Mestaruusliigaa tavoitteleva PuMa Helsinki järjestää osakeannin
Naisten lentopallon Mestaruusliigaan paikkaa hakeva PuMa Helsinki on käynnistänyt osakeannin, jossa se hakee rahoitusta moninkertaiseksi kasvavaa budjettia varten.

Marraskuussa perustettu Lentopalloseura PuMa Helsinki Oy hakee Lentopalloliiton kanssa aiemmin sovitun prosessin mukaisesti liigalisenssiä Naisten Mestaruusliigaan kaudelle 2026-2027.
PuMa Helsinki järjestää joulukuusta 2025 alkaen osakeannin niin pääkaupunkiseudun seuroille, yhteistyöstä kiinnostuneille yrityksille kuin yksityishenkilöille.
Tavoitteena on kerätä toimintaa varten 30 000 euroa, josta Puma-Volley ry kattaa kolmasosan eli 10 000 euroa.
“Haluamme käynnistää uuden aikakauden pääkaupunkiseudun lentopallossa ja ammattimaista uraa tavoitteleville naisjunioreille”, PuMa Helsingin vt. toimitusjohtaja Seppo Siika-aho sanoo.
“Helsinki on tyhjä alue huippulentopallon kartalla. Nuoret naispelaajat joutuvat muuttamaan täältä pois, jos he haluavat tavoitella ammattimaista lentopallouraa. Me muutamme tämän.”
Osakeannin lisäksi PuMa Helsingin toiminta rahoitetaan useista eri lähteistä. Näihin kuuluvat yhteistyökumppanuudet, ottelutapahtumat, PuMa Helsingin tapahtumatuotanto ja esimerkiksi erilaiset kurssit ja leirit.
Osakeannilla kutsutaan Etelä-Suomen lentopalloseurat, yritykset ja yksityishenkilöt mukaan rakentamaan ja tukemaan uutta toimintamallia, vahvistamaan lajin ja naisurheilun asemaa sekä kasvattamaan lajin näkyvyyttä pääkaupunkiseudulla.
PuMa Helsinki haluaa osakeannin kautta sitouttaa muut alueen seurat rakentamaan ehyt ja toimiva pelaajapolku, joka mahdollistaa nuorille lupauksille matkan Etelä-Suomen kasvattajaseuroista aina liigatasolle asti.
Yrityskumppaneille PuMa Helsingillä on tarjolla ainutlaatuinen tarina ja lentopalloa seuraavan yleisön kiinnostus.
PuMa Helsinki on saanut Lentopalloliitolta luvan hakea liigalisenssiä ensi kaudelle. Lentopalloliiton hallitus päättää lisenssin myöntämisestä helmikuussa 2026.
Yhteyshenkilöt
PuMa Helsinki, vt. toimitusjohtaja Seppo Siika-aho, seppoklaus@hotmail.com, 050 325 3103
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
PuMa Helsinki on PuMa-Volleyn marraskuussa 2025 perustama seura, joka hakee paikkaa naisten lentopallon Mestaruusliigaan. PuMa-Volley ry on yksi Lentopalloseura PuMa Helsinki Oy:n suurimmista omistajista.
PuMa-Volley ry on vuonna 1989 perustettu pohjoishelsinkiläinen juniorilentopalloseura, jonka toiminta keskittyy lasten ja nuorten liikunnan tukemiseen. Seuran nimi PuMa on lyhenne seuran alkuperäisestä toiminta-alueesta Puistolassa ja Malmilla. Seurassa harrastaa ja kilpailee yli 500 lasta ja nuorta lentopallon eri sarjatasoilla. PuMa-Volley on tunnettu pitkäjänteisestä nuorisotyöstään, josta se on saanut Sinettiseura- ja Tähtiseura-tunnustuksia useasti. Seura on valittu myös vuoden helsinkiläiseksi urheiluseuraksi. PuMa-Volleyn toiminta perustuu koulutettuihin valmentajiin, vahvaan vapaaehtoistyöhön ja selkeisiin harrastus- ja kilpailupolkuihin aina aloittelijoista akatemiaryhmiin saakka.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Promoted
3 vinkkiä mediaviestintään: Ajattele kuin toimittaja26.8.2025 09:30:00 EEST | Blogi
Moni yritys lähettää säännöllisesti lehdistötiedotteita, mutta pettyy, kun niistä ei synny juttuja journalistiseen mediaan. Aina ongelma ei ole itse aiheessa, vaan siinä, miten se on esitetty ja kenelle sitä on tarjottu. Kun ymmärrät toimittajan logiikkaa, parannat mahdollisuuksiasi päästä mediaan.
GS1:n viestintäpäällikkö Terhi Paavilainen: Tunnettuus helpottaa kaikenlaista yhteistyötä25.6.2025 09:15:00 EEST | Artikkeli
Standardit toimivat sitä paremmin, mitä laajemmin niitä käytetään. Suomessa standardien hyödyntämistä edistää GS1 Finland, jolle monipuolinen mediaviestintä on tärkeä työkalu tunnettuuden lisäämisessä.
Jes, päästiin mediaan! Mutta miten mittaamme siitä saadun hyödyn?29.4.2025 09:30:00 EEST | Blogi
Ehkä oletkin jo kokemusasiantuntija: Sinä tai kollegasi loistaa tuoreessa lehtiartikkelissa. Medianäkyvyys tuo brändisi esiin hyvässä valossa ja tavoitat tuhansia potentiaalisia asiakkaita. Olette tehneet erinomaista työtä – mutta mitä sitten tapahtuu?
Miten teen medianäkyvyydestä kilpailuedun?28.2.2025 12:00:00 EET | Blogi
Medianäkyvyys ei yleensä synny sattumalta - tai jos syntyy, on kyse jostain ei-toivotusta aiheesta. Myönteinen, yrityksen brändiä tukeva näkyvyys vaatii suunnittelua ja johdonmukaista tekemistä. Tässä blogissa käymme läpi vaihe vaiheelta, miten medianäkyvyyttä kannattaa tavoitella. Annamme myös vinkit, miten me Promotedilla sen tekisimme.
Kokenut PR-asiantuntija Ville Kauppi liittyy Promotedin tiimiin20.1.2025 10:54:46 EET | Tiedote
“Pääsen auttamaan nyt useita yrityksiä ja toimittajia niillä viestinnän keinoilla, joiden olen huomannut ihan käytännössä toimivan. Monella yrityksellä on uutiskynnykset ylittävää osaamista. Se pitää vain nostaa esiin oikealla tavalla”, aiemmin Asiakastiedossa työskennellyt Ville Kauppi sanoo.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme