MTL ry - Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto

Jari Elamo on Suomen markkinointihenkisin insinööri 2013

Jaa
Suomen markkinointihenkisin insinööri -kilpailun voitti Helkama Velox Oy:n toimitusjohtaja Jari Elamo. Voiton ratkaisivat Elamon vahva kuluttajabisnesosaaminen sekä toimenpiteet työpaikkojen säilyttämiseksi Suomessa. Voittaja palkittiin 10 000 euron palkinnolla 1.10. Toinen aalto -seminaarissa Messukeskuksessa.
Jari Elamo
Jari Elamo

Tuomaristo vaikuttui Elamon syvälle luotaavasta kuluttajaymmärryksestä. Elamo on rakentanut Helkama-pyöristä vahvan, kansainvälisille markkinoille suunnatun kuluttajabrändin ja samalla osoittanut, että ”Made in Finland” on myyntivaltti. Elamo on myös siirtänyt Helkaman polkupyörien valmistusta Taiwanista takaisin Suomeen.

”Jari Elamo on mitä mainioin esimerkki kädet polkupyörärasvassa työtä tekevästä markkinointihenkisestä insinööristä. Kuten Helkama-pyöriltä, Elamoltakin puuttuu pakki – eteenpäin on menty. Miinus on kääntynyt plussaksi, Jopo palasi Taiwanista kotimaahan valmistukseen ja lähti sitä kautta maailmalle myyntiin. Kisa oli tiukka, maaliviiva ylitettiin etupyörän mitalla”, sanoo tuomariston puheenjohtaja Eka Ruola.

Elamon lisäksi neljän parhaan joukkoon ylsivät markkinointijohtaja Timo Annala; Fujitsu Finland Oy, toimitusjohtaja; yrittäjä ja toimitusjohtaja Reijo Karppinen; Dynaset Oy sekä siltaryhmän päällikkö Janne Wuorenjuuri; VR Track Oy.

”Ehdokkailla oli hyvin erilaisia taustoja ja vahvuuksia. Tänä vuonna suomalainen laatu, kuluttajabisnesosaaminen sekä työpaikkojen säilyttäminen Suomessa puhuttelivat tuomaristoa”, sanoo MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.

Suomen markkinointihenkisin insinöörin tittelistä kilpaili 20 ehdokasta

Toista kertaa järjestetty kilpailu oli avoin kaikille diplomi-insinööreille ja insinööreille. Kilpailuun osallistui 20 hakijaa. Arviointikriteereinä olivat vahvat liiketoiminnalliset näytöt.

Kilpailun tuomarointi oli kaksivaiheinen. MTL:n, SEFE:n ja TEK:n edustajat valitsivat kilpailijoiden joukosta short-listalle neljä ehdokasta. Lopullisen valinnan voittajasta teki varsinainen tuomaristo, jonka puheenjohtaja oli toimitusjohtaja Eka Ruola; hasan&partners.

Lisäksi tuomaristossa olivat hallituksen puheenjohtaja Anne Brunila; ICC Suomi ry, Ilari Kallio, kehitys- ja innovaatiojohtaja; Wärtsilä Finland Oy, VP Renewable Fuels Kaisa Hietala; Neste Oil Oyj, johtaja Ari Järvelä; Tieto Finland Oy, johtaja Leena Mörttinen; Elinkeinoelämän Keskusliitto EK, toimituspäällikkö Heikki Siljamäki; Tekniikka ja talous sekä kehitysjohtaja Petri Kalliokoski; VTT. Sihteerinä oli toimitusjohtaja Tarja Virmala; MTL ry.

Kilpailun ja seminaarin kumppaneita olivat Elinkeinoelämän Keskusliitto EK, Market-Visio Oy, Neste Oil Oyj, Pöyry, Suomen Ekonomiliitto SEFE ry, Suomen Messut, Tekes, Tekniikan akateemiset TEK ry, Tekniikka ja talous, Teknologiateollisuus ry, Tieto Finland Oy, VTT ja Wärtsilä Oyj. Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö lahjoitti palkittavalle insinöörille annettavan 10 000 euron palkinnon.

Jari Elamo

Jari Elamo (s.1969) on Helkama Velox Oy:n ja Suomen Polkupyörätukku Oy:n toimitusjohtaja. Elamo aloitti Helkaman palveluksessa vuonna 2008 myynti- ja markkinointijohtajana ja vastaa edelleen molempien yritysten markkinoinnista. Elamo on siirtänyt Helkaman polkupyörien valmistusta Taiwanista takaisin Suomeen: Hangon tehtaan käyttöastetta on nostettu ja kotimaisuus otettu aktiivisesti esille yrityksen markkinoinnissa ja viestinnässä. Elamo on koulutukseltaan tuotantotalouden diplomi-insinööri sekä markkinointiekonomi.

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot:


MTL ry, toimitusjohtaja Tarja Virmala, puh. 0400 484 693

Kuvat

Jari Elamo
Jari Elamo
Lataa

Tietoja julkaisijasta

MTL ry - Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto
MTL ry - Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto
Eteläranta 10
00130 HELSINKI

info(a)mtl.fihttp://www.mtl.fi
MTL on markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinointiviestinnällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta. MTL:ään kuuluvien mainos-, media-, viestintä-, digi- ja tapahtumatoimistojen yhteenlaskettu myyntikate on noin puolet Suomen markkinointiviestinnän koko myyntikatteesta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta MTL ry - Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto

Kurion Zero Exclusionista vuoden viestintätyö ja Kuriosta vuoden viestintätoimisto29.10.2020 22:29:33 EET | Tiedote

Kurion Mantsiselle ja Nesteelle toteuttama Zero Exclusion valittiin Vuoden viestintätyöksi Finnish Comms Awards 2020 -kilpailussa. Vuoden viestintätoimistona palkittiin sosiaalisen median toimisto Kurio, Vuoden ajatusjohtajana Kuntarahoituksen pääekonomisti Timo Vesala sekä parhaana pitchaajana Vilja Vehkaoja ja Vuoden viestintäkonsulttina Susanna Isohanni Viestintätoimisto Drumista.

VILLIVISION ANNA LEHTISALO MTL:N HALLITUKSEN JOHTOON28.11.2019 15:00:00 EET | Uutinen

Villivision toimitusjohtaja ja partner Anna Lehtisalo on valittu Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi. Lehtisalo on toiminut MTL:n hallituksen jäsenenä viimeisen vuoden ajan ja aloittaa puheenjohtajan tehtävässä ensi vuoden alussa. Lehtisalo jatkaa viime kaudet hallitusta ansiokkaasti luotsanneen viestintätoimisto Kreabin toimitusjohtaja Mikael Jungnerin työtä.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye