Selvitys: Tätä artistia ja yhtyettä suomalaiset googlaavat eniten
Digitoimisto Wuohi Digital analysoi aktiivisista kotimaisista artisteista ja yhtyeistä tehtyjä Google-hakuja Semrush-työkalulla*. Kattavan selvityksen voit lukea kokonaisuudessaan Wuohen blogista.

Euroviisujen tuoma julkisuus on valttikortti niin artistien kuin yhtyeiden vertailussa. Haetuin suomalaisartisti kotimaassa on kevään 2025 Euroviisuissa Suomea edustanut Erika Vikman, yhtyeistä puolestaan Ruotsia edustanut KAJ.
Tässä ovat Googlen haetuimmat kotimaiset artistit Suomessa:
-
Erika Vikman (90 500 Google-hakua/kk)
-
Mirella (76 900 Google-hakua/kk)
-
Bess (41 380 Google-hakua/kk)
-
Eini (40 710 Google-hakua/kk)
-
Arja Koriseva (33 100 Google-hakua/kk).
Tässä ovat Googlen haetuimmat kotimaiset yhtyeet Suomessa:
-
KAJ (74 000 Google-hakua/kk)
-
Kuumaa (33 100 Google-hakua/kk)
-
Ultra Bra (33 100 Google-hakua/kk)
-
Dingo (22 200 Google-hakua/kk)
-
Eppu Normaali (18 100 Google-hakua/kk)
-
Nightwish (18 100 Google-hakua/kk).
Koko maailman kattavissa yhtyeistä tehdyissä Google-hauissa voittaja on niin ikään KAJ. Muilta osin mitali- ja muut kärkisijat menevät uusiksi:
-
KAJ (210 900 Google-hakua/kk)
-
Nightwish (173 900 Google-hakua/kk)
-
Children of Bodom (73 400 Google-hakua/kk)
-
Lordi (53 000 Google-hakua/kk)
-
The Rasmus (52 200 Google-hakua/kk).
Euroviisut yhteinen nimittäjä eri kategorioiden voittajissa
Google-vertailumme jokaisen kategorian voittajalla ja ylipäätään monella kärkikahinoihin mukaan mahtuvalla on selkeä yhteinen nimittäjä: Euroviisut.
Erika Vikman ja KAJ olivat vahvasti julkisuudessa keväällä 2025 osallistuttuaan Sveitsissä järjestettyihin Euroviisuihin. Tuoreessa muistissa on myös kevät 2023, jolloin vertailussamme kuudennella sijalla olevan Käärijän (28 100 Google-hakua/kk) euroviisuedustus nousi ilmiöksi koko Euroopassa. Euroviisuissa Käärijä oli hopealla.
Yhtyeistä tuore side Euroviisuihin on lisäksi The Rasmuksella, joka oli Suomen edustaja vuoden 2022 kilpailussa. Vertailussamme The Rasmus on viidenneksi googlatuin suomalaisyhtye koko maailmassa (52 200 Google-hakua/kk).
Ikimuistoisin suomalaisesiintyminen Euroviisuissa on vuoden 2006 voittajalla Lordilla. Kotimaisista yhtyeistä se on neljänneksi suosituin koko maailmassa (53 000 Google-hakua/kk), kun mittarina käytetään Google-hakujen määrää.
Vertailussa mukana olevista yhtyeistä ja artisteista moni on lisäksi karsinut paikasta Euroviisuihin.
Voit lukea tekstin kokonaisuudessaan Wuohen blogista.
Selvityksen on toteuttanut Wuohi Digital. Tarjoamme monipuoliset ja tehokkaat ratkaisut digimarkkinointiin. Hakukoneoptimoinnin palvelussa analysoimme yritysten näkyvyyttä verkossa ja pyrimme nostamaan asiakkaamme hakutulosten kärkeen hakukoneissa ja tekoälyalustoilla.
*Selvityksessä esitetyt hakumäärät perustuvat Semrush-nimisen työkalun tarjoamaan dataan. Semrush on kolmannen osapuolen analytiikkapalvelu, jonka lukuja tulee pitää suuntaa-antavina. Luvut eivät välttämättä vastaa Googlen omien tai muiden kolmansien osapuolien työkalujen lukuja tai todellisia hakumääriä. Tässä selvityksessä työkalun tarjoamaa dataa on sovellettu yleiseen analyysiin ja eri hakujen keskinäiseen vertailuun. Tiedot on kerätty 19.–20.11.2025.
Yhteyshenkilöt
Erik BackToimitusjohtaja, perustajaWuohi Digital
Puh:+358 40 7323322erik@wuohi.fiwuohi.fiKuvat
Wuohi Digital Oy
Wuohi Digital on kokonaisvaltainen digitoimisto. Wuohi Digitalilta löytyy kymmenien vuosien kokemus digitaalisesta markkinoinnista sekä Suomen että pohjoismaiden suurimmista digitoimistoista. Olemme työskennelleet maan tunnetuimpien yrityksien ja brändien kanssa, usealla eri alalla. Arvolupauksemme on olla asiakkaillemme paras mahdollinen kokonaisvaltainen digimarkkinointikumppani.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Wuohi Digital Oy
Selvitys: Suomen googlatuimmat huippu-urheilijat 202531.10.2025 09:50:00 EET | Tiedote
Digitoimisto Wuohi Digital analysoi aktiivisista suomalaisurheilijoista tehtyjä Google-hakuja Semrush-työkalulla*. Kattavan selvityksen voit lukea kokonaisuudessaan Wuohen blogista.
Tommi Peräkorpi aloittaa Wuohella Senior Digital Marketing Specialistina7.4.2025 16:05:05 EEST | Tiedote
Wuohi Digitalin tiimi vahvistuu, kun markkinoinnin asiantuntija Tommi Peräkorpi liittyy joukkoon Senior Digital Marketing Specialistin roolissa. Tommi tuo mukanaan vankan osaamisen erityisesti some-mainonnasta sekä kokemusta Suomen suurimpien brändien parissa.
Wuohi Digital vakiinnuttaa asemaansa nopealla kasvulla26.3.2025 14:06:25 EET | Tiedote
Vuonna 2023 perustettu Wuohi Digital on alallaan vielä verrattain uusi tulokas. Kehitystä ja kasvua se ei kuitenkaan ole hidastanut, sillä edelliseen tilikauteen verrattuna liikevaihdon kasvu on tuplaantunut. Odotettavissa on, että kasvu jatkuu ja kysyntään tullaan vastaamaan rekrytoinneilla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme
