Mehiläisellä Suomen tyytyväisimmät yksityisasiakkaat – EPSI Rating 2025 -tutkimustulokset julkaistu
Tuore EPSI Rating 2025 -tutkimus osoittaa, että Mehiläisellä on Suomen tyytyväisimmät lääkärikeskusten yksityisasiakkaat. Myös Mehiläisen vastuullisuustyö sai toimialan parhaan arvosanan kestävyysindeksillä mitattuna.

– Olemme erittäin iloisia ja ylpeitä tästä tunnustuksesta. Ykkössija EPSI Ratingin tutkimuksessa on arvokas osoitus henkilöstömme sitoutumisesta ja erinomaisesta työstä asiakkaidemme hyväksi. Tyytyväinen asiakas on kaiken tekemisemme ytimessä, ja tämä tulos kannustaa meitä jatkamaan samalla polulla, sanoo Mehiläisen henkilöasiakkaista ja markkinoinnista vastaava liiketoimintajohtaja Karolus Viitala.
– Tämä on ensimmäinen kerta, kun mittasimme kattavasti suomalaisten kokemuksia yksityisistä terveyspalveluista ja hoidosta. Asiakaskokemus on terveydenhuollon laadun keskeisin mittari, ja Mehiläinen on onnistunut rakentamaan vahvan kokonaiskokemuksen, jossa laatu, asiantuntemus ja sujuvuus tukevat toisiaan. Se erottaa Mehiläisen kilpailijoistaan ja tekee siitä alan suunnannäyttäjän asiakaskokemuksessa, toteaa EPSI Rating Finlandin maajohtaja Heidi Laitinen.
Mehiläinen on luotetuin vaihtoehto
Vaikka asiakastyytyväisyys alalla on korkealla tasolla, noin joka neljäs (24 %) yksityisten terveyspalveluiden asiakas harkitsee palveluntarjoajan vaihtamista. Vaihtoa harkitsevista asiakkaista selvästi suurin osa (37 %) nimesi Mehiläisen todennäköisimmäksi uudeksi palveluntarjoajakseen.
– On merkittävää, että niin suuri osa palveluntarjoajan vaihtamista harkitsevista asiakkaista näkee Mehiläisen houkuttelevimpana vaihtoehtona. Tämä luottamus on meille kaikki kaikessa, ja teemme joka päivä töitä ollaksemme sen arvoisia, Viitala sanoo.
Mehiläisen vastuullisuustyölle toimialan parhaat arviot
EPSI Ratingin Kestävyysindeksi mittaa, miten asiakkaat kokevat yritysten vastuullisuustyön ympäristövastuun, eettisen toiminnan ja sosiaalisen vaikutuksen näkökulmista.
Asiakkaat odottavat yksityisiltä lääkärikeskuksilta konkreettisia tekoja ja selkeää viestintää vastuullisuuden eri osa-alueilla. Tutkimuksen mukaan Mehiläinen onnistui parhaiten tekemään vastuullisuustyöstään näkyvää ja viestimään siitä aidosti ja vakuuttavasti.
– On hienoa, että vastuullisuustyömme on huomattu, ja asiakkaat näkevät Mehiläisen toiminnan myönteisesti vastuullisuuden ja läpinäkyvyyden saralla, Viitala toteaa.
Palvelun laatu ja asioinnin helppous Mehiläisen vahvuuksia
Mehiläinen erottui tutkimuksessa edukseen erityisesti palvelun laadussa ja asioinnin helppoudessa. Erityisen korkeat arviot Mehiläinen sai asiakkaiden odotusten täyttämisestä (83,2), henkilökunnan asiantuntemuksesta (82,1) sekä hoidon laadusta (81,1). Parhaat arvosanat keräsivät myös asioinnin helppous sekä ajanvarauksen toimivuus. Asiakkaat kokevat palvelun luotettavaksi, ajantasaiseksi ja helposti saavutettavaksi. Tulosten perusteella asiakkaat myös kokevat, että Mehiläisen palvelu tarjoaa erinomaista arvoa suhteessa hintaan.
– Kaikki tekemisemme ponnistaa lopun viimein tarjoamamme hoidon laadusta, koko hoitoketjun päästä päähän. Se on perustehtävämme ja työmme kivijalka. Siksi tämä onkin paras mahdollinen kiitos koko meidän huikealle henkilöstölle, jonka voimme työstämme saada, Viitala päättää.
Arvosana-asteikko – Mikä on hyvä arvosana?
Alle 60: Asiakkaat ovat tyytymättömiä
60–75: Asiakkaat ovat tyytyväisiä
75–100: Asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä
Lisätietoja:
- Mehiläinen, Karolus Viitala, liiketoimintajohtaja, henkilöasiakkaat ja markkinointi
- Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän kautta:
Salla Tähtinen, salla.tahtinen@mehilainen.fi, p. 050 554 3832
- Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän kautta:
- EPSI Rating Finland, Heidi Laitinen, maajohtaja, heidi.laitinen@epsi-finland.org
Avainsanat
Mehiläinen
Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 115-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon laatuun ja vaikuttavuuteen kaikilla liiketoiminta-alueillaan.
Mehiläinen palvelee vuosittain 2,2 miljoonaa asiakasta ja sen 890 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 37 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluita Ruotsissa, Virossa, Saksassa ja Liettuassa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Mehiläinen
Urheilu Mehiläisen tutkimus: Joka neljäs urheilija käyttää päihteitä rentoutumiseen – valmentajat ja urheilijat eri todellisuudessa päihteiden käytön suhteen?2.12.2025 14:22:56 EET | Tiedote
Urheilu Mehiläisen tekemän tutkimuksen mukaan* suomalaisurheilijat käyttävät päihteitä rentoutuakseen ja stressin hallintaan. Tutkimuksen valossa näyttää, että urheiluseurojen ja valmentajien kyky tunnistaa ja puuttua päihteiden käyttöön on riittämätön. Yli puolelta seuroista puuttuu selkeä päihdeohjeistus, ja valmentajien ja urheilijoiden näkemykset päihteiden käytön yleisyydestä eroavat merkittävästi. Urheilu Mehiläisen tutkimukseen vastasi 110 urheilijaa ja 50 valmentajaa.
Mehiläinen Pihtipudas muuttaa Ruukintielle26.11.2025 09:41:01 EET | Tiedote
Mehiläinen Pihtiputaan työterveyspalveluita tarjoava toimipiste muuttaa uusiin tiloihin Ruukintielle. Asiakkaita palvellaan uudessa osoitteessa 1.12.2025 alkaen.
Mehiläiseltä merkittävä investointi Kuopiossa – keskittää palvelunsa uuteen moderniin lääkärikeskukseen Kuopion ydinkeskustaan21.11.2025 10:41:42 EET | Tiedote
Mehiläisen vahva kasvu Pohjois-Savossa jatkuu, kun Mehiläinen Kuopio muuttaa loppuvuodesta 2027 uusiin moderneihin tiloihin Vuorikadulle. Kaikki Mehiläisen Kuopiossa tarjoamat palvelut muuttavat saman katon alle, mikä mahdollistaa entistä kattavammat ja sujuvammat palvelut sekä henkilö- että yritysasiakkaille.
Kutsu medialle: Urheilu Mehiläisen tutkimus: Ajavatko paineet urheilijoita päihteisiin?20.11.2025 09:35:52 EET | Kutsu
Kutsu mediatilaisuuteen ti 2.12.2025 klo 13.00 Urheilijat kamppailevat uransa aikana suorituspaineiden, stressin ja univaikeuksien kanssa, mutta ajavatko paineet urheilijoita päihteisiin? Miten päihteiden käyttö näkyy urheilijoiden, joukkueiden ja seurojen arjessa?
Mehiläinen Länsi-Pohja: Aluehallituksen esitys palvelusopimuksen irtisanomisesta on ennenaikainen ja nostaisi Lapin hyvinvointialueen kustannuksia18.11.2025 10:38:22 EET | Tiedote
Lapin hyvinvointialueen (Lapha) hallitus on maanantaina 17.11.2025 pitämässään kokouksessa päättänyt esittää muun muassa Länsi-Pohjan keskussairaalan erikoissairaanhoidon palveluiden laajaa alas ajamista sekä Mehiläinen Länsi-Pohjan palvelusopimuksen irtisanomista. Lopullisen päätöksen asiasta tekee Lapin hyvinvointialueen valtuusto. Mehiläinen Länsi-Pohja pitää aluehallituksen päätöstä valitettavana.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme