Telia Play ohitti asiakastyytyväisyydessä maailman suurimmat suoratoistopalvelut
EPSI Rating 2025 -tutkimuksen mukaan Telia Play nousi asiakastyytyväisyydessä kärkeen sekä operaattoreiden tv-palveluissa että kansainvälisten suoratoistopalveluiden joukossa Suomessa. Menestyksen kunniaksi Telia Play -asiakkaat saavat Viaplayn V film -elokuvakanavat maksutta 22.-31.12. väliseksi ajaksi.

Telia Play saavutti EPSI Rating -tutkimuksessa asiakastyytyväisyysindeksin 83,2, kun toimialan keskiarvo oli 78,3. Palvelun laatu ja tuotelaatu ovat Telia Play-palvelulla selvästi kotimaisten toimijoiden ja kansainvälisten suoratoistojättien edellä.
”On ilahduttavaa nähdä, että Telia Play sai asiakkaiden keskuudessa laajasti parhaat arviot. Palvelun laadussa korostuivat hyvät personoidut sisältösuositukset. Tuotelaadussa asiakkaat arvostavat erityisesti palvelun toimivuutta ja helppokäyttöisyyttä”, toteaa Telian laajakaista- ja TV-liiketoiminnan johtaja Kalle Muhonen.
EPSI Rating -tutkimuksen mukaan Telia erottuu edukseen sisältöjen laajuudessa ja hinnoittelussa. Telian laaja sisältövalikoima sai asiakkailta arviot, jotka olivat 5,8 pistettä toimialan keskiarvoa paremmat. Lisäksi palvelun hinta suhteessa sisältöihin arvioitiin 6,2 pistettä toimialan keskiarvoa korkeammaksi.
”Hyvät asiakasarviot ovat tulosta jatkuvasta tuotekehityksestä, asiakaspalautteiden kuuntelemisesta ja niihin reagoimisesta. Yksi asiakkaille tärkeimmistä ominaisuuksista on tallennuspalvelu, johon olemme tehneet parannuksia palautteiden perusteella”, kertoo Muhonen.
”Tutkimustuloksista selviää, että asiakkaat hankkivat Telia Play -palvelun katsoakseen hyviä sarjoja ja elokuvia. Juhlistaaksemme hienoja tuloksia tarjoamme Telia Play -asiakkaille Viaplayn elokuvakanavat maksutta vuoden loppuun”, sanoo Kalle Muhonen.
Viaplayn V film -elokuvakanavat näkyvät maksutta 22.-31.12. välisen ajan kaikilla asiakkailla, joilla on käytössään Telia Play -boksi tai sovelluksessa tilattuna tallennuspalvelu.
Tutkimuksesta
EPSI Rating on voittoa tavoittelematon akateeminen organisaatio, jonka omistaa Swedish Institute for Quality (SIQ), jonka puolestaan omistaa Ruotsin valtio.
EPSI Data Collection Services haastatteli tutkimukseen noin 500 asiakasta. Indeksi tuotetaan asteikolla 0–100, jossa 0–60 on tyytymätön, 60–75 on tyytyväinen ja yli 75 erittäin tyytyväinen.
Yhteyshenkilöt
Viestintä, Telia
Puh:02040 54000communications-fi@telia.fiLinkit
Telia on teknologiayhtiö, joka tarjoaa tietoliikenne-, IT- ja digipalveluita miljoonille kuluttaja- ja yritysasiakkaille sekä julkishallinnolle. Telialla on Suomessa noin 3300 työntekijää, ja asiakkaillamme on eri palveluissamme lähes 4,4 miljoonaa liittymää. Turvallisuus on kaiken toimintamme lähtökohta. Telia vahvistaa kriittistä infrastruktuuria investoimalla Suomeen vuosittain noin 200 miljoonaa euroa koko maan kattaviin tietoliikenneverkkoihin ja turvallisiin ICT-palveluihin.
Telia Finland on osa Telia Companya, joka toimii Pohjoismaissa ja Baltiassa. Telia Companyn liikevaihto oli vuonna 2024 oli 8 miljardia euroa. Yhtiö on sitoutunut saavuttamaan nettonollapäästöt koko arvoketjussaan vuoteen 2040 mennessä.
Katso lisää: www.telia.fi/medialle, X: @teliafinland, LinkedIn: @Telia.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Telia Finland Oyj
Huolet huijauspuheluista ja -viesteistä vaihtelevat ikäryhmittäin – ”Valppaus on paikallaan myös digitaalisesti etevillä”18.12.2025 10:30:00 EET | Tiedote
Telian kyselyn mukaan kolmekymppiset ovat selkeästi muita ikäluokkia vähemmän huolissaan huijauksista. Eniten huijaussoitoista ja -viesteistä kantavat huolta yli 70-vuotiaat.
Mobiilivarmenteen käyttö kasvaa ennätysvauhtia – Telialla lähes 3 miljoonaa vahvaa tunnistautumista marraskuussa9.12.2025 10:30:00 EET | Tiedote
Telian asiakkaiden mobiilivarmenteen käyttö kasvoi kuluneen vuoden aikana poikkeuksellisen voimakkaasti. Sekä aktiivisten käyttäjien määrä että mobiilivarmenteella tehdyt tunnistautumiset ovat kasvaneet merkittävästi.
Telia on torjunut jo yli 70 000 siirtymää huijauspankkisivustoille8.12.2025 14:04:59 EET | Tiedote
Telia on ryhtynyt toimiin huijauspankkisivustojen estämiseksi yhteistyössä pankkien ja viranomaisten kanssa. Operaattori pyrkii estämään asiakkaitaan joutumasta verkkopetosten uhreiksi.
Muutoksia Telia Finlandin johdossa5.12.2025 09:32:04 EET | Tiedote
Telia Finlandin teknologiayksikön johtoon on nimitetty Teet Tiisvelt ja uuden, kriittisiä kansallisia operaatioita tukevan yksikön johtoon Jari Collin.
Asiakkaat panostavat laatuun kuumassa laitesesongissa – kierrätyspuhelimet nousussa jo toista kuukautta peräkkäin1.12.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Telian asiakkaat hankkivat marraskuussa vilkkaasti keskihintaisia ja premium-luokan älypuhelimia. Kuukauden myydyimmäksi nousi Apple iPhone 15.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme