Historian ensimmäiset Kantsun Karhut on jaettu – voittajat julki
Paljon huomiota herättänyttä uutta mainosalan gaalaa juhlittiin torstaina 13.11. tiiviissä tunnelmassa Helsingin Kannelmäessä. Voittajien valinnasta vastasi tavallisista kuluttajista koottu tuomaristo.

Vuoden 2025, ja samalla historian ensimmäiset, Kantsun Karhut jaettiin torstaina 13.11. Helsingin Kannelmäessä. Kilpailun tuomaristo koostui tavallisista kuluttajista eli ihmisistä, joille mainoksia tehdään.
Sami Kurosen juontamassa gaalassa palkittiin mainoksia seitsemässä eri kategoriassa, joiden lisäksi koko kisassa eniten ja toiseksi eniten tuomaripisteitä saaneet työ palkittiin Petit - ja Grand Prix -palkinnoilla. Myös yleisöllä oli mahdollisuus äänestää suosikkinsa kaikista kisatöistä.
Kantsun Karhut keräsi yhteensä 239 kisaentryä 52 eri toimistosta tai toimijalta. Kisan järjestämisestä vastannut N2 Creativen luova johtaja Jan Sederlöf pitää määrää huikeana ottaen huomioon, että kilpailu järjestettiin ensimmäistä kertaa.
”Homma lähti niin sanotusti laukalle, mutta hyvä niin. Ei jäänyt epäselväksi, että tällaisella kisalla on kysyntää”, Sederlöf toteaa.
Voittajamainosten tekijät pääsivät pokkaamaan lavalta pikku karhun ja jaossa oli lisäksi kilpailun sponsoreiden tarjoamia palkintoja. Pääpalkinnon eli Grand Prixin voittaja sai festivaalipassin mainosalan suurtapahtuma Cannes Lionsiin sekä moottorisahaveistäjä Niko Naukkarisen puisen karhuveistoksen.
Voittajat löytyvät alta
Radio/ääni
HK – Sinä inspiroit meitä
Työn ilmoittaja: SEK
Internet
Atria Suomi Oy: Oodi suomalaiselle ruoalle
Työn ilmoittaja: TBWA\Helsinki
Jokeri: kauppa
Kyrö Distillery Company: Kyrö Whisky Experience
Työn ilmoittaja: Kyrö Distillery Company
Ulkomainos
Burger King: Mäkkäri rakastaa Whopperia
Työn ilmoittaja: Folk Finland
Video
Äimä ry: Kukkuu: Äidit irti synnytysmasennuksesta
Työn ilmoittaja: RYHMÄ Creative Agency Oy
Lehtimainokset
Paulig Juhla Mokka: Taas paahdetaan
Työn ilmoittaja: SEK
Vautsi
A-klinikkasäätiö sekä Ensi- ja turvakotien liitto: Huolimöykky
Työn ilmoittaja: Sherpa
Grand Prix
Äidit irti synnytysmasennuksesta Äimä ry: Kukkuu
Työn ilmoittaja: RYHMÄ Creative Agency Oy.
Petit Prix
Terveystalo: Varusmies
Työn ilmoittaja: Directors Guild
Yleisöäänestys
Superpesis & SPR Veripalvelu: Anna unelmien elää.
Työn ilmoittaja: Skål Helsinki
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Haastattelupyynnöt
Matti Tuomela
+358 405137220
matti.tuomela@mellakka.fi
Kuvat






Linkit
N2-konserniin kuuluvat N2 Creative, N2 Albiino, VML, Mellakka Helsinki, Mellakka Events ja Mellakka Management.
Konsernissa työskentelee 120 ihmistä ja sen liikevaihto oli viime vuonna 22,5 miljoonaa euroa. N2 Helsingin osaomistaja on maailman suurin markkinointiviestintäkonserni WPP.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta N2
Kantsun Karhut jaetaan torstaina – kisatöiden määrä ylitti odotukset10.11.2025 10:31:49 EET | Tiedote
Kuluttajat keskiöön nostava uusi mainoskilpailu keräsi lyhyessä ajassa lähes 250 osallistujaa liki 50 eri toimistosta. Voittajat julkistetaan torstaina 13. marraskuuta Kannelmäen Kannel-Krouvissa.
Uusi mainosalan gaala päästää ääneen tavalliset kuluttajat – Kantsun Karhut jaetaan 13.11. kannelmäkeläisessä pubissa23.9.2025 09:58:00 EEST | Tiedote
Tarkoitus on ravistella alaa ja muistuttaa, että mainosten ensisijainen tehtävä ei ole tuomaristojen, vaan kuluttajien hurmaaminen”, toteaa N2 Creativen vastaava luova johtaja Jan Sederlöf.
N2 Helsinki Oy vahvistaa digitaalisen markkinointiviestinnän osaamistaan – vaikuttajamarkkinointitoimisto Hypement osaksi konsernia11.11.2021 11:13:53 EET | Tiedote
N2 Helsinki on ostanut 50 % vaikuttajamarkkinointitoimisto Hypement Oy:n osakkeista sen perustajaosakkailta Max Kolulta ja Jani Isakssonilta. Kaikki osakkaat ja työntekijät jatkavat yhtiön palveluksessa, ja Jani Isaksson on kaupan yhteydessä nimitetty yhtiön toimitusjohtajaksi. Hypementin asiakkaita ovat muun muassa Finnair, Klarna sekä Sinebrychoff. “Hypement-kauppa parantaa vahvaa vaikuttajamarkkinointiosaamistamme entisestään. Konserniyhtiömme Mellakka Helsinki ja Mellakka Management ovat jo merkittäviä toimijoita alalla, mutta Hypement tuo meille lisävoimia ja erilaista näkemystä. Yhtiöllä on erittäin vahva osaaminen populaarikulttuurin ja urheiluvaikuttajien keskuudessa. Suurella osalla Hypementin henkilökunnasta on itselläänkin urheilutausta, joten he ovat luontevia ja luotettuja toimijoita alalla niin vaikuttajille kuin asiakkaillekin”, N2 Helsinki -konsernin toimitusjohtaja Alex Nieminen kertoo. Myös Hypement Oy:n toimitusjohtaja Jani Isaksson kokee, että kaupoista on merkittäv
N2:n kampanja kiteytti Roosa nauhan rohkean mission: tehdään suomalaisista maailman välittävin kansa8.10.2020 09:40:47 EEST | Tiedote
Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräys tukee nyt kaikkea suomalaista syöpätutkimusta. N2 kiteytti Roosa nauhan rohkeat tavoitteet menestyksekkääksi kampanjaksi.
Alex Niemisen podcast-uutuus kehottaa yrityksiä pysähtymään, arvioimaan ja toimimaan2.4.2020 08:26:10 EEST | Tiedote
Pysähdy. Arvioi. Toimi! -podcastissa keskustellaan koronakriisin vaikutuksista ja ratkaisuista markkinointialan huippuosaajien kanssa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme
