Hesburger nousi työnantajabrändien kolmen kärkeen
Hesburger on valittu vuoden 2025 työnantajabrändien kärkikolmikkoon. Hesburger erottui erityisesti aitoudellaan ja kyvyllään puhutella nuoria työnhakijoita heidän omassa mediaympäristössään.

Rekrytointialan tärkeimpiä tekoja ja tekijöitä juhlittiin eilen 30.10.2025 Helsingissä järjestetyssä Rekrygaala-tilaisuudessa. Vuoden työnantajabrändi -kategoriassa palkittiin organisaatiot, jotka ovat systemaattisesti rakentaneet suhdettaan kohderyhmäänsä ja tehneet johdonmukaista, strategista brändityötä.
Kategorian finaaliin sijoittunut Hesburger on tuomariston mukaan rohkea ja pitkäjänteinen uudistaja alalla, jolla on ollut selviä mielikuva- ja vetovoimahaasteita. Brändityön ytimessä on arjen työntekijäkokemus, mikä näkyy työnantajamielikuvissa, nuorten työnhakijoiden kiinnostuksessa ja henkilöstön sitoutumisessa. Vastuullisuusviestintä ja aitous läpileikkaavat tekemisen.
Hesburgerin henkilöstöpäällikkö Henna Pursiheimon mukaan työnantajabrändiä on kehitetty vuosien ajan määrätietoisesti ja työntekijöitä kuunnellen.
– Olemme iloisia, että pitkäjänteinen työmme nuorten työllistäjänä näkyy ja kantaa hedelmää. Emme ole täydellisiä, mutta olemme aidosti työntekijöidemme puolella. Rakennamme brändiä arjen teoilla. Tämä tunnustus kertoo siitä, että aitous on voimaa, ja sillä voi erottua, Pursiheimo sanoo.
Hesburger tavoittaa nuoret
Hesburgerin rekrytointiviestintä rakentuu työntekijöiden kokemuksille sekä selkeälle ja konkreettiselle tiedolle. Työpaikkailmoituksissa kerrotaan aina avoimesti palkkahaitari ja työsuhteen ehdot. Kohderyhmä, erityisesti nuoret työnhakijat, tavoitetaan heidän omilla alustoillaan, kuten TikTokissa ja Instagramissa. Sosiaalisen median sisällöissä äänessä ovat omat työntekijät.
– Rooli nuorten suurena työllistäjänä tuo meille vastuuta, mutta myös mahdollisuuden vaikuttaa merkittävästi nuorten työelämäkokemukseen. Haluamme olla ensimmäinen hyvä työnantajakokemus monelle, ja mahdollisuus kasvaa niille, jotka jäävät meille pidemmäksi aikaa. Kun työntekijät kertovat itse, mitä arki on, syntyy uskottavuutta, joka näkyy sitoutumisessa, Pursiheimo kertoo.
Henkilöstötutkimuksessa 86 prosenttia työntekijöistä suosittelisi Hesburgeria työnantajana. Vuonna 2024 Hesburger sai yli 27 000 työhakemusta, ja vuoden 2025 hakijamäärä on jo tätä korkeampi. TET-jaksot, Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelut sekä matalan kynnyksen hakuprosessit avaavat ovia myös niille, joilla ei vielä ole työkokemusta.
Finaalissa olivat Hesburgerin lisäksi Caverion ja kategorian voittanut K-ryhmä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Ieva SalmelaKansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtajaHesburger
Puh:+358 45 637 0927ieva.salmela@hesburger.fiKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta, Puolasta ja Romaniasta. Hesburger työllistää Suomessa noin 6000 työntekijää ja ulkomailla noin 3100 työntekijää. Vuoden 2024 verollinen myynti Suomessa oli 295 miljoonaa euroa ja ulkomailla 193,6 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Hesburgerilla ennätysvilkas kesärekrytointi – hakijoita yli kaksinkertainen määrä26.8.2025 09:45:30 EEST | Tiedote
Hesburgerin kesärekrytointi rikkoi tänä vuonna ennätyksiä sekä hakijoiden että uusien työntekijöiden määrässä. Lisäksi ketju sai tänä kesänä yli tuhat hakemusta koululaisten Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluun.
Keljon kauppakeskuksen uudistettu Hesburger avataan tänään – kattava remontti parantaa asiakaskokemusta9.7.2025 10:48:47 EEST | Tiedote
Jyväskylän Keljon kauppakeskuksessa sijaitseva Hesburger on avannut ovensa asiakkaille täysin uudistettuna tänään keskiviikkona 9. heinäkuuta 2025. Ravintola on saanut lähes 600 000 euroa maksaneessa remontissa uuden, aiempaa viihtyisämmän ilmeen, entistä suuremman lasten leikkipaikan ja neljä itsepalvelukassaa.
Hesburger luopuu Lastenateriasta1.7.2025 09:09:02 EEST | Tiedote
Hesburgerin Lastenaterian myynti lopetetaan keväästä 2026 alkaen. Päätöksen taustalla ovat ketjun vastuullisuustyö, muuttuneet kuluttajaodotukset ja uudet markkinointisuositukset.
Hesburger istuttaa metsää17.6.2025 08:55:46 EEST | Tiedote
Pikaruokaketju Hesburger istuttaa uutta metsää yhteistyössä Carboreal Oy:n kanssa. Pohjois-Savon Rautalammille on istutettu tänä vuonna yli 10 000 taimea, ja Pohjois-Pohjanmaan Reisjärven alueelle istutettiin yli 15 000 taimea vuonna 2023.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme



