Tämä “jäätelökioski” on auki ympäri vuoden – Hesburgereissa myydään talvikaudella liki miljoona jäätelöannosta
Hesburgereissa jäätelö ei ole vain kesäherkku, vaan tasaisesti ympäri vuoden myytävä tuote. Viimeisen vuoden aikana jäätelöannoksia on myyty yli 3,5 miljoonaa kappaletta, joista lähes miljoona yksistään talvella. Jäätelömassan ja Hesburgerille kehitettyjen pirtelömakujen valmistuksesta vastaa Valio.

Hesburgerin viestinnän ja kansainvälisen markkinoinnin johtaja Ieva Salmela kertoo, että jäätelöannosten kysyntä on Hesburgereissa melko tasaista ympäri vuoden. Korkein myyntipiikki on nähtävissä kesäkuukausina (touko-elokuu), jolloin jäätelöannoksia on myyty kuluneen vuoden kesänä yli 1 470 000 kappaletta. Jäätelöä myydään kuitenkin runsaasti myös talvikuukausina.
– Moni kuvittelee, että jäätelöä ostetaan vain kesäisin, mutta me myymme yli neljäsosan jäätelöstämme marras-helmikuussa. Viime talvena Hesburgereissa myytiin yli 928 000 jäätelöannosta ja koko vuoden aikana yli 3,5 miljoonaa, Salmela kertoo.
Hesburgerin suosituin jäätelöannos on Kinuskipehmyt, ja eniten jäätelöä on viimeisen vuoden aikana myyty kauppakeskusten yhteydessä olevissa Hesburgereissa. Myyntitilaston kärjessä ovat Triplan Hesburger Pasilassa, Jumbon Hesburger Vantaalla ja Antintalon Hesburger Turussa.
Suomessa valmistetut pirtelömaut kulkevat myös Eurooppaan
Hesburgerin pehmytit saavat täyteläisen makunsa suomalaisesta maidosta – tarkemmin sanottuna Valion kotimaisesta ja vastuullisesti tuotetusta maidosta. Myös pirtelöiden makuaineet valmistetaan Suomessa, Suonenjoella ja Hesburgerille räätälöidyillä resepteillä. Hesburgerin jäätelömassan valmistaa nykyisin Valio, jonka kanssa Hesburger on tehnyt yhteistyötä jo yli 15 vuotta. Hesburger otti Valion valmistaman jäätelömassan käyttöön Pehmyt-tuotteissaan syksyllä 2023, ja tänä kesänä Valio lanseerasi Hesburgerille myös uudet pirtelömaut.
– Kehitimme jäätelömassan varta vasten maku edellä, ja Valion valmistama massa oli yksinkertaisesti paras. Raaka-aineiden valinnassa huomioimme kuitenkin aina myös laadun, toimitusvarmuuden, vastuullisuusnäkökulmat ja hinnan. Myös kotimaisuus on meille tärkeä tekijä, Salmela kertoo.
Valion Suomessa valmistetut pirtelömaut kulkevat paitsi Suomen Hesburgereihin, myös yhtiön ulkomailla sijaitseviin toimipisteisiin. Ketjulla on tällä hetkellä toimintaa yhdeksässä Euroopan maassa.
– Suomalaisista pirtelömauistamme voi siis nauttia nykyisin myös ulkomailla, Salmela vinkkaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Ieva SalmelaViestinnän ja kansainvälisen markkinoinnin johtajaHesburger
Puh:+358 45 637 0927ieva.salmela@hesburger.fiKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta, Puolasta ja Romaniasta. Hesburger työllistää Suomessa noin 6000 työntekijää ja ulkomailla noin 3100 työntekijää. Vuoden 2024 verollinen myynti Suomessa oli 295 miljoonaa euroa ja ulkomailla 193,6 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Hesburger avaa uuden suuren ravintolan Jyväskylän Seppälään – avajaisia vietetään perjantaina 5.12.4.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburger avaa Ahjokadun ja Seppäläntien kulmaan uuden 470-neliöisen Drive-in-ravintolan, joka korvaa tontilla aiemmin toimineen pienen Hesburgerin. Uudessa ravintolassa on 64 asiakaspaikkaa ja uutuutena oma drive-in-luukku prepaid-tilauksille.
Hesburgerin Ieva Salmela on vuoden ihmisläheisin johtaja – Hesburger nousi Suomen ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden kärkeen28.11.2025 14:37:46 EET | Tiedote
Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela on valittu vuoden ihmisläheisimmäksi johtajaksi HumanPower25-kilpailun yli 250 henkilöä työllistävien yritysten sarjassa. Lisäksi Hesburger sijoittui ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden parhaan joukkoon.
Hesburger nousi työnantajabrändien kolmen kärkeen31.10.2025 14:14:06 EET | Tiedote
Hesburger on valittu vuoden 2025 työnantajabrändien kärkikolmikkoon. Hesburger erottui erityisesti aitoudellaan ja kyvyllään puhutella nuoria työnhakijoita heidän omassa mediaympäristössään.
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Hesburgerilla ennätysvilkas kesärekrytointi – hakijoita yli kaksinkertainen määrä26.8.2025 09:45:30 EEST | Tiedote
Hesburgerin kesärekrytointi rikkoi tänä vuonna ennätyksiä sekä hakijoiden että uusien työntekijöiden määrässä. Lisäksi ketju sai tänä kesänä yli tuhat hakemusta koululaisten Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluun.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme

