Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto ry kuuluu kokonaisuuteen

Erikoiskaupan liitto Etu ry

Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto ry

Niko ja Santtu kertovat, mikä tekee tubettamisesta merkityksellistä

Jaa

Kymmenen vuotta YouTubessa ja ensimmäinen elokuva julkaistu – tubettajat Niko ja Santtu avaavat TerveysSummitissa, miten pienet kohtaamiset fanien kanssa antavat merkitystä heidän työlleen ja miksi jokainen video mietitään tarkkaan läpi ennen julkaisua.

Niko Meuronen ja Santeri Hänninen Karita Aaltosen haastateltavana.
Niko Meuronen ja Santeri Hänninen Karita Aaltosen haastateltavana. TerveysSummit / Anne Barck

Absurdista arkea – tunnistettavuus yllättää yhä

Kun Niko ja Santtu kävelevät kadulla, heitä pysäytetään. Lapset, nuoret, joskus aikuisemmatkin haluavat yhteiskuvaan tai vain sanomaan terveisiä. Kaksikon mukaan tilanne tuntui erityisesti alkuun absurdilta.

"Kun se juttu, mitä me kuitenkin tehdään on tuonne YouTubeen. Me otetaan meidän kamera  ja puhutaan sille. Ja sitten kun näkeekin, että ihmiset tunnistaa ja tulee vaikka sanomaan, että noissa sun videoissa tuli tosi hyvä fiilis. Kyllä se tulee tosi hyvä mieli", Santtu kuvaa.

"Pelkällä yhdellä yhteiskuvalla tai parilla juttelulla voi saada toiselle hyviä fiiliksiä. Kyllä se tuo merkitystä tähän tekemiseen."

Niko korostaa, että kohtaamiset ovat aina positiivisia. "Kyllä ne aina piristää päivää. Nämä ihmiset, jotka tulee morottaa, niin ne on aina hyvällä energialla."

Vastuuta jokaisella videolla

Vaikka YouTube-videot tehdään rentoon tyyliin kameran edessä puhumalla, kaksikko kertoo miettineensä tarkkaan jokaista julkaisua. Kun kyseessä on iso nuori yleisö, vastuu korostuu.

"Meidän tavoitteena on aina ollut viihdyttää mahdollisimman isoa jengiä. Ja sitten siinä samalla tietenkin viihdyttää itseämme. Eli toteuttaa omia lapsuuden unelmia", Niko sanoo.

"Mutta kyllä me aina mietitään, mitä YouTubeen voi laittaa ja minkälaista esimerkkiä me halutaan näyttää nuorille. Niin kyllä joka idean kohdalla aina mietitään, että voiko näin tehdä."

Yläasteelta elokuvateatteriin

Matka on ollut pitkä. Kymmenen vuotta sitten, yläasteella, Niko ja Santtu alkoivat tehdä YouTube-videoita. Nyt heidän ensimmäinen oma elokuva, Cancel-leffa on julkaistu. "Uskomattomat fiilikset. Ei olisi uskonut, että kymmenen vuotta sitten, kun yläasteella aloittiin tekemään YouTube-videoita, että joku päivä meille tulisi vielä oma leffa ja vielä Solar Filmsin tuottamana. Ihan oikea elokuva", Niko muistelee.

TerveysSummit tuo esiin tekijöiden tarinat

Niko ja Santtu olivat aiemmin jo vieraina TerveysSummit-podcastissa, ja nyt he jatkavat tarinaansa TerveysSummitin virallisessa haastatteluohjelmassa. TerveysSummit on Suomen suurin terveystapahtuma, joka järjestetään verkossa 17.–23.11.2025.

Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto tuo TerveysSummit-tapahtuman (17.–23.11.2025) teemoja näkyväksi koko viikon ajan. Liitto välittää ajankohtaisia hyvinvointinäkökulmia ja nostoja, jotka avaavat terveysalan tämänhetkisiä ilmiöitä.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Niko Meuronen ja Santeri Hänninen TerveysSummit-haastattelussa. Haastattelija Karita Aaltonen
Niko Meuronen ja Santeri Hänninen TerveysSummit-haastattelussa. Haastattelija Karita Aaltonen
TerveysSummit / Anne Barck
Lataa
Niko Meuronen ja Santeri Hänninen
Niko Meuronen ja Santeri Hänninen
TerveysSummit / Anne Barck
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto ry on valtakunnallinen luontaistuote- ja terveyskauppojen yhteistoimintajärjestö, jonka tavoitteena on parantaa luontaistuotealan erikoiskaupan toimintaedellytyksiä ja kannustaa kuluttajia terveellisiin elämäntapoihin.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto ry

"En tiennyt, kuolenko tänne" – Ultrajuoksija Topias Kontio avautuu matkan synkimmistä hetkistä20.11.2025 19:37:02 EET | Tiedote

Kun ultrajuoksija Topias Kontio makasi Albanian hotellissa 39,5 asteen kuumeessa, hallusoiden kolme päivää putkeen, hän mietti ensimmäistä kertaa: kuolenkohan tänne. Kontio puhui TerveysSummitissa avoimesti 10 000 kilometrin matkastaan Rovaniemeltä Egyptin pyramideille ja takaisin – matkasta, joka vei hänet niin syvälle inhimillisen kestokyvyn rajoille, että pelkkä veden juominen aiheutti tuskaa.

Pitkät työpäivät, vapaa ajan puute ja talous kuormittavat eniten terveyskaupan yrittäjiä – “Yritys jaksaa, kun yrittäjä palautuu”20.11.2025 07:00:00 EET | Tiedote

Terveyskaupan yrittäjille suunnatun kyselyn tulokset piirtävät selkeän kuvan yrittäjäarjen kuormituksesta. Lähes 90 prosenttia vastaajasta kertoi kokevansa stressiä työpäivien pituudesta ja vapaa ajan puutteesta, noin 70 prosenttia taloudellisesta epävarmuudesta. Vastauksista välittyy myös monitekijäisyys: keskimäärin yhdellä yrittäjällä on samanaikaisesti 2–3 kuormitustekijää. Unen haasteet, yrittäjien hallinnollinen taakka, vastuun yksin kantaminen ja huoli henkilöstön jaksamisesta kuormittavat myös yrittäjiä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye