KUTSU MEDIATILAISUUTEEN: Alko julkaisee juomatrendit to 8.1. klo 9.00
Mitkä juomatrendit näkyvät kuluttajien valinnoissa juuri nyt? Alkon trendikatsaus nostaa jälleen ajankohtaisia ilmiöitä.
Tervetuloa kuulemaan trendeistä lisää Alkon virtuaaliseen mediatilaisuuteen torstaina 8. tammikuuta klo 9.00.

Aika: Torstai 8.1. klo 9–9.30
Paikka: Virtuaalinen livelähetys. Tilaisuuden osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille keskiviikkona 7.1. sähköpostitse.
Ilmoittautuminen: Ilmoittauduthan tilaisuuteen viimeistään maanantaina 5. tammikuuta linkin kautta: ilmoittaudu tästä linkistä
Voit jakaa ilmoittautumislinkkiä eteenpäin myös omalle ruoka- ja juoma-alan verkostollesi.
Ohjelma
Vuoden 2026 trendit tuovat uusia painotuksia ilmiöihin, jotka ovat jyllänneet jo hetken aikaa. Isoina juomatrendeinä jatkuvat edelleen niin elämysten etsiminen kuin oman hyvinvoinnin vaaliminen.
Aamussa meidät johdattelee syvemmin trendien kiehtovaan maailmaan Alkon valikoima- ja hankintajohtaja Anu Koskinen sekä tuoteviestintäpäällikkö Anri Lindström.
Tilaisuuden jälkeen sinulla on mahdollisuus haastatella niin Anua kuin Anria. Voit varata haastatteluajan jo etukäteen sähköpostitse osoitteesta viestinta@alko.fi
Tilaisuutta ei tallenneta.
Lisätietoja
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Osoitelähde
STT:n osoiterekisteri, Meltwaterin osoiterekisteri sekä Alkon oma mediapruuviosoiterekisteri. Alkon tietosuojakäytänteet ovat kuvattu osoitteessa www.alko.fi/rekisteriselosteet
Yhteyshenkilöt
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Linkit
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva yli 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 360 myymälää, yli 100 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2024 Alkon liikevaihto oli 1,1 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 47 miljoonaa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Kauniaisten Alko saa uuden ilmeen tammikuun remontissa18.12.2025 07:20:00 EET | Tiedote
Kauniaisten Alkon myymälä remontoidaan tammikuussa. Myymälä on suljettuna 12.–30.1., ja avautuu uudistettuna 31.1. Joulun lähestyessä ostoskoreihin päätyy etenkin joulun kestosuosikkia, punaviiniä, jonka kysyntä lähes nelinkertaistuu.
Muuramen Alkolle uusi ilme tammikuun remontissa18.12.2025 07:20:00 EET | Tiedote
Muuramen Alko remontoidaan uuteen ilmeeseen. Myymälä on suljettuna 12.–21.1., ja avautuu uudistettuna 22.1. Joulun lähestyessä ostoskoreihin päätyy etenkin joulun kestosuosikkia, punaviiniä, jonka kysyntä lähes nelinkertaistuu.
Alkon kysely: glögi, punaviini, kinkku ja yhdessäolo – suomalaisen joulupöydän sydän sykkii perinteille26.11.2025 07:34:00 EET | Tiedote
Alkon tuore kysely paljastaa, että suomalainen joulu rakentuu vahvoista perinteistä. Tutut makumuistot tekevät joulusta joulun – punaviini, glögi, kinkku ja laatikot pitävät pintansa. Rinnalle nousevat kuitenkin myös kasvisvaihtoehdot, kansainväliset vivahteet ja perinteisistä poikkeavat juomat. Lähes neljä viidestä vastaajasta kertoo käyttävänsä joulun juomiin saman verran rahaa kuin aiemmin. Lahjapullo saa maksaa 15–30 euroa.
Uuden sadon juhla on täällä – Beaujolais Nouveau myyntiin Alkossa 20.11.18.11.2025 07:35:00 EET | Tiedote
Uuden sadon Beaujolais Nouveau -punaviinit vapautuvat myyntiin ympäri maailmaa torstaina 20.11. Alkon valikoimaan saapuu kaksi raikasta ja hedelmäistä Beujolais Nouveau -punaviiniä, jotka tarjoavat ainutlaatuisen mahdollisuuden maistaa kuluvan satokauden tuoreita makuja. Tuotteet ovat vähittäismyynnissä vain Alkoissa.
Alko antaa nuorille äänen: Etiketistä Zetiketin erikoisnumero17.11.2025 07:25:34 EET | Tiedote
Marraskuussa Alkon myymälöissä ei jaossa olekaan Etiketti-lehti, vaan Zetiketti. Lehden tekijäjoukossa oli Etiketin 60-vuotisen taipaleen kunniaksi mukana joukko Z-sukupolven edustajia. Elämisen tahdin hidastaminen, yksinäisyys ja ruoan hinta nousivat nuorten puheissa esiin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme