Mehiläisellä Suomen tyytyväisimmät yksityisasiakkaat – EPSI Rating 2025 -tutkimustulokset julkaistu
Tuore EPSI Rating 2025 -tutkimus osoittaa, että Mehiläisellä on Suomen tyytyväisimmät lääkärikeskusten yksityisasiakkaat. Myös Mehiläisen vastuullisuustyö sai toimialan parhaan arvosanan kestävyysindeksillä mitattuna.

– Olemme erittäin iloisia ja ylpeitä tästä tunnustuksesta. Ykkössija EPSI Ratingin tutkimuksessa on arvokas osoitus henkilöstömme sitoutumisesta ja erinomaisesta työstä asiakkaidemme hyväksi. Tyytyväinen asiakas on kaiken tekemisemme ytimessä, ja tämä tulos kannustaa meitä jatkamaan samalla polulla, sanoo Mehiläisen henkilöasiakkaista ja markkinoinnista vastaava liiketoimintajohtaja Karolus Viitala.
– Tämä on ensimmäinen kerta, kun mittasimme kattavasti suomalaisten kokemuksia yksityisistä terveyspalveluista ja hoidosta. Asiakaskokemus on terveydenhuollon laadun keskeisin mittari, ja Mehiläinen on onnistunut rakentamaan vahvan kokonaiskokemuksen, jossa laatu, asiantuntemus ja sujuvuus tukevat toisiaan. Se erottaa Mehiläisen kilpailijoistaan ja tekee siitä alan suunnannäyttäjän asiakaskokemuksessa, toteaa EPSI Rating Finlandin maajohtaja Heidi Laitinen.
Mehiläinen on luotetuin vaihtoehto
Vaikka asiakastyytyväisyys alalla on korkealla tasolla, noin joka neljäs (24 %) yksityisten terveyspalveluiden asiakas harkitsee palveluntarjoajan vaihtamista. Vaihtoa harkitsevista asiakkaista selvästi suurin osa (37 %) nimesi Mehiläisen todennäköisimmäksi uudeksi palveluntarjoajakseen.
– On merkittävää, että niin suuri osa palveluntarjoajan vaihtamista harkitsevista asiakkaista näkee Mehiläisen houkuttelevimpana vaihtoehtona. Tämä luottamus on meille kaikki kaikessa, ja teemme joka päivä töitä ollaksemme sen arvoisia, Viitala sanoo.
Mehiläisen vastuullisuustyölle toimialan parhaat arviot
EPSI Ratingin Kestävyysindeksi mittaa, miten asiakkaat kokevat yritysten vastuullisuustyön ympäristövastuun, eettisen toiminnan ja sosiaalisen vaikutuksen näkökulmista.
Asiakkaat odottavat yksityisiltä lääkärikeskuksilta konkreettisia tekoja ja selkeää viestintää vastuullisuuden eri osa-alueilla. Tutkimuksen mukaan Mehiläinen onnistui parhaiten tekemään vastuullisuustyöstään näkyvää ja viestimään siitä aidosti ja vakuuttavasti.
– On hienoa, että vastuullisuustyömme on huomattu, ja asiakkaat näkevät Mehiläisen toiminnan myönteisesti vastuullisuuden ja läpinäkyvyyden saralla, Viitala toteaa.
Palvelun laatu ja asioinnin helppous Mehiläisen vahvuuksia
Mehiläinen erottui tutkimuksessa edukseen erityisesti palvelun laadussa ja asioinnin helppoudessa. Erityisen korkeat arviot Mehiläinen sai asiakkaiden odotusten täyttämisestä (83,2), henkilökunnan asiantuntemuksesta (82,1) sekä hoidon laadusta (81,1). Parhaat arvosanat keräsivät myös asioinnin helppous sekä ajanvarauksen toimivuus. Asiakkaat kokevat palvelun luotettavaksi, ajantasaiseksi ja helposti saavutettavaksi. Tulosten perusteella asiakkaat myös kokevat, että Mehiläisen palvelu tarjoaa erinomaista arvoa suhteessa hintaan.
– Kaikki tekemisemme ponnistaa lopun viimein tarjoamamme hoidon laadusta, koko hoitoketjun päästä päähän. Se on perustehtävämme ja työmme kivijalka. Siksi tämä onkin paras mahdollinen kiitos koko meidän huikealle henkilöstölle, jonka voimme työstämme saada, Viitala päättää.
Arvosana-asteikko – Mikä on hyvä arvosana?
Alle 60: Asiakkaat ovat tyytymättömiä
60–75: Asiakkaat ovat tyytyväisiä
75–100: Asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä
Lisätietoja:
- Mehiläinen, Karolus Viitala, liiketoimintajohtaja, henkilöasiakkaat ja markkinointi
- Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän kautta:
Salla Tähtinen, salla.tahtinen@mehilainen.fi, p. 050 554 3832
- Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän kautta:
- EPSI Rating Finland, Heidi Laitinen, maajohtaja, heidi.laitinen@epsi-finland.org
Avainsanat
Mehiläinen
Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 115-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon laatuun ja vaikuttavuuteen kaikilla liiketoiminta-alueillaan.
Mehiläinen palvelee vuosittain 2,2 miljoonaa asiakasta ja sen 890 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 37 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluita Ruotsissa, Virossa, Saksassa ja Liettuassa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Mehiläinen
Mehiläisen palvelut laajenevat Siilinjärvellä – yleis- ja erikoislääkäripalvelut kaikkien saataville4.11.2025 11:06:13 EET | Tiedote
Mehiläinen vahvistaa palvelutarjontaansa Siilinjärvellä laajentamalla nykyisen työterveysasemansa toimintaa. Jatkossa Kuiluntien toimipiste palvelee kaikkia siilinjärveläisiä tarjoamalla saman katon alla yleis- ja erikoislääkäripalvelut, työelämäpalvelut sekä fysioterapiapalvelut. Laajennuksella vastataan alueen kasvaneeseen kysyntään.
Mehiläisen naisten terveyden palvelut laajenevat – Femeda liittyy osaksi Mehiläistä3.11.2025 15:00:00 EET | Tiedote
Gynekologinen erikoislääkäriasema Femeda on liittynyt osaksi Mehiläistä 1.11.2025 allekirjoitetulla osakekaupalla. Femedan noin 40 asiantuntijaa jatkaa työskentelyä osana Mehiläinen-konsernia. Toiminta jatkuu entisellään Kalevankadulla Helsingissä.
Mehiläisen palvelut laajenevat Kotkassa – tapaturmapäivystys aukeaa 1.11.30.10.2025 09:35:00 EET | Tiedote
Mehiläinen Kotkan lääkärikeskus avaa tapaturmapäivystyksen lauantaina 1.11.2025. Uusi tapaturmapäivystys palvelee kaikenikäisiä asiakkaita ja tarjoaa nopean hoitoon pääsyn tapaturmatilanteissa. Hoitoon voi hakeutua joustavasti lääkärikeskuksen aukioloaikoina myös ilman ajanvarausta. Kotka on Mehiläisen neljästoista tapaturmapäivystävä yksikkö.
Mehiläinen Länsi-Pohja: Arviointiryhmän esittämä erikoissairaanhoidon keskittäminen nostaisi kustannuksia20.10.2025 13:49:01 EEST | Tiedote
Mehiläinen Länsi-Pohja pitää valtion käynnistämän arviointimenettelyn arviointiryhmän toimenpide-ehdotuksia Lapin hyvinvointialueelle perusteettomina, heikosti valmisteltuina ja talouden sopeuttamistavoitteen kannalta haitallisina. Arviointiryhmä esittää muun muassa Länsi-Pohjan keskussairaalan erikoissairaanhoidon palveluiden alasajoa sekä Mehiläinen Länsi-Pohjan kanssa sovitun palvelusopimuksen irtisanomista.
Mehiläisen ja 9Livesin kotipalveluiden yrityskaupalle kilpailuviranomaisen hyväksyntä16.10.2025 12:00:00 EEST | Tiedote
Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) on tänään 16.10.2025 hyväksynyt Mehiläisen ja 9Lives Kotipalvelut Oy:n kotiin tuotavien palveluiden yhdistymisen. Yrityskaupan myötä 9Lives kotipalveluiden 1 400 työntekijää siirtyy Mehiläiselle vanhoina työntekijöinä. Kaupan odotetaan toteutuvan marraskuun alkupuolella.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme