuun uutuuksissa on trooppisia ja marjaisia uutuusmakuja sekä uusia käteviä pakkausvaihtoehtoja. Muun muassa Karhu Galaxy NEIPA, KOFF Long Drink Snappy Citrus, Battery Pinkpine ja Coca-Cola Kirsikka tuovat syksyyn ja talveen kaivattua väriä ja raikkaita makuja
Karhu-olut kaappaa ruotsalaisen median juhlistaakseen naapurimaiden välistä kilpailua13.5.2025 09:02:15 EEST | Tiedote
Karhu aloittaa tiistaina 13. toukokuuta printtimainoskampanjan, jota tukevat digitaaliset ja sosiaalisen median materiaalit suurissa suomalaisissa ja ruotsalaisissa uutismedioissa – Helsingin Sanomat, Vasabladet, Österbottens Tidning, Dagens Nyheter, Aftonbladet, Expressen, Göteborgs-Tidningen ja Kvällsposten.
Ravintolaraitiovaunu SpåraKOFF täyttää 30 vuotta12.5.2025 09:45:00 EEST | Tiedote
Suomen ainoa ravintolaraitiovaunu täyttää tasavuosia maanantaina 12.5.2025, jolloin sen ensimmäisestä ajelusta tulee kuluneeksi 30 vuotta. SpåraKOFF jatkaa liikennöintiään normaalisti jännitemuutoksesta huolimatta.
Sinebrychoffin kestävän kehityksen katsaus: Vedenkäyttö vähentynyt 100 miljoonaa litraa vuositasolla7.4.2025 13:43:15 EEST | Tiedote
Sinebrychoffin järjestyksessään 16. kestävän kehityksen katsaus on julkaistu. Katsaus paljastaa muun muassa, että Sinebrychoffin juomiin käytetyn veden määrä on vähentynyt yli 100 miljoonaa litraa vuositasolla noin kymmenessä vuodessa - tuotantolitrojen pysyessä suunnilleen samana.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme