Suomen Salibandyliitto ry

Nike, Stadium ja salibandy – salibandymaajoukkueille uudet varustekumppanit

Jaa

Nike ja Stadium ovat salibandyn uusia yhteistyökumppaneita. Monivuotinen kolmikantayhteistyö ulottuu 2028 asti.

Video: Tervetuloa takaisin, Nike ja Stadium!

Nike on globaali urheiluvaatebrändi, joka toimii näkyvästi suomalaisessa urheilussa – jatkossa myös salibandyssä. Nike-yhteistyö kattaa kaikkien Suomen salibandymaajoukkueiden vaatettamisen. Salibandymaajoukkueita on seitsemän: naiset, U19-naiset ja U17-tytöt sekä miehet, U23-miehet, U19-miehet sekä U17-pojat.

Salibandyn varustekumppanuusyhteistyön täydentää sopimus Stadiumin kanssa. Stadium on yksi Pohjois-Euroopan suurimmista urheilukauppaketjuista. Suomessa Stadium on ollut jo 25 vuotta ja on tällä hetkellä seurakaupan edelläkävijä Team Sales -konseptillaan. Salibandyssä Stadium näkyy jatkossa salibandymaajoukkueissa, F-liigassa ja Säbäkipinässä.

Sekä Nike että Stadium tekevät paluun salibandyn kumppaneiksi. Nike varusti Suomen salibandymaajoukkueet edellisen kerran vuosina 1997–2000. Naisten maajoukkue voitti historiansa ensimmäisen MM-kultansa Niken vaatteilla 1999 Ruotsin Borlängessä. Stadium puolestaan toimi salibandyn virallisena urheilukauppana vuosina 2018–2022.

– Me Nikella olemme valtavan ylpeitä siitä, että palaamme Suomen Salibandyliiton kumppaniksi. Salibandy on osa perintöämme Suomessa, ja olemme erittäin innostuneita paluustamme. Jaamme samat arvot ja uskomme urheilun voimaan muuttaa maailmaa. Suomessa on aktiivisia pelaajia enemmän kuin koskaan aiemmin, ja tämä kumppanuus auttaa tekemään urheilusta vieläkin saavutettavampaa kaikille, Niken Pohjoismaiden tiimimyyntipäällikkö David Nordbeck kommentoi.

– Me, Salibandyliitto, Nike ja Stadium, olemme yhdessä valmiita aktivoimaan suomalaisen salibandyperheen, ruohonjuuritasolta huipulle, Nordbeck lisää.

Sekä Nike ja Stadium korostavat yhteistyössä kolmikannan merkitystä. Stadium halusi salibandyn kumppaniksi ja Niken mukaan yhteistyöhön. Nike puolestaan näkee salibandyn ja Stadiumin verkostot loistavana kasvualustana Suomessa.

– Olemme innoissamme yhteistyön käynnistymisestä Salibandyliiton kanssa, sillä näemme tässä kumppanuudessa valtavan potentiaalin vahvistaa Stadiumin brändiä ja tavoittavuutta, sekä luoda arvoa koko suomalaiselle urheiluyhteisölle. Salibandy tunnetaan energisyydestään, saavutettavuudestaan ja yhteisöllisyydestään – juuri niistä arvoista, joita Stadium haluaa edistää ja joihin brändimme vahvasti samaistuu, Stadium Finlandin aluepäällikkö Petteri Ahokoski kommentoi.

– Yhteistyö Salibandyliiton kanssa tarjoaa meille mahdollisuuden olla mukana rakentamassa liikunnan iloa ja aktiivista elämäntapaa niin huippu-urheilun kuin harrasteliikunnan tasolla. Tämä monipuolisuus tekee kumppanuudesta erityisen vahvan: voimme yhdessä tavoittaa laajan yleisön, inspiroida uusia harrastajia ja tukea urheilijoita heidän matkallaan, Ahokoski jatkaa.

Salibandy on yksi Suomen suurimmista urheilulajeista. Harrastajia lajilla on noin 400 000 ja rekisteröityneitä pelaajia 50 000. F-liiga on salibandyn korkein sarjataso Suomessa, jota pelataan 24 joukkueen voimin miesten ja naisten sarjoissa. F-liiga tarjoilee syyskuusta toukokuuhun maailman viihdyttävintä salibandya ympäri Suomen.

– Hienot muistot ja kokemukset aiemmasta yhteistyöstä Niken ja Stadiumin kanssa ovat oleellinen osa suomalaisen salibandyn kasvutarinaa. On erityinen luottamuksen osoitus saada Nike ja Stadium vahvistamaan suomalaisen salibandyn kumppanijoukkuetta, salibandyn kaupallisia oikeuksia hallinnoivan SSBL Salibandy Oy:n toimitusjohtaja Kimmo Nurminen kommentoi.

Yhteyshenkilöt

Tietoja julkaisijasta

Salibandy on yksi Suomen suurimmista urheilulajeista. Haluamme luoda liikettä, joka synnyttää elämyksiä, hyvinvointia ja menestystä. Salibandyllä ja sählyllä on Suomessa yhteensä noin 400 000 harrastajaa. Rekisteröityneitä pelaajia ja harrastajia on yli 50 000.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Suomen Salibandyliitto ry

Salibandyn MM-kisat pelataan ensi vuonna Tampereella – finaaliviikonlopun lippupaketit tulevat myyntiin tiistaina 18.11. klo 16.0718.11.2025 09:32:40 EET | Tiedote

Reilun vuoden päästä Tampereella kisataan salibandyn maailmanmestaruudesta, kun hallitseva maailmanmestari Suomi kohtaa salibandyn kärkimaat kotikentällä 5.–13.12.2026. Kisapaikkoina toimii alkusarjan otteluiden osalta Hakametsän jäähalli, sekä Kauppi Sports Center. Kisojen huipentuma nähdään Nokia Arenalla, jossa kisataan puolivälieristä finaaliotteluun asti! Finaaliviikonlopun lippupaketit tulevat myyntiin tiistaina 18.11.2025 klo 16.07 ja Nokia Arenalle odotetaan täysiä katsomoita. Salibandyn MM-kotikisat tavoittelevat ennätysyleisöä, kun Tampereelle odotetaan 130 000 kisakävijää. Taloudellisen vaikutuksen alueelle arvioidaan olevan noin 8 milj. euroa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye